Maximaal haalbare internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• TheGazettE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-10-2020
Ik ben op zoek naar een nieuwe internetprovider voor in mijn nieuwe appartement.
de afstand tot de centrale is 1556 meter, en nu was ik aan het kijken wat de maximale haalbare internet snelheid is.
Tele 2 zegt dat met hun internet light (20 mbit) de werkelijke snelheid 9 mbit is.
maar bij online internet extra (30mbit) is de werkelijke snelheid 17 mbit.
nu vroeg ik me af hoe dit kan?
is de maximale haalbare snelheid afhankelijk van de provider?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-07 11:14
Tele2 bied ADSL (ADSL2+ om precies te zijn) aan. De maximale snelheid daarvan is +/- 20 Mbit/s. Op de aangegeven afstand haal je effectief 9 Mbit/s.

Online bied VDSL aan. De maximale snelheid van VDSL ligt rond de 50Mbit/s. Op die afstand geeft Online aan dat ze +/- 17 Mbit/s kunnen leveren.

Het verschil zit hem dus in de gebruikte techniek. Je kunt stellen dat de maximum snelheid daardoor provider afhankelijk is.

Je hebt kans dat je bij KPN een hogere snelheid geboden krijgt aangezien KPN tegenwoordig ook Bonded VDSL aanbied. Indien dit beschikbaar is op jou adres, kan je effectief 34 Mbit/s krijgen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kijk even op fourstack wat je kunt ontvangen op jouw adres.

Hoi!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-07 11:14
EWK schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:04:
Kijk even op fourstack wat je kunt ontvangen op jouw adres.
Hierbij ook het web adres:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Op die site kun je op basis van je postcode/huisnummer zien wat de snelheid is die KPN verwacht te kunnen leveren. De gegevens zijn van toepassing op alle providers die via KPN leveren (effectief alle xDSL providers in Nederland) en de aangegeven snelheden zijn betrouwbaar.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-07 17:23
luxan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:11:
[...]

Hierbij ook het web adres:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Op die site kun je op basis van je postcode/huisnummer zien wat de snelheid is die KPN verwacht te kunnen leveren. De gegevens zijn van toepassing op alle providers die via KPN leveren (effectief alle xDSL providers in Nederland) en de aangegeven snelheden zijn betrouwbaar.
Let er op dat sommige providers (Telfort) niet aan Bonding doen, mocht dat beschikbaar zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

luxan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:01:
Tele2 bied ADSL (ADSL2+ om precies te zijn) aan. De maximale snelheid daarvan is +/- 20 Mbit/s. Op de aangegeven afstand haal je effectief 9 Mbit/s.

Online bied VDSL aan. De maximale snelheid van VDSL ligt rond de 50Mbit/s. Op die afstand geeft Online aan dat ze +/- 17 Mbit/s kunnen leveren.

Het verschil zit hem dus in de gebruikte techniek. Je kunt stellen dat de maximum snelheid daardoor provider afhankelijk is.

Je hebt kans dat je bij KPN een hogere snelheid geboden krijgt aangezien KPN tegenwoordig ook Bonded VDSL aanbied. Indien dit beschikbaar is op jou adres, kan je effectief 34 Mbit/s krijgen.
Bovendien gaat het hier alleen maar om wat over koperpaar haalbaar is. Mogelijk is ook kabel (meestal maar niet altijd Ziggo) of glas (verschillende infra, echter meestal KPN) beschikbaar.

Controleer dat ook, zeker als maximumsnelheden bij DSL aan de lange kant zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1