2 Routers in een Netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Dokman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-06-2022

Dokman

PSN = dokman100

Topicstarter
Hallo,

Ben al en tijdje bezig maar kan niet echt een goede uitleg vinden.

Omdat ik vrij groot woon en niet overal Wifi ontvangst heb.

Ik wil graag 2 routers met Wifi gebruiken.
de Wifi moeten in elkaar over lopen.

---> = Netwerk kabel
***> = wifi bebinding

Heb nu het volgende thuis.

Ziggo Modem

1ste Router
---> Synology ac1900 (192.168.1.1)
---> Playstation 4
***> 2 GMS + Laptop

2de Router
---> Sitecom Router X6 N900 (192.168.0.1)
---> Synology Nas
---> Playstaion 3
---> Webcams
***> Laptops en Ipads

Ik wil ze graag in het zelfde ip bereik hebben.
Want ik kan nu niet met de Playstaion 4 (192.168.1.1) op de Nas Komen (192.168.0.1).

Heb al van alles gedaan en telkens was het niet goed. En moest ik de routers weer naar fabriek instellingen zetten.

Niet onder en paar plaatjes hoop dat iemand mij kan helpen.

SiteCom
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/n1vz3tnkbvo.jpg

Synology
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/onrvmtepc42.jpg

PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
Lees even deze topic:[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Daar wordt het allemaal uitgelegd.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

lier

MikroTik nerd

Dokman schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:34:
Ik wil graag 2 routers met Wifi gebruiken.
de Wifi moeten in elkaar over lopen.
Je wil geen twee routers, je wil twee accesspoints.
En dan zelfs twee die het roamen voor je kunnen doen.

Als je dat echt wil...schaf twee (of meer) Ubiquiti accesspoints aan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
lier schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:44:
[...]

Je wil geen twee routers, je wil twee accesspoints.
En dan zelfs twee die het roamen voor je kunnen doen.

Als je dat echt wil...schaf twee (of meer) Ubiquiti accesspoints aan.
Dat zal een betere oplossing zijn, maar wat hij wil lukt gewoon hoor met 2 routers.

Op de 2e router DHCP uitzetten en IP-adres op 192.168.0.2 zetten (of 0.254 bijvoorbeeld) en gateway en (eventueel?) DNS op 192.168.0.1 zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 26-11-2015 14:50 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

lier

MikroTik nerd

ToFast schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:47:
Dat zal een betere oplossing zijn, maar wat hij wil lukt gewoon hoor met 2 routers.

Op de 2e router DHCP uitzetten en IP-adres op 192.168.0.2 zetten (of 0.254 bijvoorbeeld) en gateway en (eventueel?) DNS op 192.168.0.1 zetten.
Als met "de Wifi moeten in elkaar over lopen" bedoeld wordt dat alle clients automatisch roamen, dan heb je iets meer geavanceerde apparatuur nodig. Deze apparatuur moet namelijk de roaming initiëren. Anders is het van de client afhankelijk of die automatisch een toegangspunt met een hoger signaal selecteert.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
lier schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:40:
[...]

Als met "de Wifi moeten in elkaar over lopen" bedoeld wordt dat alle clients automatisch roamen, dan heb je iets meer geavanceerde apparatuur nodig. Deze apparatuur moet namelijk de roaming initiëren. Anders is het van de client afhankelijk of die automatisch een toegangspunt met een hoger signaal selecteert.
Niet persé natuurlijk. Gewoon hetzelfde SSID, wachtwoord en kanaal op beide routers en het roaming gebeuren gaat 'vanzelf'. Clients kiezen zelf het sterkste signaal we Dat zei je dus al. Sommige consumenten routers kunnen hierbij iets helpen door een geavanceerde setting in wifi dat clients boven de 70dbi moeten roamen (harde disconnect denk ik?)

[ Voor 16% gewijzigd door ToFast op 26-11-2015 15:55 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ToFast schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:51:
[...]

Niet persé natuurlijk. Gewoon hetzelfde SSID, wachtwoord en kanaal op beide routers en het roaming gebeuren gaat 'vanzelf'.
Niet zo 'vanzelf' als je denkt. Dergelijke 'domme' roaming is namelijk niet wezenlijk anders dan wanneer je totaal verschillende SSIDs gebruikt, maar beide SSIDs opslaat in je clients. Je client stapt bij verlies van signaal met het ene AP inderdaad netjes over op het andere, maar lopende connecties gaan daardoor wel stuk. Daar merk je in de praktijk lang niet alles van, maar voor echt roamen, waarbij clients dus netjes van het ene naar het andere AP bewegen met behoud van alle connecties (en bij voorkeur ook al eerder dan pas wanneer het signaal van het ene AP echt te zwak wordt) is zoals lier aangeeft speciale apparatuur nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10 08:29
Orion84 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:55:
[...]

Niet zo 'vanzelf' als je denkt. Dergelijke 'domme' roaming is namelijk niet wezenlijk anders dan wanneer je totaal verschillende SSIDs gebruikt, maar beide SSIDs opslaat in je clients. Je client stapt bij verlies van signaal met het ene AP inderdaad netjes over op het andere, maar lopende connecties gaan daardoor wel stuk. Daar merk je in de praktijk lang niet alles van, maar voor echt roamen, waarbij clients dus netjes van het ene naar het andere AP bewegen met behoud van alle connecties (en bij voorkeur ook al eerder dan pas wanneer het signaal van het ene AP echt te zwak wordt) is zoals lier aangeeft speciale apparatuur nodig.
Is dat een hardware issue of zou het opgelost kunnen worden met een alternatieve firmware?
Ik vraag me dit nu af omdat ik sinds kort ook op zolder een 2e router heb liggen en me af vroeg of ik het beste gewoon 2 losse SSIDs kan laten of toch iets er van brouwen dat het netjes over (lijkt?) te gaan?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Tsja, hoevaak heb je er daadwerkelijk last van?

In een bedrijfsomgeving waar tientallen/honderden mensen werken op een verdieping waar meerdere APs hangen is het erg handig om te voorkomen dat je conference call, ssh-sessie, bedrijfsapplicatie om de haverklap verbroken wordt, maar voor thuis?

Hoe vaak loop je van boven naar beneden of terug, terwijl je een verbinding open hebt staan die niet verbroken mag worden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10 08:29
Orion84 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:20:
Hoe vaak loop je van boven naar beneden of terug, terwijl je een verbinding open hebt staan die niet verbroken mag worden?
Goed punt. Mooi laten zitten als verschillende SSIDs dus.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat binnen een thuisomgeving wel handig is, is zorgen dat je niet in de situatie komt dat je clients na verplaatsen hardnekkig blijven hangen bij het eerste netwerk waar ze verbinding mee hadden, terwijl er inmiddels een beter AP binnen bereik is.

Een eerste stap daarin is zorgen dat het bereik van je AP's niet teveel overlapt. Een tweede stap is een AP die RSSI threshold instellingen biedt (waarbij het AP de client actief wegschopt als het signaal te zwak wordt). Een derde stap zijn de geavanceerde AP's die volwaardige roaming bieden.

• a3ger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05-2024
Hoi tijdje geleden dat ik hier om advies kwam vragen... maar vooruit met de geit.
Ik heb het volgende probleem :
netgear 7000 R ( Nighthawk 1900) router .. 2.4 ssis en 5 sssid beide goed bereik no problem
ook bekabelde apparatuur (van tv , tuner en raspberry en sonos ) via switch in woonkamer werkt ok.
Boven staat desktop en een nas ook via switch bekabeld, ook geen probleem . Alles wat bekabeld is vast ip adres gegeven .
Nu wil ik mijn oude zyxell p 2812hnu-1c als accespoint instellen voor beter wifi bereik
Ik heb zyxell vast ip adres geven,dhpc server uitgeschakeld en eigen ssid gegeven .
( alles ingesteld via kabel tussen laptop en zyxell )
Hierna Zyxell verbonden met switch .
ssid zendt uit, ik kan een aparaat verbinden via wifi , maar bv telefoon er bij blijft hangen bij verkrijgenip adres en dus geen verbinding met internet..
Wat doe ik fout ???
Pagina: 1