Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wel succesvolle VPN, maar geen RDP of ping met server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Via mijn Windows PC kan in via VPN/RPD inloggen op de server van mijn werkgever.

Echter, wanneer ik met diezelfde instellingen op mijn macbook (OS X El Capitan) diezelfde verbinding tot stand wil brengen dan lukt het niet.

Voor VPN gebruik ik de standaard Apple netwerk verbinding.
Voor RDP gebruik in Microsoft Remote Desktop.

De VPN verbinding lijkt wordt succesvol tot stand gebracht, maar de RPD verbinding faalt. Ik heb geprobeerd de server te pingen met de terminal, maar daar krijg ik een timeout. De server ziet mij daarentegen wel.

Heeft iemand een idee waar het fout gaat?

Vriendelijk bedankt voor jullie input.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:06
Lijkt mij dat er iets in de routering niet goed gaat, dat je RDP sessie de "internet uitgang" pakt in plaats van de VPN.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe dit op te lossen? Is dat een instellingsprobleem?

Ik heb zelf al geprobeerd in de netwerkopties alle verkeer via de VPN te laten lopen, maar dat maakt geen verschil.

Ik blijf het vreemd vinden dat ik de server niet kan detecteren in het netwerk.

• Nnoitra
  • Laatst online: 10:06
Op je windows machine even een cmd box openen en met 'Route print' achterhalen wat je routes zijn.
Dan die vergelijken met de Mac.
Google zegt:
Probably the routes on the mac that are not set. if you open a terminal and type in netstat -r, you should see if there is a route to your internal network through the vpn connection.

If not, you need to set it. Could be that the vpn client isn't configured correctly or is unable to set the route.

command to set the route is : route -n add -net <your network>/<your subnet> <your ip of the vpn connection>
Als het daarmee niet gefixt is, is het misschien een encryption mismatch tussen de VPN en de mac.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

VPN je niet naar een site met hetzelfde subnet?
En probeer je te RDPen op IP adres? het kan zijn dat je DNS niet goed resolved.

Verwijderd

Topicstarter
@Nnoitra:
Ik heb de commando's uitgeprobeerd. Voor beiden geldt dat het server-adres (84.x.x.x) dezelfde gateway heeft (192.x.x.x). Ik weet niet zeker of dit is waar ik naar moet zoeken. Wat dat betreft ben ik een behoorlijke leek.

@Bierkameel:
De site ligt niet in hetzelfde netwerk als je dat bedoelt. Ik RDP naar het IP adres van het werkstation dat ik wil benaderen.
Pagina: 1