• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik Windows 10 geïnstalleerd op een Vista pc.
Alles prima.
Alleen kan ik geen verbinding maken met hetupc modem.
Ik kijk een fout 6.
De pc maakt via een netgear usb stick verbinding met het modem van upc.
Ik heb de stick er al uitgehaald en in andere usb poorten gedaan. Ook de stroom eraf gehaald, van pc en modem.
Maar nog steeds geen verbinding.
Wat kan ik doen?
Johanna

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb je wel de juiste stuurprogramma's (drivers) geinstalleerd voor de USB stick van Netgear?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• johanna52
Nee. Maar ik kan nu niet op internet en mijn zoon heeft die drivers niet.
Wat kan ik doen?
Johanna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Als je met de rechtermuisknop op de start-knop klikt en kiest voor Apparaatbeheer, zie je daar alle apparaten in je pc. Die waar geen plusje voorstaat, zijn allemaal apparaten waarvan de drivers niet herkend of geïnstalleerd zijn. Ik gok dat er, buiten je Netgear USB stick, nog mee apparaten zijn waarvan de stuurprogramma's ontbreken.

Het best is om met een laptop die wel verbinding kan maken de stuurprogramma's te downloaden op de website van de fabrikant van de onderdelen. Zet ze op een usb stick en vervolgens op je computer en installeer vervolgens de stuurprogramma's. Denk hierbij aan de chipset, videokaart, geluidskaart, je Netgear USB stick enzovoorts.

Forever raver!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 16:46
Kabel leggen naar het modem en de drivers downloaden. De meegeleverde cd van de usb stick zou je kunnen proberen maar ik denk niet dat daar windows 10 drivers op staan.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• johanna52
Bedankt. Ik had al bij apparaatbeheer gekeken, maar zie daar geen plusjes.
Maar ik ga nu de drivers downloaden via ipad.
De dvdrom doet het ook niet.
Ook even voor zoeken dus.
Johanna

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Downloaden via de iPad? Zou ik knap vinden! Je moet dat gewoon even via een andere pc of laptop doen, via de iPad krijg je ze never nooit niet op een USB stick

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

Mike78

Always

Je kan ook het apparaat even verwijderen via apparaatbeheer en opnieuw opstarten. Daarna zal windows opnieuw de oude drivers installeren. Dit lost het probleem is sommige gevallen ook op.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• johanna52
Klopt. Lukt niet met een ipad.
Wat een gedoe. Mijn zoon woont namelijk niet vlak bij mij.
Ik heb de netgear wn111v2 via een mobiel gedownload wnnpeoberen te installeren, maar hij vindt de adapter niet.
Ik zie hem ook niet staan in het apparaat beheer.
Het Was wel een win 7 versie.
Maar waarom zie ik hem niet in apparaatbeheer?
Mijn tsstcorp dvdrom is ook niet zichtbaar. En werkt dus niet. Ja wel mechanisch, maar hij leest de schijf niet.
Wat een ellende.
Wat kan ik doen?
Johanna

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je laptop met een kabel verbinden en dan Windows update doen lijkt me het makkelijkst.

Hoi!

• johanna52
Ik heb geen laptop. Dit is een pc van 2009.
Maar hoe kan het nou dat ik de netgear usb stick niet zie?

Johanna

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Wellicht dat ie onder een andere naam in je Apparaatbeheer staat. Dus iets van 'Unknown USB device'. Je ziet er zonder stuurprogramma's waarschijnlijk niet de naam Netgear staan.

Forever raver!

• johanna52
Dat zou dan de usb2.0 wlan moeten zijn. Maar de win7 driver accepteert hij niet.
Is er ook een win10 driver? Ik kan hem nog niet vinden.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Netgear heeft (nog) geen Windows 10 driver voor de aangegeven adapter uitgegeven. Aangezien het product end of life is wat Netgear betreft, verwacht ik ook niet dat ze een driver zullen uitbrengen.

Indien de Windows 7 driver niet werkt kun je twee dingen doen:
  1. Een nieuwe WiFi adapter kopen die wel ondersteuning heeft voor Windows 10
  2. De installatie van Windows 10 ongedaan maken

• johanna52
Ik heb net Ziggo gebeld. Het is mogelijk om een gratis wifirouter te krijgen i.p.v. De usb stick.Alleen liggen nu hun systemen er uit, dus ik kan pas morgen de wifirouter bestellen.

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 10:37
Dat is erg aardig van Ziggo maar ik begrijp niet precies hoe een WiFi-router het probleem zal gaan oplossen. Deze kun je immers niet via USB op de computer aansluiten. Hoewel het technisch mogelijk is om de WIFi router zo in te stellen dat deze het WiFi signaal omzet in een internet signaal via de kabel, is dat bij de meeste WiFi routers niet simpel in te stellen. Ik zou bij het bestellen de situatie nogmaals uitleggen en navragen of de handleiding duidelijk uitlegt hoe dit ingesteld moet worden.

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 12:41
Bovendien, je belt met Ziggo over een probleem met door jezelf aangeschafte hardware. In eerste instantie heeft dit probleem niks met hen te maken en heb ik ook de indruk dat ze je verkeerd hebben begrepen. Verder wat luxan zegt: Veel gedoe, terwijl je ook even naar de winkel kan lopen/fietsen/rijden voor een nieuw stickje met out-of-box Windows 10 support, en daarmee het probleem vandaag nog is opgelost.

Als je een nieuwe WiFi-router bestelt ga je waarschijnlijk over een paar dagen (!) van een koude kermis thuiskomen.

Edit: Neemt verder niet weg dat het, afhankelijk van de leeftijd van de huidige router, een goed idee kan zijn om alsnog die nieuwe router op te laten sturen. Dat is echter weer een ander verhaal.

[ Voor 16% gewijzigd door jordje op 26-11-2015 15:14 ]

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Daar kan ik me bij aansluiten. Het probleem ligt hem niet in de modem (router is een ander apparaat dat ziggo zelf niet levert). Het probleem ligt bij de stick. U kunt wel een wifi modem krijgen, maar dan kunt u met uw pc nog steeds geen wifi verbinding maken omdat uw USB ontvanger niet werkt omdat hij niet door uw besturingsysteem ondersteund wordt. Ziggo kan hier helemaal niets aan doen. Het kan WEL zo zijn dat ze uw modem vervangen omdat deze verouderd is. Maar dat is enkel een voorzorgsmaatregel dat dit probleem niet gaat oplossen. Dus zoals eerder is aangegeven:

- Haal een nieuwe USB wifi ontvanger
(ik merk dat er nog niet veel usb wifi ontvangers uit zijn die windows 10 ondersteunen)
- Maak de installatie van Windows 10 ongedaan.

Overige optie die WEL via ziggo te bestellen valt:
- Powerline adapter
Dit is wellicht een duurdere oplossing, maar naar ervaring geeft dit een veel betrouwbaardere verbinding dan een wifi verbinding. Deze vertaalt het netwerksignaal door uw stroomnet zodat u deze via het stopcontact kunt ontvangen. U plaatst een kastje bij uw modem en sluit deze aan met een kabel naar de modem. Dan kunt u op hetzelfde stroomnet het andere kastje plaatsten en vanuit daar een kabel naar uw PC zodat er gewoon een bekabelde verbinding ontstaat, zonder dat er veel kabels door het huis lopen. Ik spreek uit ervaring dat dit meestal veel beter werkt.

[ Voor 58% gewijzigd door IIsnickerII op 26-11-2015 15:34 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• johanna52
IIsnickerII schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:21:
Daar kan ik me bij aansluiten. Het probleem ligt hem niet in de modem (router is een ander apparaat dat ziggo zelf niet levert). Het probleem ligt bij de stick. U kunt wel een wifi modem krijgen, maar dan kunt u met uw pc nog steeds geen wifi verbinding maken omdat uw USB ontvanger niet werkt omdat hij niet door uw besturingsysteem ondersteund wordt. Ziggo kan hier helemaal niets aan doen. Het kan WEL zo zijn dat ze uw modem vervangen omdat deze verouderd is. Maar dat is enkel een voorzorgsmaatregel dat dit probleem niet gaat oplossen. Dus zoals eerder is aangegeven:

- Haal een nieuwe USB wifi ontvanger
(ik merk dat er nog niet veel usb wifi ontvangers uit zijn die windows 10 ondersteunen)
- Maak de installatie van Windows 10 ongedaan.

Overige optie die WEL via ziggo te bestellen valt:
- Powerline adapter
Dit is wellicht een duurdere oplossing, maar naar ervaring geeft dit een veel betrouwbaardere verbinding dan een wifi verbinding. Deze vertaalt het netwerksignaal door uw stroomnet zodat u deze via het stopcontact kunt ontvangen. U plaatst een kastje bij uw modem en sluit deze aan met een kabel naar de modem. Dan kunt u op hetzelfde stroomnet het andere kastje plaatsten en vanuit daar een kabel naar uw PC zodat er gewoon een bekabelde verbinding ontstaat, zonder dat er veel kabels door het huis lopen. Ik spreek uit ervaring dat dit meestal veel beter werkt.
Ok ik begrijp het. Ja dan is zo'n Powerline adapter waarschijnlijk het beste.
Bedankt voor alle uitleg,

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ik had toch nog een vraag over een powerline adapter set.
OP het MSI 7525 Boston bord zit een onboard Lan. Werkt dat met die power adapters?
http://support.hp.com/nl-nl/document/c01386897

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 12:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

De Netgear WN111 V2 wifi stick gebruikt een Atheros AR9170 chipset (Netgear maakt de binnenkant van de stick niet zelf, maar koopt die kant en klaar). Een Windows 10 stuurprogramma voor deze chipset is hier te downloaden: https://www.atheros.cz/at....php?chipset=31&system=10.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je geen buren/vrienden waar je even iets kan downloaden en op een usb stick kan zetten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
E-Vix schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:08:
De Netgear WN111 V2 wifi stick gebruikt een Atheros AR9170 chipset (Netgear maakt de binnenkant van de stick niet zelf, maar koopt die kant en klaar). Een Windows 10 stuurprogramma voor deze chipset is hier te downloaden: https://www.atheros.cz/at....php?chipset=31&system=10.
Hardstikke bedankt! Hoop dat dat werkt!

Johanna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Nou vandaag de nieuwe Windows 10 driver voor de Netgear wn111v2 geprobeerd aan de praat te krijgen, maar hij wordt niet geaccepteerd.
Kan ik nog iets anders doen of moet ik toch een nieuwe Powerline adapter kopen?
Ik weet dat ze niet duur zijn, maar het Is een oude pc en ik vind het eigenlijk zonde.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hoe heb je het geprobeertm welke foutmelding krijg je/waaruit trek je de conclusie dat hij niet wordt geaccepteerd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ik ben naar apparaatbeheer gegaan en heb op stuurprogramma bijwerken geklikt. Daarna naar de map met de drivers verwezen. Hij zegt iets van dat hij het stuurprogramma niet kan bijwerken.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-09 12:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Even voor de duidelijkheid. De drivers worden aangeboden in een .zip bestand. Heb je deze ook eerst uitgepakt zodat je daarna 6 losse bestanden krijgt?

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
E-Vix schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:17:
Even voor de duidelijkheid. De drivers worden aangeboden in een .zip bestand. Heb je deze ook eerst uitgepakt zodat je daarna 6 losse bestanden krijgt?
Ja had ik gedaan. Maar geen geluk.
Omdat die Netgear stick het nooit goed heeft gedaan hebben we nu maar 2 Powerline adapters besteld. De tp tl 4010 kit.
Hoop dat dat werkt met dit moederbord: http://support.hp.com/us-en/document/c01386897
Msi ms- 7525 Boston.

Johanna

[ Voor 4% gewijzigd door johanna52 op 30-11-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

johanna52 schreef op maandag 30 november 2015 @ 11:19:
Nou vandaag de nieuwe Windows 10 driver voor de Netgear wn111v2 geprobeerd aan de praat te krijgen, maar hij wordt niet geaccepteerd.
Kan ik nog iets anders doen of moet ik toch een nieuwe Powerline adapter kopen?
Ik weet dat ze niet duur zijn, maar het Is een oude pc en ik vind het eigenlijk zonde.

Johanna
Powerline adapters hebben gelukkig geen driver nodig. De computer ziet ze als een gewone bedraade netwerkverbinding. Dus hier zullen geen problemen moeten optreden. Maar de keuze is natuurlijk geheel aan u. Of wachten op en wifi dongle voor Windows 10, of overgaan op een powerline adapter. Ik zie verder helaas niet veel opties. Of een van onze andere tweakers moet nog een idee hebben.

voor een voorbeeld van hoe deze powerline adapters werken kunt u even hier kijken:
http://elektronicaweb.com/handleidingen/netwerk-internet-via-het-stopcontact/

[ Voor 13% gewijzigd door IIsnickerII op 01-12-2015 10:16 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
IIsnickerII schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:12:
[...]

Powerline adapters hebben gelukkig geen driver nodig. De computer ziet ze als een gewone bedraade netwerkverbinding. Dus hier zullen geen problemen moeten optreden. Maar de keuze is natuurlijk geheel aan u. Of wachten op en wifi dongle voor Windows 10, of overgaan op een powerline adapter. Ik zie verder helaas niet veel opties. Of een van onze andere tweakers moet nog een idee hebben.

voor een voorbeeld van hoe deze powerline adapters werken kunt u even hier kijken:
http://elektronicaweb.com/handleidingen/netwerk-internet-via-het-stopcontact/
Dat is goed om te weten. Bedankt.
De stick heeft toch nooit goed gewerkt, dus deze powerline adapters zijn dan een verbetering. (tp tl pa4010 kit)
Werken die met alle moederborden?
Dit is het moederbord van mijn zoon: MSI ms-7525 Boston. http://support.hp.com/us-en/document/c01386897
Ik heb ook nog even gezocht voor drivers voor die Realtek 8101E, maar misschien heb ik die niet eens nodig.
Ik heb ze wel gevonden: http://www.techspot.com/d...altek-lan-for-windows-10/
Donderdag ga ik de Powerline adapters installeren. Fingers crossed!

Johanna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII

IIsnickerII

Docent Software Dev

zolang de computer een netwerkpoort heeft, zou het gewoon moeten werken. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 15:23
Mits de moederbord drivers wel correct zijn geïnstalleerd natuurlijk, want ook de onboard netwerkkaart heeft drivers nodig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Hallo allemaal,
Vandaag de nieuwe Powerline PA4010pkit geïnstalleerd en ja toen was er internet.
Was ik er toen maar vanaf gebleven, maar ik wilde het netwerk beveiligen
Heb een thuisnetwerk aangemaakt.
En daarna de Powerline adapters gepaird en toen had ik ineens geen internet meer.
Heb het thuisnetwerk weer verwijderd en systeemherstel gedaan, maar nog steeds geen internet.
Hij zegt nu: een of meer netwerkprotocollen ontbreken op deze computer.
Ik heb ook de adapters even uit het stopcontact gehaald, maar haalt niets uit.
Wat kan ik doen om weer internet te krijgen?
Windows 10 Home 32 bit.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 07:44
Dat was een spannende gok om die powerline adapters te kopen... de ervaringen met die dingen variëren nogal.

Verder:
Je hebt een thuisnetwerk aangemaakt geef je aan. Kun je iets duidelijker uitleggen wat je precies hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
Geven de indicatorlampjes op de adapters wel aan dat ze verbonden zijn met elkaar?
Verder inderdaad even aangeven wat je precies hebt gedaan. Zowel wat je bedoelt met 'beveiligen' als 'verwijderen van thuisnetwerk'.

Indien de adapters zelf geen problemen aangeven kan je eens proberen de pc te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en kijken of het dan wel werkt.

Overigens, je hoeft niet in elke post aan te geven welk OS en moederbord je hebt, dat weten we inmiddels wel.

[ Voor 38% gewijzigd door jordje op 03-12-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Voor zover ik kan nagaan heb ik een thuisnetwerk aangemaakt. Toen kreeg ik een wachtwoord.
Dat heb ik opgeschreven.
En daarna heb ik die 2 powerline adapters gepaird.
En toen dus geen internet meer.
Misschien kan ik morgen die powerline utility installeren en die resetten naar local device?
En anders bel ik denk ik maar met de TP link support.
Ik ben gewoon niet goed met netwerken.

Johanna

[ Voor 5% gewijzigd door johanna52 op 03-12-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
jordje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:32:
Geven de indicatorlampjes op de adapters wel aan dat ze verbonden zijn met elkaar?
Verder inderdaad even aangeven wat je precies hebt gedaan. Zowel wat je bedoelt met 'beveiligen' als 'verwijderen van thuisnetwerk'.

Indien de adapters zelf geen problemen aangeven kan je eens proberen de pc te starten in veilige modus met netwerkmogelijkheden en kijken of het dan wel werkt.

Overigens, je hoeft niet in elke post aan te geven welk OS en moederbord je hebt, dat weten we inmiddels wel.
Mocht het wel werken in de veilige modus, wat dan?
Met beveiligen bedoel ik dat niemand zo maar gebruik kan maken van je verbinding.

Johanna

[ Voor 5% gewijzigd door johanna52 op 03-12-2015 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
johanna52 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:34:
En daarna heb ik die 2 powerline adapters gepaird.
En toen dus geen internet meer.
Daar is het waarschijnlijk misgegaan. Als de adapters niet waren gepaired, had je in eerste instantie sowieso geen internet. Bij de tweede keer pairen zijn ze waarschijnlijk elkaar kwijtgeraakt. Kijk even in de handleiding of je een factory reset oid. kan doen op die adapters.
johanna52 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:36:
[...]

Mocht het wel werken in de veilige modus, wat dan?
Met beveiligen bedoel ik dat niemand zo maar gebruik kan maken van je verbinding.

Johanna
- Dan ligt het aan de PC en niet de adapters
- Dat zal niet gauw gebeuren met powerline adapters; Zijn uit zichzelf al beveiligd.

[ Voor 29% gewijzigd door jordje op 03-12-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
jordje schreef op donderdag 03 december 2015 @ 16:38:
[...]

Daar is het waarschijnlijk misgegaan. Als de adapters niet waren gepaired, had je in eerste instantie sowieso geen internet. Bij de tweede keer pairen zijn ze waarschijnlijk elkaar kwijtgeraakt. Kijk even in de handleiding of je een factory reset oid. kan doen op die adapters.
Ja die reset naar local device wordt dan aangeraden. Dat ga ik morgen als eerste doen.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
[...]

[...]

- Dat zal niet gauw gebeuren met powerline adapters; Zijn uit zichzelf al beveiligd.
Wat die beveiliging betreft, in de handleiding werd gezegd, dat er een standaard netwerknaam is voor alle powerline adapters en dat het dus handiger is om die te veranderen.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52

Als het dan aan de PC zou liggen, wordt het probleem dan opgelost als ik een cleane install van Windows doe?
Dat is op zich niet zoveel werk en ik heb toch nog niet veel programma's geinstalleerd.

Johanna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ik wilde toch nog even een update geven. Misschien hebben anderen er ook wat aan.
Het internet werkt weer.
Na het opstarten in de veilige mode met netwerk optie werkte het nog steeds niet.
Ik heb toen de helpdesk van TP-link gebeld en die heeft me prima geholpen.
Ik moest de adapters een voor een met mijn PC verbinden d.m.v. de netwerkkabel en dan met hun programma Powerline Utility een andere netwerk naam geven dan de default. Daarna bevestigen en daarna de adapter van de meterkast weer verbinden met het Ziggo modem.
De andere bleef verbonden met de PC op zolder.
Toen werkte alles weer goed.
Het upgraden van deze oudere Vista PC naar Windows 10 was een zware bevalling, maar hij werkt nu zovceel prettiger.
Iedereen bedankt voor de input.

Johanna :D
Pagina: 1