Toon posts:

Advies bij aankoop "beter" home cinema syteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Home cinema systeem.

Wat is je budget?
tussen €1000 en €2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb momenteel een Samsung ue40es6800 tv met een 3D blue-ray Samsung BD-D5500. Ik heb nog een Panasonic Home cinema SA-PT560 staan maar deze is gekoppeld via aan optical link maar dit geeft een vertraging en deze gaat dus weg. Ik zou de homecinema voornamelijk voor Tv en film gebruiken, veel minder voor muziek ?

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn buurman is Bose verdeler maar hoe meer ik opzocht heb lijkt me dit geen aangeraden product;-)
Sonos lijkt me interessant maar de keuze is groot en dus moeilijk.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hou erg van goed surround geluid en daarom mag het wel iets kosten.
Het lijk misschien een rommelige topic maar als iemand me al een beetje in de goede richting kan wijzen ben ik al blij:) .

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 09:09
Hoe kom je tot de conclusie om geen Bose te kopen maar lijkt Sonos je wel interessant? Beide merken zijn in mijn ogen namelijk van hetzelfde laken een pak; een slechte prijs-kwaliteit verhouding waar je veel betaald voor het merk, uiterlijk en gimmicks.

Voor €1000 tot €2000 kun je absoluut een deftig surround sound neerzetten door zelf een receiver te kopen en zelf je speakers uit te zoeken, bijvoorbeeld d.m.v. 4 boekenplank speakers, center speaker en subwoofer.

Een leuke zoek- en puzzeltocht, succes!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een eventuele vertraging via die optische aansluiting is waarschijnlijk met de juiste sync-instellingen wel te verhelpen. Iets nieuws kopen, geeft in ieder geval niet de garantie dat je daar niet opnieuw last van kan hebben.

De keuze bij Sonos te groot? Zij hebben een erg klein en dus overzichtelijk assortiment. Iets van dit merk neerzetten, zou toch erg eenvoudig moeten zijn.

Mijn advies zou zijn om een surroundreceiver te kopen met een speakerset.

• Dewwie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik ben zelf nog maar beginned met zulke installatie's dus misschien dat je niks van mij moet aannemen :)

Maar ik heb ook naar 5.1 sets geluisterd en vond de B&W MT-50 & KEF E305 behoorlijk mooi geluid weergeve, de Kef is 999 en B&W 1500 geloof ik. Dit zijn kleine satelliet speakers?
En misschien is het beter zoals hier boven is voorgesteld boekenplank speakers te nemen zoals Dali Zensor1!

Gewoon lekker luisteren in Hifi winkels, is nog leuk ook :)

PS. De sets zijn wel zonder receiver

[ Voor 4% gewijzigd door Dewwie op 26-11-2015 13:35 ]