Toon posts:

Tweede scherm niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaks,

Ik zou graag vragen of jullie mee kunnen denken.

Situatie:
Tweede scherm gekocht bij medetweaker, vga aansluiting only. Heb er een DVI-D naar VGA blokje voor gekocht. Op mijn Windows 10 pc met R9 290(2 x dvi-d, hdmi en een vierde iets) krijg ik het tweede scherm niet gedetect.

Ik heb het scherm werkend gezien dus daar ligt het probleem niet. De display drivers zijn ook up to date.

Ik heb geprobeerd:
Aansluiten op mobo aansluiting(VGA)
Aansluiten op mobo aanlsuiting(DVI-D)
Aanlsuiten op R9 290 DVI-D

Bij elk van deze opties heb ik op detect beeldschermen geklikt.

Mis ik iets ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:54:
[..]
Heb er een DVI-D naar VGA blokje voor gekocht.

[..]
DVI-D is 100 digitaal, en VGA is 100% analoog. Een blokje heb je dus niks aan, want die zet het signaal niet om van digitaal naar analoog.

Er zit helemaal geen analoge uitgang op die grafische kaart, en zal je een avtieve adapter moeten gebruiken om dat te kunnen.

Ey!! Macarena \o/

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vraag me trouwens wel af wat voor 'blokje' dat dan is. Want een normale DVI->VGA adapter (wat dus een DVI-I->VGA adapter is) heeft rond het platte contact nog 4 pinnetjes die je fysiek niet kwijt kan in een DVI-D aansluiting zoals op de R9 290. Zie ook: Wikipedia: Digital Visual Interface

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2015 11:05 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ter verduidelijking wat Raz al aangeeft:

je mist dus analoog signaal op je pinnen
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/Verschil%20DVI%20analoog%20en%20digitaal%20pin.png

pin layout
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v688/fotosoep/Pin%20layout%20DVI.jpg
Pinnen C1 t/m 3 heb je nodig om analoge kleuren weer te geven en C4 voor je beeldlijnen (C5 is alleen aarde )

Tevens bestaan er wel converters, maar die zijn duur en niet betrouwbaar:

https://www.cdw.com/shop/...-and-Digital/1054567.aspx

https://www.cdw.com/shop/...ssion&ProgramIdentifier=3

Het beste is toch om een ander beeldscherm te regelen

[ Voor 9% gewijzigd door Breezers op 26-11-2015 11:12 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de hulp, dan moet ik maar met black friday naar een "echt" scherm gaan kijken.

Ik zelf vraag me dan ook af wat zo'n DVI-D naar VGA blokje doet. Echt veel kosten heb ik er niet van gehad.

V&A aangeboden: Monitoradapter DVI-D naar VGA

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Bijzonder, dat ding kan gewoon per definitie niet werken...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:34:
Ok bedankt voor de hulp, dan moet ik maar met black friday naar een "echt" scherm gaan kijken.

Ik zelf vraag me dan ook af wat zo'n DVI-D naar VGA blokje doet. Echt veel kosten heb ik er niet van gehad.

V&A aangeboden: Monitoradapter DVI-D naar VGA
Ga nu niet die troep op V&A zetten in de wetenschap dat het niet gaat werken :(
Nu sta je moedwillig andere Tweakers een niet werkend product aan te smeren...

Verkeerd gelezen...nvm

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Breezers schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:44:
[...]

Ga nu niet die troep op V&A zetten in de wetenschap dat het niet gaat werken :(
Nu sta je moedwillig andere Tweakers een niet werkend product aan te smeren...
Volgens mij bedoelt hij dat linkje om aan te geven waar hij de adapter gekocht heeft / wat hij ervoor betaalt heeft. Adverteerder is niet de topicstarter.

Dat maakt die advertentie overigens niet minder dubieus, dus ik heb hem wel even gemeld bij mijn V&A collega's.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 26-11-2015 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ook zeker niet van plan blokje door te verkopen, Orion84 heeft gelijk daar heb ik het vandaan.
Ik neem gewoon mijn verlies hiermee. Ik had me moeten verdiepen in DVI-I en DVI-D verschillen :).

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Even voor de volledigheid (want het kan ook dat de plaatjes bij die advertentie niet kloppen): het blokje dat je hebt mist dus daadwerkelijk die 4 pinnen rond het platte contact?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is DVI-D(Dual link) naar VGA als in je plaatje te zien. Dus zonder de 4 pinnen.

Verwijderd

Topicstarter
Een mooi voorbeeld is
http://www.amazon.com/Mal...VGA-Adapter/dp/B007EA48MA

"Male DVI-D to Female VGA Adapter. The Male DVI-D to Female VGA Adapter is designed for digital-to-analog converter machine only. And it can not change digital data to analog data directly."

Hierin wordt gezegd dat hij alleen voor converter machines gebruikt kan worden en niet voor schermen.

Volgens de verkoper op V&A:
Beste Michiel,

Uiteraard is deze dit type DVI-D naar VGA Adpter in de handel gebracht omdat deze werken, denkelijk is er een probleem met uw VGA of DVI kabel of uw monitor.

Wat dus niet zo is.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:15:

Hierin wordt gezegd dat hij alleen voor converter machines gebruikt kan worden en niet voor schermen.
Wat nog steeds een hele vreemde opmerking is. Waarom zou een digitaal->analoog converter in 's hemelsnaam zo'n verloopje nodig hebben, die hebben gewoon een DVI poort als input en VGA als output.

* Orion84 snapt echt niet waarom deze verloopjes bestaan, behalve dan wellicht om mensen geld uit de zak te kloppen of omdat een of andere gekke chinees die dit op de markt heeft gebracht er zelf niks van snapt.

Hier ook een discussie over deze adapters: http://www.tomshardware.co.uk/forum/371678-33-adapter-whaaaa

Daar wordt door een enkeling gesuggereerd dat ze voor speciale hardware zouden zijn, maar nergens zie ik iets concreets over wat voor producten dit dan zouden ondersteunen.

In mijn ogen is het hoe dan ook stevig misleidend ze zonder verdere info aan te bieden als DVI-D -> VGA adapter, want zo werken ze gewoon echt niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 27-11-2015 10:50 ]

Pagina: 1