• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Ik heb over de afgelopen 20 jaar een aanzienlijke library opgebouwd met muziekvideo's die ik in de achtergrond of op een tweede scherm afspeel.

Dit is alles van postzegels in ASF-formaat tot VOB's van DVD's tot 4K MP4.

Ik merk echter dat mijn niet-windows omgevingen (media player, ipad etc.) moeite hebben met veel oude bestanden. Zelfs al ondersteunen ze op papier het MPEG-1 formaat, dan nog wordt in de praktijk het bestand niet afgespeeld of geeft een fout op de codec.

Daarom speel ik al een tijdje met het idee om alles te converteren naar het meest gangbare formaat, MPEG-4. Voor individuele files is dit geen probleem. Ik ben nog niets tegengekomen wat bijvoorbeeld TMPGENC niet kan converteren. Maar ik heb ongeveer 12.000 bestanden.

Mijn probleem is dat ik geen batchtool kan vinden die met respect voor het oude format de video's kan omzetten naar een MP4. Dus behoud van resolutie, geluidskwaliteit. Bijvoorbeeld "Any video converter" converteert alles naar 1 outputformaat. Dat houdt in dat een video van 320x200 ook als Full HD wordt weggeschreven. Dit ziet er niet uit. Maar een 4K video wordt ook gedownscaled naar 1920x1080 en dat is ook niet de bedoeling.

Mijn vraag is: kent iemand een programma dat dit kan, of zijn er tools waarmee ik door middel van workflow analyses van bestaande video's kan uitvoeren en bijvoorbeeld batch scripts kan genereren voor een soort systematisch individuele conversie?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:20
Kan je met handbrake niet stellen dat de output file dezelfde resolutie moet krijgen als de inputfile? Je kan er in ieder geval hele badges mee aanmaken

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Handbrake was ook mijn eerste gedachte, of anders Adobe Media Encoder?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Klinkt als een goede suggestie, ik ga Handbrake eens proberen. Bedankt!