Toon posts:

Iemand wel eens gehoord van het merk AKG???

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een goede draadloze hoofdtelefoon kwam ik dit merk tegen.
Is dit een bekend merk? Of heb ik hier te maken met een Aldi produkt of zo...

Het gaat dan specifiek om de AKG k105 uhf.

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 17:26
Ja, ik. Het is een heel bekend merk op audio gebied. Ze maken o.a. hoofdtelefoons en microfoons. Ik zou ze positioneren aan de bovenkant van de midrange, gemiddeld gesproken dan. Want ze maken echt goede spullen, die met de top meekunnen. Als iemand het beter kan zeggen, graag.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
AKG is een merk vergelijkbaar met Sennheiser. Ik dacht dat het een Oostenrijks bedrijf was. :? Het is vooral bekend vanwege z'n microfoons. :9
De kwaliteit van de hoofdtelefoons is over het algemeen prima en vergelijkbaar met Sennheiser, maar zelf luisteren en het zitcomfort voelen is natuurlijk de beste controle. ;)
Op de site van AKG Acoustics kun je meer informatie vinden.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Een heel goed merk op vlak van micro's en koptelefoons. Naar mijn mening beter dan Sennheiser.
Maar draadloze koptelefoons zijn altijd wat minder van kwaliteit dan die met draad.

Verwijderd

AKG heeft goeie dure draadloze, de goedkopere worden slechter beoordeeld dan de goedkopere van sennheiser in de Stereo en Stereoplay.

Verwijderd

Ik heb hier een AKG D224E microfoon liggen.
Die was bijna 1000 gulden nieuw. Dat was in de jaren 80.
Ze maken dus nogal prijzige spullen.

Verwijderd

Jaaaaaa, Oppassen dus he! Want ook AKG heeft inmiddels een aantal productie-licenties naar Korea/Taiwan geschoven... Kom je dus voor je het weet toch nog met een of ander goedkoop kutapparaat thuis... Kijk en vergelijk dus goed en laat je niks wijsmaken!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een heerlijk argument. Voorzover ik het weet wordt rotel ook in china in elkaar gebouwd. Toch zijn het de beste versterkers doe ik ken, qua bouw dan, van rond de duizend gulden.

|:(

AKG is gewoon een A-merk, dat bij winkels waar je hoofdtelefoons kan beluisteren in een rek, gewoon bij de sennheisers en de sony's hangt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je zoekactie naar 'akg' leverde 30 resultaten op

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 14:22 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Oh please...

Verwijderd

Rotel beste versterker onder de 1000?????
heb je wel naar meer geluisterd?
rotel heeft naar mijn mening maar een veel te scherp geluid.qwa bouw mischien wel maar who gives a shit... als het maar mooi klinkt

er zijn wel betere nad,denon, marantz
al zijn dat nou ook niet top merken
en heb je voor 1000 niet veel soeps

RW

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Net in een andere thread geleerd:
[url="/search.php?order=relevant&on=extended&search=AKG"]Zoeken naar 'AKG'[/url]

Geweldig!!

Maar om de vraag te beantwoorden: Ik heb wel eens gehoord van AKG. AKG is zeker geen aldi-merk. Die maken dure en goeie spullen. Zitten in dezelfde kwaliteitsklasse als Grado, sennheiser, beyerdynamic ed.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 juni 2001 21:33 schreef Lampje het volgende:

[..]

Net in een andere thread geleerd:
[url="http:///search.php?order=relevant&on=extended&search=AKG"]Zoeken naar 'AKG'[/url]

Geweldig!!

Maar om de vraag te beantwoorden: Ik heb wel eens gehoord van AKG. AKG is zeker geen aldi-merk. Die maken dure en goeie spullen. Zitten in dezelfde kwaliteitsklasse als Grado, sennheiser, beyerdynamic ed.
Lol, nou begin ik me dom te voelen :P , al die andere namen ken ik ook niet (behalve Sennheiser natuurlijk)

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Op woensdag 20 juni 2001 22:25 schreef CPUgevraagd het volgende:

[..]

Lol, nou begin ik me dom te voelen :P , al die andere namen ken ik ook niet (behalve Sennheiser natuurlijk)
Ja maar ik vind je vraag wel wat vreemd. Ik bedoel als je een audiozaak inwandelt waar ze AKG hebben dan kan je in 99% van de gevallen aan de rest van de spullen die ze verkopen al wel opmaken dat het vast geen aldi-crap is. Toch :?

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:16 schreef Lord Blackstar het volgende:
Kom je dus voor je het weet toch nog met een of ander goedkoop kutapparaat thuis...
Foei Lord Blackstar, wat een taal :o

Verwijderd

Ach, waar maak ik me ook druk om. Als mensen vinden dat er geen kwalitatief verschil zit tussen audio-componenten uit bijv. Europa/USA en Taiwan/Korea dan is dat toch prima! (Bij de weg: China geldt tegenwoordig ook al als 'duur' productieland en mag in geen geval vergeleken worden met bijv. Korea).

'However, the fact remains'...

dat audiofabrikanten juist dié producten laten maken in goedkope landen die voor de 'bottom-range' zijn bedoeld. En dan heb ik het niet over losse spoeltjes, printjes e.d. maar over de complete eindproducten.

Maar gelukkig zijn deze kwalitatief mindere apparaten meestal gemakkelijk te herkennen:

:( Compleet gegoten kunstof omhulsels
:( Je kunt het apparaat niet zelf openmaken
:( Je kunt het wel openmaken maar krijgt het niet meer dicht (zonder lijm of plakband althans)
:( Je kunt het na een middagje met windkracht 10 nergens meer vinden
:( Je realiseert je dat je dit apparaat het afgelopen jaar al vijf keer eerder hebt aangeschaft.

Maar ja als je toch geld teveel hebt...

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

wij hebben thuis ook een AKG draadloze koptelefoon. Ik weet niet meer welke.. Is infrarood, erg mooi vormgegeven, prima geluidskwaliteit en erg goede ontvangst zolang je maar niet uit 't bereik gaat... Ik heb zelf een Sony, die werkt met FM, maar die vind ik dus echt bagger vergeleken met die AKG :( . AKG kost dan wel wat, maar dan heb je ook wat!

Ohja, de Sennheiser Lucas hebben we ook, die kan ik je ook echt zeeer zeker aanraden, echt smullen met Dolby Prologic! (alleen niet draadloos...)
Mzzl,
Merijn

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
Nog één: Iemand wel eens gehoord van het merk Life??

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 14:16 schreef Lord Blackstar het volgende:
Jaaaaaa, Oppassen dus he! Want ook AKG heeft inmiddels een aantal productie-licenties naar Korea/Taiwan geschoven... Kom je dus voor je het weet toch nog met een of ander goedkoop kutapparaat thuis... Kijk en vergelijk dus goed en laat je niks wijsmaken!
...heb zelf de akg K401 >>>> made in austria >>>> geen draadloze >>>> klinkt uitermate goed >>>> 300 guldens....

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

AKG ken ik alleen van de microfoons. Echt een supermerk.

Verwijderd

super microfoons en hoofdtelefoons, topklasse!

hoofdtelefoons worden veel voor PA en studiowerk gebruikt (heb zelf de K240) en klinken super!

absolute wereldklasse, niet te vergelijken met een senheiser (jaja, AKG heeft er ook slechte goedkope, en senheiser ook goede dure, maar die dure van AKG zijn toch nog een paar categorien beter (elektrostaten :9~ ), ik vind alleen de draadloze mics van senheiser goed)

senheiser hoofdtelefoons zijn eerder voor de consument die een goeie hoofdtelefoon wil (in tegenstelling tot philips of zo)

AKG laat zich voor mij enkel vergelijken met beyer dynamic enz.

PS al het bovenstaande geldt niet voor de lagere series van AKG

Verwijderd

Zeker is AKG topklasse.
Let maar eens op wat ze al jaren in studio's gebruiken, de goudkleurige k240 of de zwarte k240df (diffuse field).
En de microfoons zijn natuurlijk ook top! Wil je absoluut top in microfoons dan is er maar een, NEUMANN of Bruel & Kjaer (meetmicrofoon).

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 00:51 schreef another tweaker het volgende:
Zeker is AKG topklasse.
Let maar eens op wat ze al jaren in studio's gebruiken, de goudkleurige k240 of de zwarte k240df (diffuse field).
En de microfoons zijn natuurlijk ook top! Wil je absoluut top in microfoons dan is er maar een, NEUMANN of Bruel & Kjaer (meetmicrofoon).
ja lekker off-topic, maar die neumanns zijn wel lekker, alleen jammer dat ze bijna alleen stuiomics hebben, en geen pa mics waar je mee mag smijten (als AKG of Shure)

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Op woensdag 20 juni 2001 21:33 schreef Lampje het volgende:

[..]

En Grado vind ik dus echt top qua prijs/kwaliteitverhouding. Ook hun 'budget'-hoofdtelefoons klinken meteen al heel volwassen. Echt een aanrader....
[en nee, ik verdien m'n geld niet met hoofdtelefoons.]

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Op donderdag 21 juni 2001 17:18 schreef killalot het volgende:
...ik vind alleen de draadloze mics van senheiser goed.
En Shure dan?

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 15:10 schreef Sibbe het volgende:

[..]

En Shure dan?
goeie mics maar de draadloze van sennheiser vind ik beter!
we hebben UHF's gehad van shure, maar die hebben we weg moeten doen owv problemen!

(UHF is de duurdere reeks, beter dan FM!)

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ik heb een koptelefoon van AKG en die bevalt prima! :)
Dat ding wordt hier echt dagelijks gebruikt.

#

Verwijderd

Ja is wel een goed merk wij hebben hem geloof ik ook in de winkel www.hificorner.nl
Pagina: 1