Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 07:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Android telefoon

Wat is je budget?
rond de 200€ liefst niet erboven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
APparaat wordt gebruikt om gewoon te bellen, sms, surfen, en occasioneel een app te gebruiken (denk aan kranten enzo, geen spelletjes)

Wat heb je zelf al gevonden?
Merkvoorkeur heb ik niet, volgende heb ik wel al gevonden. Het probleem is dat ik niet zoveel verstand heb van telefoons en dat die dingen het bij mij gewoon moeten doen. De huidige heeft naast een gebarstenscherm ook startup issues en dat begint irritant te worden. Dat wordt dus vervanging.

Momenteel heb ik een Acer en ik ben er vrij content van geweest. Een degelijke telefoon die het gewoon doet zonder teveel franjes.

Waar mijn oog nu opgevallen is zijn de volgende:

pricewatch: Acer Liquid Z630 Zwart
pricewatch: Acer Liquid Jade Plus Zwart

Aangezien ik nu ook een acer liquid heb bevallen ze me wel. Helaas zijn er nog geen revieuws over dus ik weet niet goed wat de plus en minpunten zijn.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Even zoeken op Google levert al de nodige reviews op voor de Z630:
https://www.google.nl/#q=acer+liquid+z630+review
Voor de Jade Plus zie ik niets, mogelijk heet het in het buitenland anders, toestel is al enige tijd op de markt. Is denk ik niet populair.

Wat ik zie aan specs zou ik de Z630 nemen, want daar zit een recentere Android op (5.1 vs 4.4), dus heb je langer plezier van.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die Z630 is geen gek toestel. Andere opties met allemaal ongeveer dezelfde specs:
- Sony Xperia M4 Aqua (circa 200 euro bij Amazon Duitsland/Frankrijk)
- Motorola Moto G (2015) (16 GB versie is nu 179 euro bij Amazon Frankrijk)
- Asus Zenfone 2 Laser (Amazon Frankrijk weer)
- Wileyfox Swift
- Samsung Galaxy J5

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
swhnld schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:18:
Wat ik zie aan specs zou ik de Z630 nemen, want daar zit een recentere Android op (5.1 vs 4.4), dus heb je langer plezier van.
Waarom is dat? Het is maar een OS?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49

SeatRider

Hips don't lie

Hoppa! schreef op zondag 29 november 2015 @ 07:43:
[...]

Waarom is dat? Het is maar een OS?
Je wilt dat beveiligingsproblemen in je OS worden gepatched, het gegeven dat een telefoon nu al geen nieuwe OS versie meer heeft, is geen goed teken voor onderhoud op het OS in de toekomst.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
SeatRider schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:11:
[...]

Je wilt dat beveiligingsproblemen in je OS worden gepatched, het gegeven dat een telefoon nu al geen nieuwe OS versie meer heeft, is geen goed teken voor onderhoud op het OS in de toekomst.
Dat zijn nogal wat aannames. Het feit dat er geen 5.0 wordt uitgebracht will niet zeggen dat er geen patch komt voor 4.4.

Zeker niet als je het over hetzelfde merk telefoon hebt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:49

SeatRider

Hips don't lie

Hoppa! schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:20:
[...]

Dat zijn nogal wat aannames. Het feit dat er geen 5.0 wordt uitgebracht will niet zeggen dat er geen patch komt voor 4.4.

Zeker niet als je het over hetzelfde merk telefoon hebt.
Het is in elk geval een signaal, het signaal dat de fabrikant de ondersteuning voor het product heeft stopgezet. Het kan zijn dat ze alsnog wel patches uitbrengen, maar op enig moment stopt dat ook. En de kans dat dat gebeurt is nou eenmaal groter bij oudere toestellen, met oudere Android-versies.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:11
Hoppa! schreef op zondag 29 november 2015 @ 08:20:
[...]
Klopt, er kan best nog een patch komen van de fabrikant, maar de meeste fabrikanten hebben een slechte reputatie op dat gebied.
Ik zou zeggen, struin de support pagina's eens af bij Acer en kijk wat je vindt aan updates, er zijn de nodige beveiligingslekken de laatste 6 maanden geweest voor Android telefoons, dus als het goed is hebben ze dan 2 of 3 updates van Android 4.4. voor dat toestel uitgebracht.

Maar langer plezier hebben van Android 5 tov Android 4 komt doordat er in Android 4 op een andere manier omgegaan wordt met de applicaties, dus als je nu nieuwe software gaat schrijven voor een applicatie wordt de kans steeds groter dat die op 4 niet meer zal werken, vandaar dat Android 5 de betere keuze is.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 07:17
ondertussen is de Z630 in mijn bezit.

Prachtig toestel alleen had ik me wat verkeken in de grootte (ik was altijd 4.5" gewend en dit is er eentje van 5.5").

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1