Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten PC op Modem/router in Bridge modus --> IP adres?

Pagina: 1
Acties:

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Huidige, goed werkende situatie:

- Cisco modem/router in meterkast (UPC/Ziggo) in Bridge-modus ip 192.168.1.100, DHCP uit. Lan kabel naar TP-Link WDR4300 router.
- TP-Link WDR4300 ip 192.168.0.1, DHCP aan (range 192.168.1.100-150). Hieraan bekabeld een 3-tal clients (1x printer, 1x PC boven, 1x Gigabit switch) en draadloos een 4-tal devices (smartphones, tablets).

Omdat ik een extra PC in de "speelkamer" van bedraad internet wil voorzien wil ik daar een Lan kabel heen trekken vanuit de meterkast en aansluiten op de Cisco modem/router. Voordat ik aan het boren en breken ga of ga rommelen met settings op modem/router(s) zou ik graag het volgende willen weten:

Gaat de nieuwe PC een IP adres krijgen van de TP-Link als ik deze aansluit op de Cisco modem/router (Bridge-modus)? Of moet ik de Cisco van Bridge naar Router terugzetten, DHCP op Cisco activeren en DHCP op TP-Link iutschakelen?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Je pc krijgt geen IP adres van de TP-Link als je hem op het Cisco modem aansluit. Dan moet je de bridge modus uitzetten en de DHCP uitzetten op de TP-Link. Zoals je het zelf omschrijft inderdaad.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 15:19
Weet je zeker dat je modem in Bridge modus staat?
Ik kan namelijk helemaal niks meer instellen in mijn modem op het moment dat deze in bridge staat (dus ook geen intern netwerkadres of dhcp server).

Is de het Cisco modem op de WAN of op de LAN poort van de TP-Link aangesloten?
Indien deze op de WAN aangesloten is, krijg je TP-Link een publiek adres op de WAN poort aangeboden?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er klopt geen ene moer van

In bridge modus moet je cisco een publiek ip adres doorgeven aan de tp link. en 192.168.0.1 (/24?) past niet echt een range van 192.168.1.x

Aangezien er wel 4 apparaten zijn die werken heeft de ts wel iets goed gedaan

als de cisco echt in bridge staat kun je niet 2 apparaten (router, extra pc) aansluiten er is namelijk maar 1 ip adres te vergeven

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 26-11-2015 08:41 ]

Iperf

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fish schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:39:
Er klopt geen ene moer van

In bridge modus moet je cisco een publiek ip adres doorgeven aan de tp link. en 192.168.0.1 (/24?) past niet echt een range van 192.168.1.x

Aangezien er wel 4 apparaten zijn die werken heeft de ts wel iets goed gedaan

als de cisco echt in bridge staat kun je niet 2 apparaten (router, extra pc) aansluiten er is namelijk maar 1 ip adres te vergeven
Ik benader de Cisco op 192.168.1.100. Bridge modus staat "aan", dus kan verder inderdaad niets instellen in het LAN gedeelte. Wel in het WLAN gedeelte (wat ik ook nog gebruik).

De TP-Link benader ik toch echt op 192.168.0.1. Als ik dat op mijn PC inklop kan ik inloggen in de TP-Link, waar DHCP staat ingeschakeld (vanaf 192.168.1.100 -->). Mijn Synology heeft bijvoorbeeld fixed IP 192.168.1.108 en de mediaspeler heeft fixed 192.168.1.102, beide vast ingesteld op de TP-Link.

Het lijkt er dus op dat ik de Cisco weer in Router-modus moet zetten met DHCP aan en dan de TP-Link als AP moet gebruiken, DHCP uit.

Op die manier zouden de apparaten bedraad en draadloos aan de TP-Link toch ook IP-adressen moeten krijgen van de Cisco in Router-modus, correct?
Verder nog tips? Volgorde van wijzigen etc.?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Daar lijkt het idd op.

Volgorde is imho niet zo belangrijk kan best los van elkaar gebeuren

Iperf

Pagina: 1