PC: Storing en muisPiep verhelpen zonder randaarde?

Pagina: 1
Acties:

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een nieuw setje speakers (Celestion) met versterker (TEAC).
Deze zijn aangesloten op mijn pc.

Nu heb ik op deze installatie veel brom en ruis. Het bewegen van mijn muis geeft een hoge piep. Beiden heel irritant.

Ik heb gezocht op internet, en overal wordt in soortgelijke situaties direct aangeraden de boel op aarde aan te sluiten. Maar, en nu komt het, ik woon in een flat waar geen aarde is. Geen enkel stopcontact heeft dit.

Is er dan nog een mogelijkheid om deze storing en piep te verhelpen? Ik heb gedacht aan zelf aarden via de CV oid, maar dat schijnt nogal gevaarlijk te zijn...

Verder heb ik verschillende opstellingen geprobeerd, zonder resultaat.:
onboard front of rear 3,5mm direct op versterker aangesloten > ruis en piep.
USB Audio interface (scarlet 2i2), daarop een 3,5mm jack naar de versterker > ruis en piep.
Koptelefoon op versterker > RUis en Piep
Koptelefoon direct op PC, dus zonder versterker > geen problemen.

EDIT: Er is wel een verschil tussen het gebruik van een USB geluidskaart of MOBO. Wanneer ik mijn USBkaart gebruik is de storing luider. Sluit ik de versterker direct aan op een front/rear kanaal, dan is de storing minder.

Hiervoor had ik een versterker (sony) met twee actief versterkte luidsprekers (ook sony), daarmee had ik geen last van dit alles.

bvd,

Ayazis

[ Voor 16% gewijzigd door Ayazis op 26-11-2015 09:07 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01 17:31

Mikayu

.srt

Heb je ook geen aarde in de keuken en badkamer? Daar is het toch minstens verplicht.
Als je CV geaard is moet er ergens toch aarde beschikbaar zijn.

Wat het probleem anders wel op kan lossen is optische kabel naar je versterker, daar kan geen lekstromen over lopen

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
Een kabeltje tussen de pc kast en de versterker kan helpen. (gewooon een kabeltje tussen een blank stuk op je pc kast en je versterker)