Ik ben een student HBO Informatica en zou dringend een laptop moeten kopen om dagelijks mee te nemen naar school en voor hobby photo editing en illustrator en af en toe wat league of legends on the go of andere lichte games te spelen. Thuis heb ik mijn zelfgebouwde high end gaming desktop voor de zware games.
Waarom mijn voorkeur sowiso naar een macbook pro gaat:
-heb nog nooit een mac gehad, wel al enkele keren geprobeerd bij vrienden en wil er ook goed mee kunnen werken
-het scherm en design (nuff said)
-portability
-volgens mij perfect voor wat ik hem ga gebruiken
-levensduur (minder malware,hoge kwaliteit bouw en onderdelen,..)
Ik heb max 2100 euro te besteden (heb wel 220euro studentenkorting via de apple store).
Daarme neem ik de 512gb versie wat de prijs op 1800euro brengt.
Bij het configureren van de macbookpro kan ik (binnen mijn budget) nog kiezen voor een cpu upgrade van i5 naar i7 of 8gb/16gb RAM.
Ik denk dat 8gb ram wel zal voldoen maar vraag me af of dit binnen 4-5 jaar nog voldoende zal zijn voor mijn gebruik?
En beide i5/i7 zijn dualcore, betekent dit dan dat zowel de i5 en i7 hyperthreading ondersteunen of enkel de i7?
Dus met wat krijg ik het meeste performance en future proof? Ram of cpu upgraden???
Bedankt voor jullie tijd!
Waarom mijn voorkeur sowiso naar een macbook pro gaat:
-heb nog nooit een mac gehad, wel al enkele keren geprobeerd bij vrienden en wil er ook goed mee kunnen werken
-het scherm en design (nuff said)
-portability
-volgens mij perfect voor wat ik hem ga gebruiken
-levensduur (minder malware,hoge kwaliteit bouw en onderdelen,..)
Ik heb max 2100 euro te besteden (heb wel 220euro studentenkorting via de apple store).
Daarme neem ik de 512gb versie wat de prijs op 1800euro brengt.
Bij het configureren van de macbookpro kan ik (binnen mijn budget) nog kiezen voor een cpu upgrade van i5 naar i7 of 8gb/16gb RAM.
Ik denk dat 8gb ram wel zal voldoen maar vraag me af of dit binnen 4-5 jaar nog voldoende zal zijn voor mijn gebruik?
En beide i5/i7 zijn dualcore, betekent dit dan dat zowel de i5 en i7 hyperthreading ondersteunen of enkel de i7?
Dus met wat krijg ik het meeste performance en future proof? Ram of cpu upgraden???
Bedankt voor jullie tijd!