Temperatuursensor Asus P3V4X?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Sinds vandaag heb ik een coppermine 550.
Toen ik nog mijn oude celeron in mijn computer had zitten gaf het moederbord al aan dat de processor 50 graden (celsius) was.
Bij mijn nieuwe coppermine geeft de sensor ook al aan dat die (met open kast) en extreem grote computernerd cooler, waar 2 fans op zitten, 55 a 60 graden is.
Klopt de temperatuursensor van de P3V4X moederborden wel goed?

Mijn coppermine is nu overclockt naar 733 en de temperatuur is nog steeds rond de 55 a 60 graden.

Verwijderd

daar hoef je neit zenuwachtig van te worden bij de p3v4x wordt de temp in de processor zelf gemeten en deze is aanzienlijk hoger dan als je op de heatsink meet.
bij mij scheelt dat zo 30 graden mijn katmai wordt 75 graden en op de heatsink meet ik 35 graden.
zie blz 28 van je handleiding.

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Er klopt gewoon geen fuk van
mijn celeron wordt 62 graden hoe ik dan ding ook koel (is niet overgeclocked).
Temo blijft altijd hetzelfde

Verwijderd

Cristian heeft gelijk, er staan artikelen hieromtrent op mijn site, DE interne CPU Thermal Diode Cicuit meting via het mobo.

www.geocities.com/HardwareXpo

(ps.weten jullie niet eens wat je koopt?) ;)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Ik weet precies wat ik koop maar toch klopt er nix van de temp meet die zo:
55->53->49->53->48 enz
En dat met tijdsinterval 1sec
ja sjoer

Verwijderd

stinger je kan de interval tijd voor je metingen instellen die heb je waarschijnljk op 1 sec staan.
Dat die temperatuur zo snel kan varieren komt doordat die interne temp. censor zo goed als geen massa heeft waardoor deze erg snel kan afkoelen en opwarmen.
Maar als je processor in ruste is of continu gelijk wordt belastmoet de temp. stabiel blijven.

Verwijderd

Het is wel logisch, als je rustig aan het surfen bent blijft hij bij mij ook netjes rond de 39-42 graden, maar als ik ff wat download, schiet 'ie soms omhoog naar 58 graden !
Pagina: 1