Toon posts:

Upgrade GPU en PSU, SC2 of Overwatch lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Grafische kaart en PSU. Ik bezit momenteel over een Geforce 9800 GT en een PSU van 336W (te weinig).

Ik denk ook om nog 4 GB ram bij te nemen, vermits ik nu 4 GB heb maar 8 GB meestal aanbevolen wordt. (Ik heb wel een moederbord die enkel DDR2 accepteerd, heb 4 slots)

Wat is je budget?

max €300-320

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

GPU
Ik heb gelezen dat de Radeon R9 380 4GB een heel goede budget kaart is, die zelfs slechts een klein beetje beter presteerd dan de Nvidea GTX 960.

pricewatch: Powercolor PCS+ R9 380 4GB

(Op amazone.de staat hij voor slechts €223 met gratis verzending)

PSU

Ik heb opgezocht dat de Radeon R9 380, optimaal is bij 500W, ik heb een goedkope PSU (80+ bronze) gevonden op amazone voor slechts €53, 550W, tenzij ik er 660W wil dan is het €65.10

http://www.amazon.de/gp/p...tle_1&smid=A3JWKAKR8XB7XF

(I hoop dat de juiste kabeltjes bijgeleverd worden, en of mijn moederbord dit aankan)

RAM

DDR2, 4 GB RAM, (in totaal heb ik er dan de aanbevolen 8GB)

Deze kost maar €30 euro, maar heeft maar 667 MHz, maar ik denk dat mijn 2 oude 2x2GB waarschijnlijk ook maar zo snel zijn (je ram pakt toch de traagste snelheid)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ben niet zeker of mijn processor een bottleneck wordt, en of mijn moederbord wel compatible is met de PSU en de GPU, graag wat meer info hierover.

Specs
++++++++
Moederbord: MSI (Micro Star) MS-7519 (P45 Neo-F)
Video Kaart: Geforce 9800 GT 2287 MB
Processor: Intel core 2 Quad CPU Q8200 @2.33GHz
Monitor resolutie: 1920x1080
++++++++
De PCI express port, is x16.

----

De bedoeling is om games te kunnen spelen. Als ik SC2 probeer te spelen, moet ik alles op ultimate low zetten en mijn resolutie verlagen tot 1024 >.> Ik werd ook geinvite tot Overwatch beta, maar door GPU kon ik het spel niet eens opstarten. Zou ook leuk zijn moest ik eindelijk eens een paar high performance spelletjes kunnen spelen zoals GTAV, Shadow of Mordor, Dishonored, Fallout ... (tot nu heb ik me altijd al neergelegd dat mijn pc deze niet aankon, en als ik een spel kon spelen, was dit altijd met lage graphics, en geen AA :'()

Kan ik gewoon de upgrade doen voor €300 euro? Of moet ik ook een nieuwe processor en moederbord?

Graag wat hulp alstublieft!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 01:23 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Bedenk je dat je processor ook niet meer de snelste is, al is de videokaart nu sowieso nog de bottleneck.
Bij jouw processor zou ik geen videokaart van 200+ euro steken, dat is gewoon zonde.
Ik zou dan toch een goedkoop kaartje halen en hopen dat je processor de games nog redelijk wil draaien om verder te sparen voor een heel nieuw systeem.
In hoeverre ben je bereid 2e hands te kopen?

Die voeding is overigens geen sowieso hoogvlieger, welke voeding heb je nu?
(wellicht ben je geen nieuwe nodig)

2e hands zou je met wat mazzel kunnen kijken naar een i5 2xxx/3xxx met een goedkoop moederbordje en 8GB geheugen.
Doe daar dan een 7950 of iets dergelijks bij en eventueel een nieuwe voeding en dan ben je voor 300-400 klaar (je kunt je huidige setje ook nog verkopen voor een paar tientjes).

[ Voor 41% gewijzigd door mitsumark op 25-11-2015 23:35 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Jou met amazon wel rekening dat je er nog btw bij kan krijgen. En dan garantie vaak ook langer duren. En duurder zijn(verzending naar duitseland. Ik zou het gewoon bij de nederlandse webshop halen. Werkt een stuk fijner. En kost maar enkele euro's meer. Een r9 380 aan een q8200 hangen is niet mijn ding. Zeker niet voor gta 5 bv. Misschien over een paar maanden een upgrade setje naar een i5 2500/3570?(inc ram kost het je een(150 euro). En kan je r9 380 nog prima bij benen. En een eventueel gpu van 200 over 1 a 2 jaar ook nog wel.

Verwijderd

Kijk eens op v&a voor een gebruikte GTX 760/770 of HD7950/7970. Nieuwe voeding pricewatch: be quiet! System Power 7 500W erbij en je bent voor €150 - €200 klaar.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:19:
.....en je bent voor €150 - €200 klaar.
Eh, klaar voor wat?

De processor blijft erg marginaal. Minimum eisen Shadows of Mordor zijn een i5 760 en voor GTA V een Q6600. Een i5 760 draait al op 2.8 GHz vs 2,33. Laat staan dat een core i veel sneller is dan core 2.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-02 23:39
Voor 300-320 euro :

V&A aangeboden: Intel Core i3 4160 Boxed of V&A aangeboden: Intel Core i3 4150 Boxed

met pricewatch: Gigabyte GA-H81M-S2H
Met pricewatch: Crucial CT102464BA160B
en pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
En een r9 270(x) van V&A voor 100-120

Kun je voorlopig ook prima alle games op draaien en je houdt de mogelijkheid tot later upgraden naar een leuke i5 of i7 van V&A open (waarbij je dan je i3 weer verkoopt natuurlijk).

Verder kun je dan nog je eigen spullen verkopen via V&A en zo missschien nog wat budget bij elkaar sprokkelen voor een SSD (als je die nog niet hebt) of het gewoon weer in je zak steken natuurlijk :)

[ Voor 10% gewijzigd door Baloes op 26-11-2015 16:15 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Ik zou dan persoonlijk de paar tientjes extra bijleggen voor een i5.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor de vele reacties!

Dus gewoon best nieuw moederbord (die van gigabyte)? 't is best een oude :/

Ik heb ook gelezen dat als ik te veel hardware verander, ik mijn pc niet zal kunnen opstarten zonder te valideren en ik met microsoft moet praten, klopt dit, of is dit nonsens?

--

Ik heb ook nog een vriend die misschien nog zijn oude nvidea 560 GT wil geven, of is die te oud?

--

Dus als ik het goed begrijp, een nieuw moederbord, I5 processor voor future proof (welke zou ik dan best kopen, Dual/quad core hoeveel GHz), en 8gig ram omdat moederbord zonder ram komt en misschien nog een SSD maar niet echt nodig?

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 00:08 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-02 23:39
Kijk.. ik raadde de i3 aan omdat deze in combinatie met een r9 270(x) gewoon vrolijk alle games aankan zonder de videokaart te bottlenecken. De moderne games zult je dan gewoon op high en soms met wat tweaks op ultra kunnen spelen.. Dat is zowiezo al een enorme vooruitgang tov je huidige build.
Voor die i3 van de op 1 na laatste generatie heb je idd een ander moederbord nodig en dat had ik er al bij staan.. Basic moederbordje met 2 geheugensloten voor DDR3 RAM. Om de mogelijkheid tot upgraden naar 16GB open te houden zonder heel je geheugen te moeten vervangen heb ik er 1 reepie van 8GB ingezet.

Bovenstaande voorstel (inclusief die 400 watt voeding) is er op gericht om binnen dat budget van 300-320 te blijven met onderdelen die ook nog garantie hebben..

Een nieuwe i5 4460 kost je 180 euro.. Af en toe komt er wel eens een i5 4xxx langs in V&A voor een eurotje of 120, 40 euro duurder dan de voorgestelde i3. Als je dat kunt missen, zeker doen..

Je zou zoals mitsumark al aangaf ook kunnen gaan voor een i5 2xxx of 3xxx van V&A. Die zijn voor een eurotje of 100 te krijgen. Echter de moederbordjes voor die CPU's worden langzaam maar zeker zowel in V&A als in de shops aardig schaars.. Enige in de winkel te verkrijgen betaalbare mobo van socket 1155 dat bedoeld is voor die i5jes is de pricewatch: ASRock H61M-DG3/USB3
Die heeft dan weer geen sata 600 aansluitingen voor een eventuele SSD maar zal verder wel voldoen voor het gamen. Een SSD zal op dit mobo alleen gebottlenecked worden bij doorvoer/verwerken van grote hoeveelheden data zoals bv bij videobewerkingen. Je pc zal desondanks nog steeds veel sneller zijn en aanvoelen dan een pc met alleen een hdd :)

Wanneer je switched van socket (moederbord) zul je Windows opnieuw moeten installeren.. Als je een installatie cd/dvd/usb met een retailversie van Windows hebt dan kun je licentie zo hergebruiken...

Zo niet dan zou je contact op kunnen nemen met Microsoft om te vragen of je de huidige licentie mag hergebruiken omdat je huidige mobo niet meer te krijgen is. Anders kost een nieuwe Windows licentie nog 4 10tjes extra

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb echt alle hulp nodig, en jullie doen echt jullie best om me te helpen, hiervoor mijn dank! :) <3 Graag nog wat hulp bij het uitkiezen van enkele stukjes.

Ik heb twee leuke processors op amazon gevonden. (Sorry maar ik vind Amazon.de heel gemakkelijk, omdat er geen verzendingskosten zijn,btw is incl, ik woon in België en voor de paar eurotjes meer is het minder verwarrend voor me, om overal rond te zoeken.)

Intel Pentium G3258 CPU (Dual Core 3.20GHz, Socket H3 LGA-1150) (€75)

of
@Baloes:
Intel i3-4160 Dual Core Processor (3.60GHz, Socket H3) (€117)
http://www.amazon.de/Inte...670965&sr=1-1&keywords=I3

of

AMD Athlon X4 760k Black Edition Quad Processor (Socket FM2, 3.8GHz, 4MB, 100W, AD760kWOHLBOX (€108)
http://www.amazon.de/gp/p...tle_2&smid=A3JWKAKR8XB7XF

Zou het moederbord van (@Baloes) Gigabyte GA-H81M-S2H (pricewatch: Gigabyte GA-H81M-S2H) compatible zijn? Ik vind het niet terug op google.

--

Voor videokaart kan ik m'n maatje zijn 560 GT gebruiken, of beter de radeon R9 270 nieuw kopen? (Goedkoper dan 150, 2GB vind ik hem niet)

--

Trouwens, mijn harde schijf is een SATA 2 - 3Gb/s, te traag? Best een SSD?

Bedankt voor de moeite!!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Ik ben er eindelijk aan uit.

Ik heb wat extra budget kunnen vrijwaren: max €700 euro.

Ik koop het volgende:
Intel I5 6500 (3.2 GHz, 6MB)
Radeon R9 380 4GB
8GB DDR4 RAM

En ik zoek nog een goed moederbord voor socket 1151, die de INTEL 5 6500 aankan, en graag de "betere?" DDR4 ram, en misschien mogelijkheid voor PCI SSD.

Heeft iemand suggesties voor een compatibel moederbord?

Max 130-140 euro

(Ik denk aan de Gigabyte GA-Z170 HD3P mobo)

ik heb echter wel momenteel geen nood aan 2xGPU's en ben niet zo wegwijs met overclocking dus mijn processor is niet unlocked (dacht ik) dus heb ik ook geen nood aan een unlocked mobo)

Alstublieft :)

Verwijderd

Een goed mobo voor een i5-6500 hoeft geen €140,- te kosten. Een pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H of pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P zijn prima.
Pagina: 1