Toon posts:

Nieuwe tv kopen... Welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik merkte bovenaan aankoopadvies voor computers e.d. maar niet echt iets ivm TV's.
Als frequente Tweaker checker en enige basis kennis wens ik op Tweakers.net te vertrouwen bij de aankoop van een nieuwe televisie maar ik kan blijkbaar geen beslissing nemen.

Criteria:
- Digitale tv met de vrouw met gewoon tv sound
- Gaming PS4, ik erger me aan slecht zien in donkere games dus contrast lijkt me belangrijk?
- Gaming PS4 met daglicht op de tv... contrast weer of is dit mat scherm gebeuren?
- Films kijken met surround, dus surround sound moet via hdmi van de computer naar tv en dan via optisch naar surround... Dit lijkt me toch standaard 5.1 door te geven? Twijfel al lang of ik dit wel correct aangesloten heb.
- Wall support VESA
- Ik heb geen nood/wens aan 3D of Smart gebeuren. Gewoon goed beeld, geluid maakt niet super veel uit.
- Budget is 750-1250€ (Note, ik woon in België maar kan gerust naar NL/DE rijden.)
- Formaat is 47-55", heb nu een 'slechte' 50" Samsung plasma en dit is best ok.
- LED maar ik vermoed dat quasi alle nieuwe televisies van dit budget LED zijn?

Hier is een review van jullie en blijkt de Sony een goede tv. Maar dit dateert reeds van december 2014. Iets recent vinden we dan weer bijvoordeeld deze tv die het ook best aardig blijkt te doen.

Geen idee of je eigenlijk vragen mag stellen of als dit forum wenst 'proper' te blijven. Indien niet gewenst mijn excuses en verwijder maar. Anders, suggesties en tips welkom voor een goede keuze te maken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:14:
Ik merkte bovenaan aankoopadvies voor computers e.d. maar niet echt iets ivm TV's.
Jawel hoor, daarvoor hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar kun je tientallen soortgelijke topics vinden waarmee je waarschijnlijk al snel de antwoorden hebt op al je vragen.

Een verhuizing die kant op dus.

Verwijderd

Topicstarter
Mod, sorry&bedankt.

Ondertussen ben ik op deze uitgekomen. De Panasonic 50CX700. Reviews toont deze beter als de CX750, maar mij leek hoger cijfer is betere tv?

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:30

deepvreezo

Redacteur
Je zegt dat je geen beslissing kan nemen, maar alle modellen die je noemt zijn eigenlijk prima tv's :). Ik zou de CX700 nemen. Wel even rondshoppen, want Bol is hiervoor niet echt de goedkoopste (55" past overigens ook nog binnen het budget). De CX750-serie heeft een ips-paneel in plaats van een va-paneel zoals in de CX700-serie wordt toegepast, waardoor het contrast van de CX750 veel minder hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
deepvreezo schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:18:
Je zegt dat je geen beslissing kan nemen, maar alle modellen die je noemt zijn eigenlijk prima tv's :). Ik zou de CX700 nemen. Wel even rondshoppen, want Bol is hiervoor niet echt de goedkoopste (55" past overigens ook nog binnen het budget). De CX750-serie heeft een ips-paneel in plaats van een va-paneel zoals in de CX700-serie wordt toegepast, waardoor het contrast van de CX750 veel minder hoog is.
Als je de twin tuners en de grotere kijkhoek van de CX750 niet nodig hebt is de CX700 inderdaad de betere keus vanwege het aanzienlijk hogere contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Mobile quickreply, bedankt voor de knoop mee door te hakken! Als Belg ken ik die shops niet echt dat op Tweakers price watch staan.

Dus dacht ik safe te spelen en 100€ meer aan Bol te geven omdat hun service vermoedelijk best goed is? Enig tegen advies is welgekomen.

Ivm de 55" ik zit er eigenlijk best dicht tegen. 3-4meter dus leek me zoals de huidige 50" de maat wel OK.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan toch maar de 55" XC700 besteld via Coolblue. Duidelijk niet de goedkoopste maar kocht er voorheen nog wel wat en morgen in huis (normaal). Allemaal bedankt voor de input :)

Ik zou met plezier een review maken erover maar vermoed dat mijn kennis van zaken daar niet voor geschikt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als de laatste post van jezelf is en je wil iets toevoegen, graag de "wijzig"-knop gebruiken. Meerdere keren achter elkaar posten binnen 24 uur geeft schopreacties aan het topic en is niet gewenst.
Pagina: 1