Toon posts:

Nieuwe game pc!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit lijstje samengestoken en vraag me af of alles wel werkt op elkaar?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en af en toe streamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
1100-1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles buiten de desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag zou ik weten of het lijstje in orde is. Hoort alles samen en zal het werken?
Zoja, hoeft er niets te veranderen aan het systeem!

Ga je overklokken?
neen!

Wat verwacht je van ons?[i]
Nachecken voor ik verkeerde bestelling plaats.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 237,99€ 237,99
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 94,50€ 94,50
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 368,80€ 368,80
1Fractal Design Define S€ 84,80€ 84,80
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,70€ 44,70
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 54,-€ 54,-
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 90,-€ 90,-
1Crucial BX100 500GB€ 162,59€ 162,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.137,38

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Prima systeem, wat mij betreft niets meer aan doen!

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Verwijderd

Voeding is niet meer leverbaar. De nieuwe versie is pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold en behoorlijk aan de prijs. De pricewatch: Corsair RM550x vind ik dan een betere keuze. Niet modulair kan ook nog pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W. Flink goedkoper en levert voldoende vermogen.

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Je bent aardig op weg!

Echter heb ik een paar puntjes. Game je gewoon 1080p of wil je misschien ook 1440p (2K) gamen? En wat voor een games speel je vooral?

Verder heb je budget over en zou je eventueel voor een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed kunnen gaan. Dit omdat je bij streamen toch wel de voorkeur aan een i7 wil geven. Ligt er natuurlijk aan wat, hoeveel en welke kwaliteit je gaat streamen maar is zeker geen slechte overweging.

En je hebt geen merk voorkeur toch kies je voor een GTX970? Een pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming is een goed alternatief, heeft het dubbele geheugen dus zal je net iets meer performance geven en is meer geschik voor 2k. Echter wordt hij wel wat warmer en luidruchtiger dan een GTX970.

Waarom maar 8GB RAM? Sommige huidige games hebben al belang bij meer dan dit en dit zal in de toekomst alleen maar meer voorkomen. Echter heeft je mobo wel 4 DDR4 sloten dus kun je later altijd nog bijprikken.

Verder zal ik gewoon een pricewatch: Crucial BX200 480GB nemen, is net wat sneller/nieuwer en een betere prijs per GB.
Ook zie ik dat je helemaal geen HDD hebt? Alleen een 500GB SSD is niet bepaalt heel veel..

Verwijderd

Topicstarter
Ben echter niet zo een fan van 1440p. Hou het liever bij 1080p.
Dus ben ik voor de GTX 970 gegaan.

Merkvoorkeur is echter niet belangrijk neen, maar heb het wel wat meer voor Nvidia dan AMD.

Ik heb de 8GB gekozen omdat ik hier en daar op dit forum lees dat je met 8GB wel toe komt.
Zal dit niet het geval in de toekomst zijn steek ik lekker wat bij.

HDD heb ik nog van het systeem dat ik nu gebruik.

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:55:
Ben echter niet zo een fan van 1440p. Hou het liever bij 1080p.
Dus ben ik voor de GTX 970 gegaan.

Merkvoorkeur is echter niet belangrijk neen, maar heb het wel wat meer voor Nvidia dan AMD.

Ik heb de 8GB gekozen omdat ik hier en daar op dit forum lees dat je met 8GB wel toe komt.
Zal dit niet het geval in de toekomst zijn steek ik lekker wat bij.

HDD heb ik nog van het systeem dat ik nu gebruik.
Dit vind ik allemaal goede argumenten! Ook op basis van de illusionere term 'future-proof' zijn is op het moment ‘slechts’ 8 gb geheugen nemen geen schaamte omdat je later gewoon sticks bij kunt prikken. Ook omdat we net in de DDR4 periode zitten (skylake), kun je de geheugensticks in de toekomst van computer naar computer gewoon meebrengen. Alleen, dien je wel altijd aan 4 ram sloten gebonden te zitten. Dus de keuze vrijheid naar een moederbord met slechts twee sloten is geen optie.

Maar..! Wat nog niet duidelijk beantwoord is en wel belangrijk is voor een nauwkeurig advies is: wat voor spellen wil je gaan spelen? Ik zie dat je wilt gaan gamen en streamen, dus je hebt al een redelijk krachtige processor genomen voor video editing en streaming wat goed is, maar op basis van games (zoals Fallout 4 met mods wellicht) kun je toch beter ook voor geheugen naar 16 gb gaan. Geheugen is erg afhankelijk van de type spellen die je wilt gaan spelen en als je met video editing en streamen veel data sets inlaadt, gebruikt of hebt openstaan. Dan is 16gb ook geen luxe meer.

Offtopic: Je naam "StevyV" doet me trouwens denken aan een beroemde nederlandse CoD4 speler (Stevy Verheijen) professioneel “Sniper” in de Promod scene. Dat zal jij toevallig niet zijn of wel? :P (Je hoeft je achternaam niet prijs te geven hoor als je het niet bent, was gewoon benieuwd of je het was).

Verwijderd

Topicstarter
De games die ik zal spelen en momenteel speel zijn Overwatch/Arma3/CSGO/ en andere singleplayer games die al x aantal jaar uit zijn en nu zeer cheap op de steam sale staan.

Games zoals CSGO/Overwatch zal ik waarschijnlijk alles op low settings zetten aangezien ik vrij competitief ben en fps soms belangrijker zal vinden dan uitzicht.

Je bedoelt de Belgische Cod4 sniper. :D
Ik was een grote fan van hem toen ik nog niet echt met pc gaming bezig was maar wel veel kijkte via twitch/own3d.tv

Ik deel namelijk dezelfde achternaam "Verheyen" en ben zelf ook van België.

Om eerlijk te zijn heb ik dit accountje aangemaakt omdat ik dacht dat 2x vragen om een build wanneer je oude postje al gesloten is, verboden was. Dacht ik maar een random accountje te maken om het simpel te houden.
De naam die ik dan gekozen heb kwam in me op toen ik met iemand over de oude cod4 dagen sprak. 8)7
Best lame maar wilde mijn build zo rap mogelijk bestellen en klaar hebben! :D

Moest dit gelezen worden door de mods, heb ik geen probleem dat dit accountje verwijderd zal worden.
Het was me wat onduidelijk of je dubbel mag posten of een nieuwe build wanneer je dat een week geleden al gedaan hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 17:16 ]

Pagina: 1