Toon posts:

ssd card samsung evo 250 in macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte leden…
Ik heb een ssd kaart aangeschaft nadat mijn hardeschijf van mijn macbook was gecrasht. Ik heb mijn vorige hardeschijf eruit gehaald en de nieuwe erin gedaan. Vervolgens heb ik cmd+R gedrukt zodat ik in mac os X hulpprogramma kon belanden. Hetgeen is gelukt. Op moment dat ik op ‘installeer mac os X opnieuw’ klik, dan krijg ik de volgende melding: ‘er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voer dit programma opnieuw uit’
Paar keer geprobeerd, maar niet gelukt. Vervolgens ben ik schijfhulprogramma gegaan en daar zie ik nergens een teken van leven van mijn ssd. Ik heb er eigenlijk geen verstand van! Kan iemand mij te hulp schieten? Ik heb nog wel een andere windows laptop. kan via mijn andere laptop een en ander regelen?

Alvast heel erg bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel een installatiemedium voor OSX? Waarschijnlijk staat het standaard op een recoverypartitie op je HDD, maar als die stuk is ga je daar niet veel meer aan hebben natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie! Wat bedoel je met een installatiemedium voor osx? :) (ik ben een leek wat dat betreft, vrees ik)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DVD(s) of USBstick met daarop het OS zodat je het kan installeren.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je geeft niet aan wat voor MacBook het is maar je zou de ingebouwde Internet Recovery kunnen gebruiken. Dan download ie OSX bij Apple.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft een macbook pro (2012). Ik heb de Internet Recovery geprobeerd> cmd+R. Ik kreeg zodoende een foutmelding. Maar moet ik niet ssd schijf formatteren ofzo? Punt is dat ssd helemaal niet verschijnt in schijfhulpprogramma's. Dan heeft een dvd of een usb stick denk ik ook geen zin...

Kan ik vanaf mn windows laptop iets uitrichten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is het me gelukt om ssd te formatteren! Hij is nu zichtbaar in schijfprogramma. Hoe krijg ik OS X op mijn ssd?
want met cmd+R gedrukt zodat ik in mac os X hulpprogramma kon belanden. Hetgeen is gelukt. Op moment dat ik op ‘installeer mac os X opnieuw’ klik, dan krijg ik de volgende melding: ‘er heeft zich een fout voorgedaan bij het voorbereiden van de installatie. Voer dit programma opnieuw uit’

Met andere woorden, de optie via internet lukt niet. Moet ik nu iets op een usb zetten ofzo?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-01 20:00
Vragen over Appels kun je beter in het Mac subforum stellen. Daar komen meer mensen die snappen hoe Mac OS installeren werkt.

Je moet je SSD nog even formatteren naar het juiste formaat (Mac OS, journaled) in schijfhulpprogramma.
Zo: http://knowledge.seagate....Q/207851en?language=en_US
Waarbij je natuurlijk je SSD selecteert ipv een Seagate schijf.

Tijdens de installatie zelf kun je het logboek openen door bovenaan te klikken op Window - Installer log. Je krijgt dan een schermpje met de exacte stappen die de installatie uitvoert ipv een enkel balkje zonder verdere informatie.
Succes!

while (! ( succeed = try ()));

Pagina: 1