• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:26
Beste tweakers,

Komende dinsdag wordt ons nieuwbouw huis opgeleverd. Nu ligt er in onze meterkast een Ziggo aansluiting en glasvezelaansluiting.

Nu snap ik het volgende eventjes niet meer.

In mijn meterkast komt er een groene draad van Ziggo binnen. Vanuit daar moet ik een coax kabel doortrekken naar mijn Horizonbox. Nu heb ik een loze leiding lopen naar de plek waar de box komt te staan. Deze kabel zal zo'n 10 meter of iets meer zijn.

Mijn vraag: Kan ik die kabel gewoon doortrekken en aansluiten op mijn horizonbox?
Moet ik een officieel WCD (CAI) maken voor een aansluiting? Moet er ergens een versterker tussen?

De ene op internet zegt dat een WCD gezet moet worden, de andere zegt dat je hem gewoon kunt buigen en direct kunt aansluiten. Sommige zeggen dat er ook nog een versterker tussen moet.

Om voor 21 december mijn TV gefixed te hebben, vraag ik jullie hulp. Dan kan ik de komende tijd even inventariseren wat ik nodig heb en wat ik moet doen.

Alvast bedankt!

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
goede kwaliteit coax in de loze leiding trekken..
waar je horizon komt netjes afmonteren met een goede kwaliteits coax outlet.

over een versterker eerst zonder proberen. of je moet meer dan 1 outlet willen realiseren in je woning?

404 Signature not found

• Kuhr89
Heb je een voorstel van een goede coax outlet, qua prijs waar ik dan aan moet denken? Is dat 15 euro, is dat 30 euro? Hebben kabels een bepaalde specificatie waar ik op moet letten?

Ik ga hem niet splitten. TV is alleen beneden.

• SMSfreakie
  • Niet online
Kuhr89 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:53:
Heb je een voorstel van een goede coax outlet, qua prijs waar ik dan aan moet denken? Is dat 15 euro, is dat 30 euro? Hebben kabels een bepaalde specificatie waar ik op moet letten?

Ik ga hem niet splitten. TV is alleen beneden.
https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1162733/ bv.

verder dat ze niet gevoelig zijn voor mobiel internet frequenties (800mhz en hoger, in de toekomst vanaf 700mhz)

404 Signature not found

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
SMSfreakie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:05:
goede kwaliteit coax in de loze leiding trekken..
waar je horizon komt netjes afmonteren met een goede kwaliteits coax outlet.

over een versterker eerst zonder proberen. of je moet meer dan 1 outlet willen realiseren in je woning?
Inderdaad, netjes naar een WCD toe brengen, daar vandaan naar een split-filter/versterker voor eventueel internet, en dan naar je device toe (in dit geval dus de horizon box).
Ik zou qua bekabeling voor KOKA 779 kiezen en goede connectoren. Dan zou het geen probleem moeten zijn.

iRacing Profiel

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 11:02
Met KOKA 9TS, de opvolger van KOKA 799, heb je gegarandeerd goede kabel in huis en ben je voor de toekomst klaar.
Met goede connectoren erop Hirschmann QFC 5 of KOKWI/KOSWI 4 connectoren heb je geen last van instraling.

Voor 1 ontvanger is een versterker totaal niet nodig. Je blaast eerder de ontvanger op dan dat het ten goede komt.

Een WCD is aan de raden maar niet verplicht. Een WCD heeft wel iets meer functie dan een mooi kastje in de muur. o.a. trek ontlasting van de muur kabel.

Let op de spullen die je gaat kopen dat ze het Kabel Keur keurmerk dragen. Dan weet je zeker de juiste spullen te hebben. Er zijn ook goede materialen zonder in de verkoop maar voor de leek is het onderscheid tussen goed en slecht materiaal slecht te maken.

Zolang je je AOP in de meterkast maar laat zitten. Deze mag je niet verwijderen. Doe je dit wel dan kan de verzekering erg lastig doen bij defecte apparatuur door een spanningspieken uit het netwerk.

• Kuhr89
Heel erg bedankt voor de antwoorden! De kabel waar jullie over spreken verkopen ze bij Ziggo zelf. 20 meter voor 30 euro ofzo, valt me nog wel mee. De connectors erbij en de wallmount gaat uiteindelijk wel wat geld kosten, maar zolang het resultaat goed is, neem ik dat voor lief :)

• SMSfreakie
  • Niet online
beter 1x een paar euro meer uitgeven dan je mateloos irriteren dat het niet goed werkt :/

404 Signature not found

Pagina: 1