Toon posts:

hoe kan ik weten wat read write performance is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,
Ik wil de volgende pc kopen, belangrijk daarbij is wat de performance van de schijven gaat worden.

- 2x Intel Xeon E5-2680v1 2.7-3.5 Ghz. 8-core Tray - 32 Threads
- Geheugen 64GB – 8 x 8 GB
- 2 x SSD 240 GB Samsung Enterprise + Bracket – in C (widows+programs) en D(project data) schijf

4 x Harddisk 4TB SATA 7200 rpm – in Raid 5 (S:media drive)
Hoe kan nu bij benadering te weten komen wat de read write performance van deze schijven gaat zijn

Alvast dank voor de moeite.

Verwijderd

Hoe kunnen wij je vraag beantwoorden als je niet eens vertelt wat voor RAID controller of engine je gebruikt? Welke CPU, hoeveel geheugen of welke schijven je hebt is niet eens belangrijk. Welke RAID engine wel. Dat bepaalt met name de write performance die je zult krijgen.

Vul je startpost dus aan met de relevante gegevens, zodat we je kunnen helpen met je vraag.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-01 17:43
42!

Welke blocksize ga je lezen en schrijven en in wat voor patroon? Random? Sequentieel?

Wat ga je eigenlijk met het computertje doen? Komt er ook een programma op te staan en welke dan?

while (! ( succeed = try ()));

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@CiPHER en hans_lenze: die gegevens zijn niet nodig om de vraag te beantwoorden. De vraag is namelijk:
"Hoe kan ik weten wat read write performance is", en niet "Wat is de r/w performance".

Met extra gegevens zouden jullie mogelijk de tweede vraag kunnen beantwoorden, maar blijft de eerste onbeantwoord.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-01 17:43
In dat geval: bekijk de doorvoer snelheid van elk van de onderdelen in de keten (zowel hardware als software). De traagste factor is de limiet.

while (! ( succeed = try ()));