Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Macbook air 13 vs Asus 305 vs HP envy 13

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
God, help me aub om nou eens eindelijk een knoop door te hakken :')

Wat ga je met je laptop doen?

Laptop zal worden gebruikt PUUR om te tekstverwerken/surfen/films op te kijken. Van gamen is geen sprake, daar heb ik mijn ps4 voor?

Wat is je budget?
Mijn budget is 700-900,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vrij veel, ik werk namelijk nooit thuis maar altijd op een andere locatie zoals de bieb/universiteitsbibliotheek. Vandaar dat mijn keus ook is gevallen op een van de 3 bovenstaande merken in de titel.

Ik kom er niet uit, bovenstaande laptops lijken erg veel op elkaar. Mijn belangrijkste eis is dat de laptop vooral snel blijft. Als ik even ffw 3 jaar de toekomst in wil ik niet de neiging hebben om de laptop tegen de muur aan te smijten omdat hij zo tergend langzaam is geworden. Ik neig lichtelijk om die reden naar een macbook air 13 vanwege het gesloten ecosysteem en dat deze apparaten na flink wat jaren vaak nog even snel zijn als op de dag van aanschaf. Ik zie op marktplaats leuke deals(700-800e) voorbijkomen voor een 2e handsje met garantie, echter zit daar vaak maar een schamele 128gb ssd bij en maar 4gig ram. 2 dingen die een cruciale rol spelen bij snelheid no?

De asus zenbook 305 met i5 5200 processor, 8 gig ram en 256gb ssd staat momenteel bovenaan aan het lijste, via amazon is deze met importkosten ongeveer 850 flappen, en ja ze shippen naar Nederland, en er zit nog 1 jaar internationale garantie op, uitbreidbaar via de website naar 2 jaar (nagevraagd).

Tot slot de HP envy 13, bijna dezelfde processor, alleen 4 gig minder ram voor zo'n 150euro duurder...voor de rest bijna identieke specs. Ik lees echter wel ziek veel slechte dingen over de build/kwaliteit in het HP envy topic.

Het belangrijkste is vooral de stabiliteit en snelheid van de laptop (geen vastlopen/traagheid), dat er geen dingen loskomen kwa materiaal (asus ik kijk jou aan) en onder de 1000,- blijft(HP?). Wie o wie kan me helpen de knoop door te hakken.

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik kan niet zien welke specs als her scherm enz de laptops hebben waar jij over spreekt... Als her een retina MacBook betreft is die veruit de beste keuze. 128 GB en 4GB is meer als zat voor een MacBook. Mac os X is niet zo power hungry als Windows. Dus vooral bij film kijken en dergelijke os de scherm resolutie en kleurweergave belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Budget voor een macbook pro is er niet, die kosten al gauw ruim meer dan 1000,-

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?
Ik zie wel wat leuke Macbooks pro 13inch retina gaan voor dezelfde prijs als de eerder genoemde modellen. Maar vraag me af of een 2 jaar oude laptop het haalt bij een gloednieuwe

• Viince1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-08 20:31
Je bent overduidelijk niet enthousiast over de Envy. Waarom overweeg je deze dan nog in je shortlist?
Als we deze eruit schrappen ligt je keuze dus tussen de zenbook en een 2e hands macbook air.

Gezien het feit dat je veel onderweg bent, en dus niet afhankelijk wilt zijn van stroom zou ik dan de voorkeur geven aan de Zenbook.

Je weet nooit hoe intensief een macbook is gebruikt bij 2e hands aankoop, en ook nooit hoeveel oplaadcyclussen er nog uit de batterij te halen valt.
Verder is (wellicht) Mac OS X niet zo power hungry als Windows, maar 4gb ram en een 128gb ssd is alsnog krap. Zeker het RAM gaat een bottleneck vormen wanneer je zit te tekstverwerken in drie verschillende bestanden met 22 verschillende tabbladen open terwijl je naar spotify luistert.
Ik zeg niet dat een mac slecht is, maar dan zou ik doorsparen tot je genoeg hebt voor een wat meer future proof model.

Waarom kies je er overigens voor om de Asus te importeren? Volgens mij ben je goedkoper uit als je de Asus 305CA koopt en er zelf een grotere SSD in plaatst.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik ga voor de ASUS en voor de rest ben ik het met Viince1 eens

Verwijderd

Topicstarter
Viince1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:55:
Je bent overduidelijk niet enthousiast over de Envy. Waarom overweeg je deze dan nog in je shortlist?
Als we deze eruit schrappen ligt je keuze dus tussen de zenbook en een 2e hands macbook air.

Gezien het feit dat je veel onderweg bent, en dus niet afhankelijk wilt zijn van stroom zou ik dan de voorkeur geven aan de Zenbook.

Je weet nooit hoe intensief een macbook is gebruikt bij 2e hands aankoop, en ook nooit hoeveel oplaadcyclussen er nog uit de batterij te halen valt.
Verder is (wellicht) Mac OS X niet zo power hungry als Windows, maar 4gb ram en een 128gb ssd is alsnog krap. Zeker het RAM gaat een bottleneck vormen wanneer je zit te tekstverwerken in drie verschillende bestanden met 22 verschillende tabbladen open terwijl je naar spotify luistert.
Ik zeg niet dat een mac slecht is, maar dan zou ik doorsparen tot je genoeg hebt voor een wat meer future proof model.

Waarom kies je er overigens voor om de Asus te importeren? Volgens mij ben je goedkoper uit als je de Asus 305CA koopt en er zelf een grotere SSD in plaatst.
Omdat het goedkoper is? Een i5 8gb 256ssd is 850,- geïmporteerd met alle kosten( import)

Van die CA kon ik alleen deze vinden voor 850: http://www.laptopshop.nl/...nbook-ux305ca-fc022t.html

Dan nog heb je maar 128gb ssd en de tragere core M processor.

• kizke
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:00
Ik zag deze morgen een advertentie voor de 305UA varianten (i.. processoren) dus vermoed dat die in de komende dagen beschikbaar komen hier.

Verwijderd

Topicstarter
Keus is een 2e handsje geworden, MacBook air 2014 i5, 8gb, 256gb ss5 jaar oud met 30 laadcyclussen. Moet zeker nog 3-4 jaar meekunnen als er alleen op wordt gebrowsed/film kijken
Pagina: 1