upgrade gaming pc naar 4k (1000,-)

Pagina: 1
Acties:

• Camaro79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt weer eens tijd om mijn pc een boost te geven. Deze is inmiddels alweer een jaar of 7 oud. Hier speel ik voornamelijk Diablo 3 op en wil er films mee af af gaan spelen naar mijn 55inch 4k tv.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1000,- aan de upgrade gaan uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een kast met 650 watt voeding is al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb het onderstaande opzetje gemaakt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 237,99€ 237,99
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 368,80€ 368,80
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 109,95€ 109,95
1Crucial BX100 500GB€ 162,59€ 162,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 962,28

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau is niet zo belangrijk. De kast staat toch aan de andere kant van de woonkamer.

Ga je overklokken?
Was nog niet in de planning.

Wat verwacht je van ons?
Dit opzetje heb ik zoveel mogelijk future proof proberen te maken.
Ik heb bewust voor 1 500Gb SSD gekozen waar ikmijn besturingssysteem en games kwijt kan. Films en data komt vanaf mijn NAS. Is dit geen overkill, of zou ik voldoende aan 250Gb moeten hebben?
Werken de 2,666Ghz geheugen blokken wel in combinatie met dit moederbord? Zonee, wat raden jullie aan als alternatief voor moederbord of geheugen?
Mijn monitor is nog een 1080p schermpje, maar wellicht in de toekomst zal dit veranderen. Ik heb een 4k 55 inch tv waar ik ook op wil kunnen gamen. Vandaar de R9 390 videokaart. Is dit ook een goeie keuze ivm future proof (ja ik weet het, future proof kan je het nooit helemaal inschatten)
Graag jullie feedback hierover.

Alvast bedankt!!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Wat voor spellen wil je op 4k gaan spelen?
Ik denk dat diablo 3 wel goed zal lukken op deze resolutie.
Maar als je AAA games wilt gaan spelen, gta 5, witcher 3 etc. Zal de 390 niet voldoende zijn voor 4k.
Hiervoor zou je dan echt naar een 980ti of fury x moeten kijken.

Qua geheugen kan je zelf het beste inschatten of je genoeg hebt aan 250gb of wel 500gb nodig hebt.
Een ssd zorgt niet voor hogere fps in games, maar bij bijv. Mmo's scheelt dit wel heel erg in de laadtijden.

De 2666 geheugen sticks zullen prima werken op het moederbord, alleen zullen ze teruggeklokt worden naar de maximaal ondersteunde snelheid.
Dus dan zou je beter een goedkoper setje kunnen halen, omdat je nu extra betaald voor snelheden die toch niet bereikt zullen worden.
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wil je ook op 4K gaan gamen, of gaat het enkel om films te kunnen kijken op 4K? Dat is mij nu even niet duidelijk. Als het enkel om films gaat, is wat je hebt namelijk al ruimschoots voldoende.

Wil je ook gamen op 4K, dat is momenteel eigenlijk meer weggelegd voor early adopters, het kost veel en echt goede prestaties biedt het niet, als je bijvoorbeeld op high / ultra qua settings wil kunnen gamen op 4K.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Met 4K gaming en de nieuwe triple A games zul je zelfs moeten denken aan 2 x gtx980Ti of Fury X. Een single kaart draait nagenoeg rond de 40fps en dat zijn nog niet eens de dips.

De kaarten voor 4K zullen de volgende generatie worden. Pascal en de andere van het rode team. 4K vreet enorm veel vram en al helemaal als je wilt gamen met alle toeters en bellen.

Of nu 1500€ uitgeven om op 4K te gamen of wachten. Diablo, WoW, LoL, Dota2. Dat soort spellen werkt prima.

Gta 5, Witcher 3 enz kun je het echt wel vergeten om met 1 kaart 60fps te halen met alles open.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Verwijderd

650w voeding van 7 jaar oud? Als je nieuwe spulletjes je lief zijn zet je er ook een nieuwe voeding in. 550w is genoeg. pricewatch: Antec VPF Series 550W

• Camaro79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-02-2024
Bedankt voor alle feedback.
Ik heb inderdaad ook naar de gtx980Ti gekeken, maar is toch echt ver boven mijn budget. Gezien dat ik er nu hoofdzakelijk films in 4k mee wil kijken en mogelijk diablo er op wil spelen, neem ik liever de r9 390 en wacht 2 jaar op een kaart welke op dat moment betaalbaar is.

Zou er voor de geheugen niet een moederbord in dezelfde prijsklasse zijn welke wel op 2,666 werkt? Of zijn de snelheidsverschillen nihiel?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Camaro79 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:47:
Bedankt voor alle feedback.
Ik heb inderdaad ook naar de gtx980Ti gekeken, maar is toch echt ver boven mijn budget. Gezien dat ik er nu hoofdzakelijk films in 4k mee wil kijken en mogelijk diablo er op wil spelen, neem ik liever de r9 390 en wacht 2 jaar op een kaart welke op dat moment betaalbaar is.

Zou er voor de geheugen niet een moederbord in dezelfde prijsklasse zijn welke wel op 2,666 werkt? Of zijn de snelheidsverschillen nihiel?
De geheugen verschillen in prestaties zijn vrijwel nihil. Jij merkt er in iedergeval niks aan met gamen. Of je nu 2133 neemt of 3000Mhz.
Zulke standaarden zijn leuk voor adobe photoshoppers of diegene die 3D Max studio gebruiken met hele hoge resolutie renderen. En daarbij gebruiken zij niet 8 of 16 maar wel 32Gb of meer.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Pagina: 1