Elektrische fiets kapot - Kabels uit connector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-09 14:36
Dag :)

Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij een Batavus Padova Easy gekregen van oma die hebben wij amper gebruikt hebben (+/- 200km in 2 jaar). De fiets werd per maand ongeveer één keer gebruikt.

Helaas, 2 weken geleden had de fiets er geen zin meer in :P. Aangezien het toch wel fijn was om te fietsen met een traphulp en zonder traphulp het toch wel een zware fiets is heb ik besloten om er naar te gaan kijken.

De fiets gaf toen ik weg wou aan dat de accu nog op 40% stond, ik heb ongeveer 4 meter gefietst met traphulp en toen gaf de computer aan dat de accu leeg zou zijn. Geen probleem, zal wel een keer wat verkeerd zijn dus aan de lader en gewacht tot die 100% was. Helaas gaf die direct weer aan dat de accu leeg zou zijn.

Nu heb ik de accu er netjes uitgehaald, en zie ik dat 3 kabeltjes die uit de computer komen los zijn (blijven haken ofzo). Niet zo heel erg want ik kan dus die kabeltjes weer in de connector doen en weer aansluiten en dan ben ik klaar. Helaas betreft het om 3 kabels van (ik gok) 1,5mm met de kleuren rood, wit en geel. Die moeten in zo'n connector alleen moet die aangesloten worden op een connector die de kleuren groen, blauw en paars zijn. Nu kan ik er dus niet achter komen in welke volgorde ik de kabels in die connector moet doen. Internet, handleiding en de lokale fietsen boer bieden geen oplossing (behalve het vervangen van de computer stand).

Foto's van de 2 kabels waar het om gaat (klik voor groot, sorry voor de slechte kwaliteit :+):
Kabel1
Afbeelding 2

Iemand die hier meer verstand van heeft? :)

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Thanks, heb de blog al gelezen maar ik kon niet vinden welke ik moest verbinden. Zal hem vanavond even een PB sturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

De oranje moet op de paarse en dan is het meten volgens mij :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostman
Damic schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:46:
De oranje moet op de paarse en dan is het meten volgens mij :p
Bedankt. Nu nog even uitzoeken hoe ik dat moet meten :P Electro is niet echt mijn ding :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

Ja, daar bestaat gewoon een handleiding voor joh:
https://github.com/Infant...aster/docs/manual(NL).pdf

• ghostman