Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286361

Topicstarter
Zoals gebruikelijk als ik een topic open heb ik een lastige.

Ik heb een iPad air. Sinds vandaag heb ik geen verbinding meer met internet, iTunes etc. Foutmelding in safari `safari kan de pagina niet openen omdat de verver onvindbaar is`

Nu weet ik dat ik me pas tot jullie mag wenden als ik het een en ander heb gedaan...
Dus wifi aan en uit, Systeem aan en uit, netwerk vergeten en opnieuw instellen, verbinding via Bt Tetering (deed t ineens sinds vorige week niet meer) en nu nog steeds niet alhoewel de apparaten elkaar wel zien, Lease van de verbinding vernieuwd, Netwerkinstellingen hersteld, alle instellingen hersteld...

En dan komt ie... dan wil ik alle inhoud en instellingen wissen en dan de backup erop via iTunes... Daar moet je wel de apple id en ww invoeren. Die accepteert hij niet. Maar... op het net wel (ik twijfelde natuurlijk eerst aan mijn wachtwoord...) Dus inloggen op mijn apple, iTunes ect gaat via een stand alone wel maar op de iPad accepteert hij niets.

Direct inloggen op de router... dat lukt dan weer wel. Dus hij heeft een bepaalde verbinding maar het net op... niet. De overige apparaten overigens allemaal wel via diezelfde router.

Dus als iemand een goed idee heeft hoor ik t graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heb je je router al opnieuw opgestart?

Overigens zijn er nog zát zaken die je kunt proberen; andere iPad, iPad herstellen via iTunes, ander Wi-Fi netwerk, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Al eens naar de DNS instelling gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, router aan en uit / reset / etc heb ik ook doorlopen. Helemaal vergeten te vermelden.

de andere iPad doet t wel gewoon. IPad herstellen via iTunes ... ik kan m wel verwijderen maar herstellen? ik heb 2 wifi netwerken en die doen t allebei niet... maar wel via iPad 2 en via bv mn telefoon. opmerkelijk genoeg doet mijn iPad het wel via het netwerk van de buren.

Als ik de netwerkinstellingen van mijn iPad met 2 vergelijk staan daar wel andere waardes maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten. Bij mij staat de welbekende 192.168.0.1 in beeld en bij die ander een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Weet je wel de netwerk adres ... . Dan kan je het ook handmatig invoeren..
En hem tijdelijk een vast op adres geven. Wat ook altijd werkt is de iPad in dfu mode zetten en dan de Apple software via pc opnieuw inladen.

JB

Topicstarter
ok. Ik heb daar geen kaas van gegeten. Netwerkadres kan ik vinden via de iPad die het wel doet.
Kan ik proberen. Ik neem aan dat ik niet exact hetzelfde in moet voeren omdat dan er twee dezelfde apparaten zouden zijn?

Blijft staan dat ik het vreemd vind dat ik toegang heb tot mijn apple account op alle mogelijke manieren maar dat hij een herstel afwijst en mijn wachtwoord niet accepteerd.

ik heb op mijn niet werkende verbinding
ip 192.168.0.100
subnet 255.255.255.0
router 192.168.0.1
dns 192.168.0.1

op de wel werkende verbinding van de buren heb ik een ander ip router en dns.
Op de , nu inmiddels ook niet meer werkende andere iPad, heb ik alleen een ander ip.

opmerkelijk is dat, (ik heb een sitecom en een ziggo router achter elkaar staan) dat zowel bij inloggen via de sitecom als de ziggo het zoekdomein sitecomwlr4000 aangeeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 286361 op 26-11-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

Als ik dit zo lees zou ik als ik jouw was even door iemand die verstand heeft van routers,, even de sitecom goed laten instellen en dit kan b.v. ook bij de meeste computer winkels.

JB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:24
Trek de sitecom eens los en probeer het eens rechtstreeks op het modem. Sommige sitecom routers hebben een proxy draaien om een melding te geven als er een firmware update is. Dat gaat nog wel eens mis met Apple apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

.Maarten schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 14:54:
Trek de sitecom eens los en probeer het eens rechtstreeks op het modem. Sommige sitecom routers hebben een proxy draaien om een melding te geven als er een firmware update is. Dat gaat nog wel eens mis met Apple apparatuur.
Ik ben het eens met Maarten, probeer het eens rechtstreeks op de modem van Ziggo.. Ik denk dat de sitcom idd ook het probleem is

Succes

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, dan zou hij het wel moeten doen als die sitecom uitstaat... dat doet ie dus ook niet. Zo dadelijk een monteur van ziggo over de vloer omdat men toch ook wel wilde weten wat t probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT

Scorpio_UT

Computerwiz

En hoe is het afgelopen heeft de monteur iets uit kunnen vinden voor je ?

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou.... je raadt t vast al wel. De goede man komt binnen. Pakt de iPad, schakelt van t netwerk van de buren naar mijn netwerk.... en alles doet t. Week een t tobben geweest, hij komt binnen en alles beleeft zijn wonderbaarlijke wederopstanding. Geen idee wat t geweest is maar je voelt je knap voor joker staan!
Pagina: 1