Vraag over Facebook Advertenties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxstar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10-2022
Beste Tweakers,

Ik wil voor onze winkel de hele maand December een advertentie op facebook laten lopen. Zo'n lekkere cliché als: 'Wij wensen u een fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar' of iets die kant op.

Ik heb dus een doelgroep aangemaakt en Facebook schat het bereik op 9.300 man.

Dan moet je een periode aangeven, en een budget. Als ik dit budget laag instel komt er het volgende te staan: 'Geschat dagelijks bereik: 310-810 mensen'. Nou vraag ik me dus af wat dit betekend voor het totaal aantal mensen dat het bericht gaat bereiken. Hij loopt dus de hele maand december (31 dagen). Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou voor mij niet zo'n probleem zijn dat het dagelijks bereik niet enorm groot is als het totaal bereik aan het eind van de maand maar wel in de duizenden loopt. Dat is ze niet alle 9.300 ga bereiken geloof ik wel maar ik was benieuwd of iemand me hier mee over kan vertellen!

Alvast bedankt, Tweakers rocks!
Casper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Hangt natuurlijk 100% af van je doelgroep én advertentie. Statistieken zullen er misschien wel ergens zwerven (al gezocht?), maar daar kun je mi weinig mee.

Verder is 30x310 inderdaad 'in de duizenden', dus zit je safe toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

Er zitten dus 9300 man in je doelgroep, aldus FB. Dan is het afhankelijk van je budget hoe vaak je die doelgroep ook daadwerkelijk gaat bereiken. Aangezien we niet weten hoeveel concurrentie er is en tegen wie je op moet bieden is het moeilijk te zeggen hoeveel budget je nodig hebt om ze allemaal een of meerdere keren te bereiken.

Dit zou je dus met wat trial & error proefondervindelijk moeten uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-10 00:15

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Vergeet niet dat sommige mensen Adblock gebruiken

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:30
Gaat om aantal unieke mensen die je bereikt en hoe vaak. De doelgroep is erg klein en gezien dat je je focused op een niche (lokale winkel) zal er vermoedelijk niet enorm veel concurrentie zijn.

Je kan dus met een relatief klein budget jouw doelgroep bereiken. Echter, verhoog je het budget ga je dezelfde doelgroep vaker bereiken.
Volgens mij kan je met een budget van rond de €200 aardig ver komen en zal je doelgroep zo'n 3x de advertentie te zien krijgen

Dat is iig mijn ervaring so far met Facebook advertenties en dan teruggerekend naar jouw doelgroepgrootte.

PSN ID Binloading_nl