Bestand kopiëren naar NAS voor afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Ik zou een bestand (archive.pst van Outlook) willen kopieren naar mijn NAS wanneer mijn PC (windows 8.1) wordt afgesloten.

Het .bat bestand heb ik aangemaakt en dat werkt. Nu moet het enkel worden uitgevoerd wanneer de PC wordt afgesloten, en het bestand moet natuurlijk eerst volledig zijn gekopieerd (momenteel 10Gb) voordat de PC daadwerkelijk wordt afgesloten.

Is dit mogelijk met de windows taakplanner?

Had eerst geprobeerd om de taak uit te voeren bij opstarten van de PC, maar probleem is dan dat wanneer je Outlook opstart het archive bestand in gebruik is en Outlook dit niet kan openen, dus dat is ook geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scalfirura
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Waarom zet je onder je betstaande .bat script niet gewoon een shutdown commando?
Dan wordt dat als het ware je nieuwe afsluit knop zeg maar.

Commado wat je kan gebruiken:

shutdown.exe /s /t 00

Je zou de tijd nog iets kunnen aanpassen om er zeker van te zijn dat je helemaal klaar is, maar dit zou al moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Hou er rekening mee dat als je pst corrupt raakt je deze ook overschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter een IMAP server draaien (op je NAS) en daar mee synchroniseren via Outlook? Iedere keer het hele archive.pst overgooien (terwijl er misschien maar een paar kilobyte veranderd is) lijkt me een beetje zonde van je tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 16:12
Kan je niet beter gebruik maken van een backup programma?
Cobian backup is bijvoorbeeld gratis en biedt je de optie om een backup te starten bij het afsluiten van het systeem.
Daarnaas heb je dan ook meerdere versies van je archief voor het geval je een corrupte versie zou gaan backuppen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scalfirura
Uiteraard ben ik het eens met de andere opmerkingen, wat de forum starter vraagt is verre van efficiënt en totaal niet praktisch.

Maar dit is wel wat hij vraagt, dus ik geef gewoon een oplossing voor zijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scalfirura schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:57:
Uiteraard ben ik het eens met de andere opmerkingen, wat de forum starter vraagt is verre van efficiënt en totaal niet praktisch.

Maar dit is wel wat hij vraagt, dus ik geef gewoon een oplossing voor zijn vraag.
Geef je een oplossing voor zijn vraag ("ik wil archive.pst kopieëren") of een oplossing voor zijn behoefte ("ik wil dat mijn mail gebackuped is")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom niet gewoon je archief.pst al op je NAS draaien. Dan hoef je nooit te wachten met het afsluiten.
Dan kan je eventueel nog kijken of je eens in de zoveel tijd een kopie maakt van je pst file voor backup up.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scalfirura
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:05:
[...]

Geef je een oplossing voor zijn vraag ("ik wil archive.pst kopieëren") of een oplossing voor zijn behoefte ("ik wil dat mijn mail gebackuped is")?
Ik geef een oplossing voor "ik wil archive.pst kopieëren", dit is namelijk wat hij vraagt in mijn ogen. Misschien heeft hij hier wel een rede voor dat dit de enige oplossing is (niet dat ik zoiets kan bedenken maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazmanian79
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 15:26
Ik wil een kopie naar mijn NAS. Die NAS backupped nog naar een andere NAS en naar Crashplan.
Het kan dus geen kwaad dat het archive.pst bestand wordt overgeschreven. Ik heb nog genoeg andere backups.

Dacht er ook aan de .pst bestanden op de NAS te zetten maar Microsoft raad dit af omdat het bestand daarvoor niet op voorzien is en de kans op corrupt bestand veel te groot is.

Wil liefst niet werken met backup programma, maar met tools (als die er al zijn) die in windows zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09
Je hebt backup software die alleen de wijziging veranderd aan een file, zoek daar eens op, dan hoeft niet de gehele file te kopieren.

• scalfirura
Tazmanian79 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:26:
Ik wil een kopie naar mijn NAS. Die NAS backupped nog naar een andere NAS en naar Crashplan.
Het kan dus geen kwaad dat het archive.pst bestand wordt overgeschreven. Ik heb nog genoeg andere backups.

Dacht er ook aan de .pst bestanden op de NAS te zetten maar Microsoft raad dit af omdat het bestand daarvoor niet op voorzien is en de kans op corrupt bestand veel te groot is.

Wil liefst niet werken met backup programma, maar met tools (als die er al zijn) die in windows zitten.
Maar nog steeds zie ik eigenlijk geen rede om deze methode te kiezen. Ik denk dat iedereen hier op dit forum jouw alleen maar wilt duidelijk maken dat de oplossing die je voor ogen hebt extreem inefficiënt is. Onnodig veel data overdracht binnen je netwerk, onnodige risico's met betrekking tot het corrupt raken van je bestand. En misschien nog wel het belangrijkste het kost onnodig veel tijd om steeds 10GB (en wie weet hoe groot hij word in de toekomst!) compleet te syncen.

Er zijn zoveel effectievere manieren, verschillende oplossingen zijn je hier al geboden, dus als ik een tip mag geven kijk er nog een keer goed naar, allemaal zijn ze efficiënter en "veiliger" dan je huidige (gewenste) implementatie!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jan99999 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:20:
Je hebt backup software die alleen de wijziging veranderd aan een file, zoek daar eens op, dan hoeft niet de gehele file te kopieren.
Iedere keer bij het afsluiten 10 GB gaan doorzoeken schiet ook niet op, hoor
Afhankelijk van je netwerk snelheid, gaat kopiëren naar een NAS waarschijnlijk sneller

@TS: Neem eens een kijkje in de auto-archive instellingen van outlook.
Kies er bijv voor om mails ouder dan 1 dag naar je backup.pst (op je NAS) te kopiëren
Mails van minder dan een dag oud staan waarschijnlijk nog wel op je mailserver

[ Voor 22% gewijzigd door Brahiewahiewa op 26-11-2015 15:57 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1