Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-11 17:14
Ik heb sinds kort een LG Nexus 5. Opzich vind ik het een heel mooi toestel alleen de korte accuduur is toch wel erg storend, ik moet hem zo'n 3 keer per dag opladen en gezien ik niet altijd een stroompunt in de buurt heb is dat niet erg praktisch. Qua grootte was het wel even wennen gezien ik een Iphone 4 gewend was, maar het is te doen; wel wat groter in de broekzak maar het wil net :-)

Wat ik mis bij de LG Nexus 5
- te korte accuduur
- een extra geheugen slot (ik neem veel video memo's op, en dan is hij snel vol).

Eigenlijk zoek ik dus een toestel met dezelfde of betere specs met betere accuduur en eventueel een extra geheugenslot voor meer opslag ruimte.

Ik vind de stock android OS erg fijn werken.

Wat zou een betaalbaar alternatief zijn ? (2e hands).
Ik wil best wel een paar tientjes bijbetalen op de verkoopprijs van mijn Nexus 5. Denk dat ik die Nexus 5 wel voor 150 kwijt kan.

Ik zoek een?
Alternatief Nexus 5.

Wat is je budget?
+- 200

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De Nexus 5 te vervangen

Wat heb je zelf al gevonden?
LG G3 of G2 maar die is weer wat groter?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Als je een Nexus 5 drie keer per dag moet opladen dan ben je wel een extreem heavy user? Dat is in elk geval geen normaal gebruik.. Wat doe je er precies mee?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• saken
Ik zit voornamelijk veel op NU.nl, soms een filmpje kijken, whatsapp, 9292, spotify soms, mail, marktplaats...
Vandaag red ik het met 2 keer opladen denk ik, hij is nu bijna leeg.

Ik vond de microfoon van m'n iphone 4 wel beter dan die van de N5. Ben nu genoodzaakt om ook m'n memo's als backup met mn mini laptop op te nemen omdat de opname kwaliteit van het geluid Nexus 5 zo slecht is.

[ Voor 37% gewijzigd door saken op 25-11-2015 16:11 ]

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-11 13:31
Een OnePlus X ($250) zou ook een optie zijn? Heeft iig een beter batterijduur dan jouw Nexus 5. Maar als je hem echt 3 keer per dag moet opladen, begin ik haast te denken dat het probleem bij je telefoon ligt. Als je bij de instellingen kijkt, hoe lang staat je scherm dan aan?

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:54
ik heb na bijna 2 jaar intensief gebruik ook veel last van mijn batterij gehad. Ik heb de keuze gemaakt om via ebay een batterij te kopen en deze te vervangen.

Voor 15/20 euro heb je al een nieuwe batterij, ik weet niet of dat een optie is voor jou.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Het lost je geheugenprobleem niet op, maar een nieuwe accu proberen voordat je de hele telefoon vervangt lijkt me inderdaad slim. Overigens hoef je daar niet per se voor naar Ebay uit te wijken:
pricewatch: LG Nexus 5 BL-T9 Accu
pricewatch: qMust LG Nexus 5 batterij - vervangt BL-T9 accu - 2100mAh

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• saken
Ik wil sowieso voor een ander toestel gaan omdat ik graag een grote accu heb. De Nexus staat er sowieso bekend om dat hij een slechte accu heeft. Ik merk toch wel dat een extra geheugen uitbreiding erg handig is.

Verder had ik een keer iets gehoord dat je een invite nodig bent om een Oneplus X toestel te kopen....

Ben op zoek naar een toestel die qua performance hetzelfde presteert of beter. Stock android vind ik ook heel fijn. Met het budget rond de 200 euro bedoel ik wel sowieso een 2e hands toestel.

• alcx
Als je een grote batterij wilt hebben, en een groot scherm je niet tegenstaat (daar ga je echt wel aan wennen):

http://tweakers.net/produ...ung-galaxy-note-3/aanbod/

Eventueel zet je cyanogenmod erop voor stock android.

[ Voor 13% gewijzigd door alcx op 25-11-2015 19:49 ]

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:13
G2 gaat echt heel lang mee op de accu. Naar hedendaagse maatstaf wel verouderd.

Ga eens op pricewatch alles boven de 2800 mAh zoeken. Zat leuke telefoons voor die klasse.

• saken
pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Wit
Is wel een stuk groter. En ik vond de Nexus 5 al groot :-)

@alcx past zo'n toestel wel in je broekzak dan? heb al moeite om de N5 uit mn broekzak te krijgen

• saken
Ik vind het erg lastig om een keuze te maken , gezien er zoveel verschillende toestellen zijn.
Is een Quad core processor altijd sneller dan een Dual core? (bij wijze van?)
Het liefst wel iets in het formaat van de N5 maar dan met zelfde of betere specs, langere accuduur en geheugenslot.

Als ik een custom operating system installeer, heb ik dan gewoon hetzelfde als de stock android op de nexus 5 nu?

[ Voor 16% gewijzigd door saken op 27-11-2015 18:52 ]

• alcx
@alcx past zo'n toestel wel in je broekzak dan? heb al moeite om de N5 uit mn broekzak te krijgen
Ligt eraan of je er een stroef hoesje omheen hebt. Een note gaat wel in je broekzak, maar wel zonder portemonnee.
saken schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:50:
Ik vind het erg lastig om een keuze te maken , gezien er zoveel verschillende toestellen zijn.
Is een Quad core processor altijd sneller dan een Dual core? (bij wijze van?)
Het liefst wel iets in het formaat van de N5 maar dan met zelfde of betere specs, langere accuduur en geheugenslot.

Als ik een custom operating system installeer, heb ik dan gewoon hetzelfde als de stock android op de nexus 5 nu?
- Een quadcore processor is niet per se sneller. Snelheid hangt natuurlijk af van de kloksnelheid per core. Maar ook optimalisatie van apps en hoe het OS omgaat met de verschillende cores maakt een verschil. Op mijn nexus 4 gebruikte ik altijd hooguit 2 van de 4 cores. Pas met multitasken tussen veel verschillende apps wilde hij soms naar de derde en vierde core switchen.
Pagina: 1