Toon posts:

Windows 7 van oude HP laptop op iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik heb een hp laptop met daarop geïnstalleerd windows 7. Hoe krijg ik deze op mijn iMac.
Bij windows service centre krijg ik na invoeren van de sleutel dat ik contact met de fabrikant moet opnemen.
Krijg de indruk dat het simpeler is een nieuwe editie van W7 te kopen.
Maar ja zijn toch weer extra pegels.
Ben benieuwd, Blurck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Is die licentie niet specifiek gekoppeld aan de 'oude' hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:56

TommieW

Numa numa.

De licentie die bij je laptop zit, is waarschijnlijk een OEM licentie. Deze licentie is alleen geldig op hardware waarop hij "geleverd" is. Die licentie is geldig op andere PC's.

Als je zoveel geld uit geeft aan een iMac, kan er vast nog wel een Windows licentie bij.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:21

JB

Cédric roelt!

P to V en dan met VMware fusion draaien in OSX :+

[ Voor 8% gewijzigd door JB op 25-11-2015 15:40 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

TommieW schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:24:
Als je zoveel geld uit geeft aan een iMac, kan er vast nog wel een Windows licentie bij.
Wat is dat nu voor rare opmerking? Nee, die kan er niet vanaf, het geld is op 8)7
Ik snap zijn vraag wel. Als je een licentie kunt bespraren... Probleem is inderdaad als het een OEM is dat die vlieger niet op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:40
Zover ik weet zou je de OEM licentie wel kunnen gebruiken, maar of het legaal is is dan weer een andere vraag. ( het antwoord daarop is overigens nee )

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Je kan gewoon een ISO downloaden van het internet, en als je die ISO hebt kan je bij het installeren een code invoeren, mocht die niet meteen activeren moet je Microsoft activatielijn bellen, en dan is die ook klaar.

Doe ik wel vaker.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 20:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als het om een OEM license gaat is het inderdaad niet legaal, en gaat ook de methode die Speakerfreak95 aanhaalt waarschijnlijk niet werken.

Ook is het nog de vraag of jouw iMac uberhaupt werkt met Windows 7. Als het om een 32-bit versie gaat bijvoorbeeld, zijn alle iMacs vanaf 2012 geen optie. Op een 2015 model iMac lijkt Windows 7 zelfs helemaal geen optie.

Kortom: laten we eerst de belangrijkste vragen beantwoorden:

1. is je license een OEM license?
2. wat voor iMac heb je?

Launching containers into space

Pagina: 1