Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boete - Hoe geldende vmax bewijzen?

Pagina: 1
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:36

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ik heb onlangs een beschikking gekregen voor een snelheidsovertreding. Ik heb daar een beroepschrift tegen ingediend die vervolgens weerlegd is door een beslissing van de officier van justitie.
Ik kan uiteraard wederom (schriftelijk) beroep aantekenen maar ik weet niet goed hoe ik mijn gelijk kan bewijzen.

Situatie is als volgt (van de beschikking):

Toegestane snelheid: 120 km/h
Gecorrigeerde snelheid: 130 km/h

Ik ben het echter niet eens met de toegestane snelheid. Die ligt bij HMP 200.4 op 130 km/h (imho). Weliswaar wordt deze tussen 200.4 en 200.5 verlaagd naar 120 km/h maar strikt genomen mag ik bij 200.4 nog 130.
Sowieso ligt HMP 200.4 boven het kanaal waar de A2 overheen gaat (voor de beeldvorming het gaat om dit stukje snelweg) en heb ik mijn vraagtekens bij de daadwerkelijke locatie waar de flitser stond.
Ik had eigenlijk verwacht dat ik dat wel vrij simpel zou kunnen aantonen maar ik kan nergens een overzicht vinden van de max snelheid op de Nederlandse wegen per HMP.

Ik heb gevonden:
- Nationaal Geo Register, daar kun je visueel zien dat de vmax 130 km/h is tot net over het kanaal. Er staan echter geen HMP's bij.
- Snelhedenkaart, wederom geen HMP's (en strikt genomen was het augustus en kan ik die kaart niet vinden).

Iemand een goed idee hoe ik onderbouwd kan aantonen dat de maximumsnelheid 130 km/h was?

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 14:18
Wellicht dat je hier even kunt kijken.

Vervolgens een email sturen (onderaan de pagina); men heeft wel een kaart maar deze heeft geen HMP erbij...

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 19:53
Als het HMP boven het kanaal 200.4 is (kan het niet zien bij streetview) dan is het 50 meter verder pas 120 km/u, maar is dat niet een bord voor de zojuist ingevoegde mensen/auto's?

• Falcon
  • Laatst online: 07:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Ja leuk, maar wat heeft hij hieraan, hij geeft zelf ook al in de op de link naar de hmp in google maps...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat gaf de Officier van Justitie aan in zijn weerlegging? Ik neem aan dat jij aangaf dat de snelheid daar 130 was en geen 120. Hoe ontkende hij dat?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar daar staat toch gewoon de situatie in streetview .. en in streetview staat ook de HMP erbij. En als ik streetview mag geloven reed hij dus niet te hard.. want 120 bord komt na 200.4 ..

[ Voor 32% gewijzigd door Falcon op 25-11-2015 15:15 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://hmpaal.nl/hectometer/A2/R/200.4/

Zoals te zien op Streetview als je daar kijkt is die hectometerpaal óver de brug heen, precies ter hoogte van de 120 borden (die staan tussen 200.4 en 200.5)

Ik meen wel dat er iets van een gedragscode was onder agenten om niet binnen x meter van een snelheidsbeperking te gaan meten, maar het klopt dus weldegelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door pagani op 25-11-2015 15:17 ]

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Hooglander1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:14:
Wat gaf de Officier van Justitie aan in zijn weerlegging? Ik neem aan dat jij aangaf dat de snelheid daar 130 was en geen 120. Hoe ontkende hij dat?
Die weerlegging heb ik niet op papier (want ligt bij Leaseplan volgens CJIB en Leaseplan zegt dat ze niks hebben), enkel voorgelezen gekregen door een behulpzame CJIB-mevrouw.
Inhoudelijk werd aangegeven dat de geldende vmax door de verbalisant is vastgesteld en dat dat OvJ daar meer waarde aan hecht dan aan mijn verklaring.
pagani schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:15:
Zoals te zien op Streetview als je daar kijkt is die hectometerpaal óver de brug heen, precies ter hoogte van de 120 borden (die staan tussen 200.4 en 200.5)
Het is een traject dat ik niet dagelijks rij maar ik ben er extra op gaan letten, hmp 200.4 is echt precies op de brug. Net na de brug is het 120 km/h bord en daarna is 200.5.

[ Voor 27% gewijzigd door IceStorm op 25-11-2015 15:19 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14

Bolletje

Moderator Harde Waren
pagani schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:15:
http://hmpaal.nl/hectometer/A2/R/200.4/

Zoals te zien op Streetview als je daar kijkt is die hectometerpaal óver de brug heen, precies ter hoogte van de 120 borden.
200.4 is nog op de brug?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vrNqRQVThDLVdjrwRgHOhvTg/full.jpg

Maar het gaat nu niet per se om die specifieke 200.4. Het gaat ook om 'ter hoogte van'. Heb je geen foto? Misschien ben je wel een stuk verderop geflitst en die is 200.4 gewoon verkeerd ingevoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolletje op 25-11-2015 15:20 ]

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Falcon schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:15:
Maar daar staat toch gewoon de situatie in streetview .. en in streetview staat ook de HMP erbij. En als ik streetview mag geloven reed hij dus niet te hard.. want 120 bord komt na 200.4 ..
Het bord vlak na 200.4 is dan in deze discussie niet relevant, dat kan ook een herhaling zijn voor de oprit die je daar net voorbij bent. Wat TS moet laten zien, is dat er inderdaad geen 120 bord na de oprit daarvoor staat.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 19:53
anboni schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:18:
[...]

Het bord vlak na 200.4 is dan in deze discussie niet relevant, dat kan ook een herhaling zijn voor de oprit die je daar net voorbij bent. Wat TS moet laten zien, is dat er inderdaad geen 120 bord na de oprit daarvoor staat.
Of ergens halverwege...

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Omdat ik mij verveelde...heb ik vanaf HP192.0 naar 200.4 doorgelopen en zie ik niet nogmaals het bord 120.

Daarnaast als het een herhaling is voor een afrit/oprit, dan is er vaak maar 1 bord aan de rechterkant van de weg en niet aan beide kanten.

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 25-11-2015 15:23 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Het laatste bord wat de flitser "gepasseerd is" is 200.4. Moeten ze dan 200.4563839474 op de boete gaan zetten?

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar het blijft een rare plek om een flitser te plaatsen in mijn optiek, zeker om deze discussies niet te hebben met burgers.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17
Er is ook nog zoiets als een minimale afstand tussen bord en flitser. Die heb ik ook eens aangevochten, overigens zonder succes want ze verzonnen er wel een uitzondering bij.

Zie paragraaf 2.2.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IceStorm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:02:

Wat hier staat is de locatie van de borden die de maximum snelheid aangeven, niet de locatie waar je geflitst bent. Dat zal wel in het wegvak achter hmp 200.4 zijn, maar de exacte locatie zul je moeten WOBben.

Je gaat iig niet winnen door te zeggen "maar ik ben op hmp 200.4 geflitst en daar mag je 130".

Signatures zijn voor boomers.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Falcon schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:23:
Omdat ik mij verveelde...heb ik vanaf HP192.0 naar 200.4 doorgelopen en zie ik niet nogmaals het bord 120.

Daarnaast als het een herhaling is voor een afrit/oprit, dan is er vaak maar 1 bord aan de rechterkant van de weg en niet aan beide kanten.
Volgens mij staat er bij herhalingen meestal juist aan beide kanten een bord. (maar goed, dat kan ik mishebben, zit de laatste paar jaar niet zo vaak meer op de snelweg)
pagani schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:23:
[...]

Het laatste bord wat de flitser "gepasseerd is" is 200.4. Moeten ze dan 200.4563839474 op de boete gaan zetten?
Nogmaals: Dat 120 bord ter hoogte van de flitslokatie is helemaal niet spannend, het gaat om een eventueel bord wat de limiet voor het stuk daarvoor aangeeft.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Wat TS moet laten zien, is dat er inderdaad geen 120 bord na de oprit daarvoor staat.
Dat is op streetview wat lastig. Net voor de brug is een HMP met daarop de geldende snelheid (op Streetview slecht te zien). De oprit ervoor is qua snelheidsborden gewoon leeg.
pagani schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:23:
Als er 200.5 gestaan had had ik er (met tegenzin ;)) vrede mee kunnen hebben.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
Oprit heeft een bord G1 helemaal aan het begin. Dat betekend autoSNELweg dus 130Km/h.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
IceStorm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:29:
[...]

Dat is op streetview wat lastig. Net voor de brug is een HMP met daarop de geldende snelheid (op Streetview slecht te zien). De oprit ervoor is qua snelheidsborden gewoon leeg.
Je kunt ook iets oudere beelden (juni 2015) uit Street View halen, daar zie je duidelijk 130 km/u staan. Bij de oprit die je noemt, staat ook 130 km/u.

[ Voor 8% gewijzigd door GlowMouse op 25-11-2015 15:46 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bolletje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:18:
Maar het gaat nu niet per se om die specifieke 200.4. Het gaat ook om 'ter hoogte van'. Heb je geen foto? Misschien ben je wel een stuk verderop geflitst en die is 200.4 gewoon verkeerd ingevoerd.
Ik zou inderdaad ook eens de foto erbij sprokkelen. Dat maakt het al stukken duidelijker of er ruimte is voor discussie.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
GlowMouse schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:44:
Je kunt ook iets oudere beelden (juni 2015) uit Street View halen, daar zie je duidelijk 130 km/u staan.
Ah nice. Of dat afdoende gaat zijn als bewijsvoering is dan even een tweede. Idealiter krijg ik vanuit een overheidsinstantie een antwoord. Ik heb in ieder geval bij Rijkswaterstaat een vraag uitgezet.
fredkroket schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:46:
Ik zou inderdaad ook eens de foto erbij sprokkelen. Dat maakt het al stukken duidelijker of er ruimte is voor discussie.
Gaan we dan ook maar doen (weliswaar morgen, schijnbaar is 15:30 een mooie tijd om te stoppen met telefoon opnemen).

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 22:05
Dat is toch duidelijk te bewijzen met google maps plaatjes. Hoe heb je bezwaar ingediend zaten daar ook fotos of screenshots bij?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Worden er hier nu serieus haren gekloven dat het bord 120 niet precies bij 200.4 maar tussen 200.4 en 200.5 staat? Dat is niet van belang. Nogmaals: wat daar staat in de beschikking is "het bord dat de maximumsnelheid aangeeft staat bij hmp 200.4". Daar staat niet "u bent geflist bij hmp 200.4".
Het argument "het bord staat niet bij hmp 200.4 maar tussen 200.4 en 200.5" is geen argument waarmee je onder deze bekeuring uit komt want het bord staat wel bij hmp 200.4. Het argument "ik ben bij hmp 200.4 geflitst maar daar mag je 130" ga je ook niet winnen want je bent niet bij hmp 200.4 geflist.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Maasluip schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:18:
Worden er hier nu serieus haren gekloven dat het bord 120 niet precies bij 200.4 maar tussen 200.4 en 200.5 staat?
Nou ja, is het zo gek dat ik me baseer op die 200.4? Wat moet ik dan doen, maar aannemen dat ze niet 200.4 bedoelen maar 210.4 oid?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

IceStorm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:27:
[...]

Nou ja, is het zo gek dat ik me baseer op die 200.4? Wat moet ik dan doen, maar aannemen dat ze niet 200.4 bedoelen maar 210.4 oid?
Heb je een datum en tijd? Dan kun je eens bij Flitsservice kijken of er een melding staat met flits-HMP

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• pacificocean
Worden er hier nu serieus haren gekloven dat het bord 120 niet precies bij 200.4 maar tussen 200.4 en 200.5 staat? Dat is niet van belang. Nogmaals: wat daar staat in de beschikking is "het bord dat de maximumsnelheid aangeeft staat bij hmp 200.4". Daar staat niet "u bent geflist bij hmp 200.4".
Het argument "het bord staat niet bij hmp 200.4 maar tussen 200.4 en 200.5" is geen argument waarmee je onder deze bekeuring uit komt want het bord staat wel bij hmp 200.4. Het argument "ik ben bij hmp 200.4 geflitst maar daar mag je 130" ga je ook niet winnen want je bent niet bij hmp 200.4 geflist.
Als de flitslocatie bij hmp200.4 is dan is dat niet correct:
http://wetten.overheid.nl...ldigheidsdatum_25-11-2015

Ja zal inderdaad de exacte locatie moeten achterhalen. Hier nog een voorbeeld van een gelijke situatie:
https://forum.flitsservic...ie-klopt-niet-t88255.html

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 25-11-2015 16:59 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:51
Nogmaals: wat daar staat in de beschikking is "het bord dat de maximumsnelheid aangeeft staat bij hmp 200.4". Daar staat niet "u bent geflist bij hmp 200.4".
Wat heb je dan aan die informatie? Op de A9 staan ook borden die een maximumsnelheid aangeven, en op de Ringbaan Noord die je daar kruist ook...

Waar de borden die betrekking hebben op de plek waar ik ben geflitst staan kan ik zelf ook wel achterhalen, je wil natuurlijk juist weten waar je geflitst bent 8)7

Als het inderdaad door het CJIB (of wie je die brief dan ook gestuurd heeft) zo bedoeld is als wat Maasluip aangeeft dan is eerste zaak dus zien te achterhalen waar je dan wel geflitst bent.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:01
En waar ben je dan wel geflitst. :? Ergens op de A2 is ook niet echt een topomschrijving.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zoals ik dus zeg: hmp 200.4 is niet de flitslocatie. Dat is de locatie waar het bord voor de geldende maximumsnelheid staat.
De exacte flitslocatie zul je moeten opvragen bij het CJIB.
Zo gaat het tegenwoordig nu eenmaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 26-11-2015 07:32 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
iig lekker voor laten komen. Je kunt niet nogmaals bij de OvJ gaan klagen, maar "moet" nu naar de rechter om je gelijk te krijgen.
Je dient je beroepschrift inderdaad wel in bij de OvJ, die het zelf doorstuurt naar de rechtbank. (Ik neem aan dat je eerste brief een bezwaarschrift was, of in ieder geval zo gelezen is).

Verder inderdaad achterhalen waar exact geflitst is, en even een foto/filmpje maken van de situatie (ik neem aan dat je er vaker komt)

Misschien kun je ook nog wat met de minimum afstand van bord tot flitslocatie, maar als ik de reacties mag geloven niet zo.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Maasluip schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:57:
[...]

Zoals ik dus zeg: hmp 200.4 is niet de flitslocatie. Dat is de locatie waar de het bord voor de geldende maximumsnelheid staat.
De exacte flitslocatie zul je moeten opvragen bij het CJIB.
Zo gaat het tegenwoordig nu eenmaal.
Sowieso kan die boete niet afgegeven zijn op die locatie, ik meen dat pas na 300 meter na de laatste snelheidswijziging gehandhaafd mag worden op de nieuwe geldende maximum snelheid.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:09:
[...]

Sowieso kan die boete niet afgegeven zijn op die locatie, ik meen dat pas na 300 meter na de laatste snelheidswijziging gehandhaafd mag worden op de nieuwe geldende maximum snelheid.
Daar is in ieder geval wel iets mee ja. Collega heeft dit ook gehad bij de grensovergang. Stonden ze meteen bij de grens te flitsen en dat mag ook niet. Die boete heeft ie niet hoeven betalen.

Mijn boefje is liev!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Die regel is ingevoerd, juist om dergelijke discussies te voorkomen. De wetgever heeft (in mijn ogen ook wel terecht) gesteld dat je binnen 300 meter in staat moet zijn om de nieuwe maximum snelheid aan te houden, zelfs als dit vrij extreem is, zoals van 130 naar 50 km/u. Het OM hanteert zelf bijv. de regel dat van 120km/u naar 0 in iets meer dan 100 meter kan (incl 1 seconde reactietijd).

Maar goed, dan moet de TS wel weten waar hij exact geflitst is. En reken maar dat daar al rekening mee gehouden is, ze staan zelden vlak na een snelheidsverlaging. Eerder vlak voor een punt waar de snelheid juist omhoog gaat (om de bestuurders te pakken die een paar honderd meter eerder al harder zijn gaan rijden).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Met lokale kennis:

Komende vanuit eindhoven is het 130. (vanaf de afrit Weert-Noord om precies te zijn) Na de brug over het kanaal bij Weert wordt het weer 120. De flitser staat dan een 1,5km verder (202.0) waar er een brug over de snelweg gaat, of ter hoogte van het AC restaurant. (202.9)

Daar staat 'ie vrij vaak. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-11-2015 12:07 . Reden: Hectometerpaaltjes erbij gezocht ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

IceStorm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:27:
[...]

In de beschikking/voorstel staat de exacte lokatie waar je bent geflitst en de foto zou te raadplegen zijn op https://www.cjib.nl/Onder...en-van-een-flitsfoto.aspx

...heeft Leaseplan inmiddels de brief al gevonden?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:03
deepbass909 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:09:
[...]
De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn:
30 km/h - 8 m/s - 80 meter afstand
50 km/h - 14 m/s - 140 meter afstand
60 km/h - 17 m/s - 170 meter afstand
70 km/h - 19 m/s - 190 meter afstand
80 km/h - 22 m/s - 220 meter afstand
90 km/h - 25 m/s - 250 meter afstand
100 km/h - 28 m/s - 280 meter afstand

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De foto's worden gemaakt van achteren. Als de camera staat exact op 200.4 dan zal je naast 200.4 niet geflitst worden maar een (klein) stukje erna.

Wel vind ik het erg schandalig dat direct na het 120 km/u bord geflitst wordt, maar daar heb je niks aan.

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22
Euh volgens mij leest de TS en de meeste posters, behalve Maasluip :P, de tekst verkeerd.
IceStorm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:02:
......
Toegestane snelheid: 120 km/h
Gecorrigeerde snelheid: 130 km/h
.....
IMHO, maar ja ik kan mij natuurlijk ook vergissen, staat hier dat je geflitst bent op de A2, dat op die A2 bij HMP 200.4 aan de rechterkant borden (120) staan, en ben je (dus) ergens daarna geflitst. Dat die borden in werkelijkheid tussen 200.4 en 200.5 staan doet er natuurlijk niet heel erg toe.
Al geef ik meteen toe dat het er ook niet heel duidelijk staat, echter als er de flitslocatie mee bedoelt wordt dan slaat de toevoeging "BORDEN BIJ" nergens op.

• pacificocean
Minneyar schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:30:
Euh volgens mij leest de TS en de meeste posters, behalve Maasluip :P, de tekst verkeerd.

[...]

IMHO, maar ja ik kan mij natuurlijk ook vergissen, staat hier dat je geflitst bent op de A2, dat op die A2 bij HMP 200.4 aan de rechterkant borden (120) staan, en ben je (dus) ergens daarna geflitst. Dat die borden in werkelijkheid tussen 200.4 en 200.5 staan doet er natuurlijk niet heel erg toe.
Al geef ik meteen toe dat het er ook niet heel duidelijk staat, echter als er de flitslocatie mee bedoelt wordt dan slaat de toevoeging "BORDEN BIJ" nergens op.
Precies. TS moet dus contact opnemen om de juiste flitslocatie te achterhalen, zoals ook in onderstaand voorbeeld is gedaan.
https://forum.flitsservic...niet-t88255.html#p3891349

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Laten we hier even QFT bij zetten d:)b

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22
Maasluip schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:59:
[...]

Laten we hier even QFT bij zetten d:)b
Yes, mijn eerste :+.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, maar jullie spelen met elkaar onder een hoedje! :P

Overigens, in de omschrijving staat het woord "rechts". Dat is de "rechtse weghelft" (zuidelijke richting, eindhoven-maastricht). Dat heeft er NIETS mee te maken dat het snelheidsbord aan de rechterzijde van de weg staat. Er staat er ook een links van de rijbaan in de middenberm. ;) Misschien hier op tweakers ten overvloede, maar op Flitsservice zouden ze daar al lang over zijn gevallen. :P

Misschien valt aan de foto af te leiden waar de flitser stond. Als dat ergens tussen de brug over het kanaal en de oprit Kelpen-Oler is geweest, dan is het terecht. Zo niet, dan zat je in een 130 km/h stuk.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Ondertussen vermoed ik dat ook. Ik zie op flitsservice dat ze inderdaad een paar kilometer verderop bij het AC restaurant stonden. Dan heb ik verder gewoon pech en zal ik te hard gereden hebben en dus moeten lappen.

Ik vind de bewoording echter oprecht van de zotte. Ik probeer het echt te begrijpen maar wat is aan deze woordkeuze beter dan bij locatie gewoon te melden op welke locatie de overtreding heeft plaatsgevonden 8)7.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik ben zelf inderdaad ook een keer tegen die bewoording aan gelopen. Naar mijn mening zou op het PV moeten staan waar de overtreding is geconstateerd - niet waar de borden staan. Maar toch staat er alleen op waar de borden staan.

Gevolg is dat je je eerste beroeppoging eigenlijk al kwijt bent aan het opvragen waar de overtreding überhaupt is begaan. Op zich wel een leuke taktiek natuurlijk. d:)b

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Mx. Alba schreef op maandag 30 november 2015 @ 15:50:
Ik ben zelf inderdaad ook een keer tegen die bewoording aan gelopen. Naar mijn mening zou op het PV moeten staan waar de overtreding is geconstateerd - niet waar de borden staan. Maar toch staat er alleen op waar de borden staan.

Gevolg is dat je je eerste beroeppoging eigenlijk al kwijt bent aan het opvragen waar de overtreding überhaupt is begaan. Op zich wel een leuke taktiek natuurlijk. d:)b
Een beetje late reactie van mij maar je kunt gewoon het telefoonnummer bellen wat op de beschikking staat voor meer informatie. Je krijgt dan de preciese lokatie (hmp) te horen en in geval van twijfel kun je Rijkswaterstaat bellen wat op die preciese lokatie de maximum snelheid is.

Verwijderd

De 120 borden zijn een wijzigingsbord naar 120. Dit kun je heel goed zien want er zit een zwart vierkant bord achter. Bij elke wijziging in snelheid plaatst de overheid een zwart vierkant bord erachter. Het stuk ervoor is dus 130? 100? of what ever geweest. Alleen als je invoegt op de snelweg tref je niet zo'n vierkant bord aan maar een normaal bord zonder het zwarte vlak (of je moet toevallig zoals hier net in een snelheids wijziging vallen.

Bord die wijziging aangeeft van snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://platformparticipatie.nl/Images/Maximumsnelheid%20130_tcm318-359891.jpg

Bord die herhaling aangeeft van snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://media2.autokopen.nl/afbeeldingen/verkeersbord-maximum-snelheid-130-km-per-uur-213363-800.jpg

*overigens geen garantie dat als het zwarte vierkante vlak ontbreekt de snelheid niet gewijzigd is. Maar op alle nieuwe locaties / vervangingen wordt dit wel toegepast. En de communicatie hierover had ook wel beter gemogen.. Als je veel op de weg ziet valt je dit na een tijdje wel op.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 10:49 ]

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Hectometer paaltje in de tekst is de lokatie van het A1 120 bord, wat is de datum & tijd dan kan je het bij flitsservice.nl opzoeken waar de flitser echt stond

Of opvragen via de WOB/Telefoon

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Om volstrekt onnavolgbare redenen vertikt het OM/Cjib een duidelijke locatie van de overtreding op beschikkingen te vermelden.
En dat terwijl de WAHV juist voorschrijft dat dat wel moet, en hoe "A2 rechts" een fatsoenlijke lokatieaanduiding zijn kan is iedereen, behalve het OM/Cjib een raadsel.

Precies deze issue van dit topic komt minimaal 10x per week langs op het flitsservice forum, en aan de vele misplaatste reacties van andere tweakers in dit draadje kun je wel afleiden hoe verwarrend het is.

Ze oogsten wat ze zaaien en deze falende communicatie heeft ontelbale beroepschriften, wob-verzoeken en rechtzaken tot gevolg. Allemaal nutteloos, maar er is geen enkele incentive om dit soort processen te stroomlijnen en helderder te maken.
De administratiekosten worden doodleuk doodgerekend en telkens verhoogd, en de kosten voor de rechtelijke macht komen ook niet uit de koker van het OM/Cjib. Dus wat kan hen het schelen.
Pagina: 1