Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."
Gebruik freebsd of linux als router daarmee kan je dat doen.
ipfw(
is iets als :
ipfw pipe 1 config bw 2500bps
en dan nog ff diverten ofzo..
staan wel in de manpage.
Tja, hij had het over winroute.... MS omgeving dus...Op woensdag 20 juni 2001 13:22 schreef RoeLz het volgende:
FreeBSD kan het zeker.
ipfw(zal je meer vertellen..
is iets als :
ipfw pipe 1 config bw 2500bps
en dan nog ff diverten ofzo..
staan wel in de manpage.
is dit te regelen via DHCP of zit ik er nu helemaal naast te brabbelen?
Je brabbelt op dit moment inderdaad, hier zul je externe software ( proxy of firewalling ) voor moeten installeren.Op woensdag 20 juni 2001 15:43 schreef TeeDee het volgende:
is dit te regelen via DHCP of zit ik er nu helemaal naast te brabbelen?
Ik weet zo 1 2 3 geen namen maar ik heb het met diverse pakketjes al gedaan.
Tja Checkpoint firewall one , maarja die is een beetje duur voor thuis
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
En bedankt heOp woensdag 20 juni 2001 15:47 schreef CyCLoNe het volgende:
[..]
Je brabbelt op dit moment inderdaad,
Winroute pro???hier zul je externe software ( proxy of firewalling ) voor moeten installeren.
Ik weet zo 1 2 3 geen namen maar ik heb het met diverse pakketjes al gedaan.
Tja Checkpoint firewall one , maarja die is een beetje duur voor thuis
Hoe in WindowsNT..???Op woensdag 20 juni 2001 16:05 schreef PeterT het volgende:
Win NT!
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Verwijderd
Of wil je een NT server inzetten als switch?
Vinnienerd... 1st ff beter lezen gewoon...
ik vroeg of dit mogelijk was....
meer niet
Yup, maar jij zegt dat dat dan ook over het interne netwerk (dus zonder richting internet te gaan) en dat wil ik ook weer niet...Op donderdag 21 juni 2001 01:01 schreef PeterT het volgende:
antwoord, is dus mogelijk of het wenselijk is lat ik aan jou over....
Hmz.
Aannames zijn fataal.
enige manier die ik tot op heden ben tegegekomen is net een queue op je eth0
Hmz. Dan vraag ik me af waar ik dat laatst heb gezien op mijn Server. (Daar draait W2K Server met Winroute pro op.)Op donderdag 21 juni 2001 10:14 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
voor zover ik weet kan winroute pro het NIET
enige manier die ik tot op heden ben tegegekomen is net een queue op je eth0
Vaag. ergens in IIS misschien ? De FTP server ofzo ?
Aannames zijn fataal.
<second thought>
Je wilt het binnenkomende verkeer reguleren.. Dat kan helaas niet. Tenzij je de router bij je internet provider beheert.
Bandbreedte management kan alleen voor uitgaand verkeer ingesteld worden.
</second thought>
Kijk eens bij google -> bandwidth management NT
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2
O? Waar?Op donderdag 21 juni 2001 10:26 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
G6 ftp heeft idd wel bandwith beperking
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik kan het in G6 niet vinden... alleen een receive buffer, quota settings en meer van die zooi, maar geen max kb/s oid.Op donderdag 21 juni 2001 11:12 schreef Escobar het volgende:
Bijna alle ftp servers hebben bandbreedte beperking...
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Bandbreedte management kan alleen voor uitgaand verkeer ingesteld worden.[/qoute]
hoezo ? de router kan toch niet sneller sturen dan jij ontvangt ? dus dan droppen er wat meer packets ofzo, maar resultaat is toch hetzelfe ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het is neit zo dat die bandbreedte manager alle "teveel"-frames dropt (gelukkigOp donderdag 21 juni 2001 14:45 schreef heuveltje het volgende:
[..]
Bandbreedte management kan alleen voor uitgaand verkeer ingesteld worden.[/qoute]
hoezo ? de router kan toch niet sneller sturen dan jij ontvangt ? dus dan droppen er wat meer packets ofzo, maar resultaat is toch hetzelfe ?
Voor zover ik het heb begrepen verkleint de manager je windowsize of zo, waardoor de versturende partij snapt dat het minder snel moet. Is laatst een heel stuk over geweest in de PCM. Zal kijken of ik kan vinden welke. Dat heet trouwens packet shaping.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Is het niet mogelijk om met behulp van een download accelarator de bandbreedte voor een download in te dimmen??
misschien een beetje vergezocht, maar wie weet
heb je het ergens anders gezien? of zit ut idd in winroute...???? argh... f*ck it... ga zelf wel ff op zoekOp donderdag 21 juni 2001 09:57 schreef GaMeOvEr het volgende:
Volgens mij kon je toch bij Winroute Pro Bandwith Rules zetten ? Of heb ik dat nu ergens anders gezien ?
Hmz.
Ook kan je priority geven aan bepaalde servers of gebruikers zodat zij automatisch meer (of minder) bandwith krijgen.
Is een erg geavanceerd programma wat ook meteen firewall is.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Je moet niet denken maar zeker weten. Ik heb hier sygate draaien en die bandwith functie zit er niet in. Zover ik weet is ISA een van de weinige (professionele) pakketten die het kanOp donderdag 21 juni 2001 18:00 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
ik d8 dat (de nieuwste ) sygate het kon......
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
maargoed vraag maar aan -=!!ME!=- (ofzoiets) daar heb ik et gezien. DACHT IK
icq 9892899
(tenzij je 2 extra netwerkkaarten speciaal hiervoor wilt aanschaffen)
Simon
subnet is geen optie (wat logisch isOp donderdag 21 juni 2001 18:40 schreef sverzijl het volgende:
Win2k server bevat QoS (Quality of Service), maar voor zover ik weet zijn de instellingen die je hier kunt doen per SUBNET. Kortom, heb je waarschijnlijk ook niks aan
(tenzij je 2 extra netwerkkaarten speciaal hiervoor wilt aanschaffen)
Simon
2 extra netwerk daarvoor?? d8 ut nie....
het gaat dus om het inkomende inet verkeer op 1 client afknijpen! maar wel met behoud van de interne netwerk snelheid...
(en begin aub niet met: mijn g6 ftp server kan dat wel.... fijn.. maar daar gaat het niet om)
bij de useraccounts en dan bij Ratio, Quota en bps heb je speed limit zitten...
(das dus voor de ftp server, niet internet dinges)
Verwijderd
Link: http://www.sygate.com/products/access_ov.htm
Die had een 2Mbit pipe naar het internet toe en wilde dus per IP-Range de snelheid verdelen.
Ze draaiden toen Win NT4, en ik heb me wezeloos gezocht naar een oplossing.
Uiteindelijk heeft een collega van mij dit opgelost met een Linux Gateway, dmv IP-Shaping.
Ik denk dus dat t nog lastig gaat worden
Like this yall...
Waar dan??Op zaterdag 23 juni 2001 19:15 schreef Red devil het volgende:
volgens mij kun je met Sygate bandbreedte instellen.
Ook
Wees consequent, maar niet altijd