gebruikersfoto's bij producten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 18:58

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van een nieuwe computer.
Voor het eerst met een window in de kast (het zal de leeftijd zijn, iets met een 30'ers crisis ofzo... ;)
Daardoor ben ik meer dan "normaal" bezig met het uiterlijk van de producten.

Het lijkt mij daarom wel leuk als mensen foto's kunnen plaatsen van hun product, zodat anderen een beter beeld kunnen krijgen van het product zelf.
Zo ben ik bijvoorbeeld op zoek naar een witte kast met een window: Fractal Design Define R4 Arctic.
Wat ik mis aan de foto's is hoe deze kast er uitziet als hij is afgebouwd, dus met een moederbord, voeding en videokaart erin. Natuurlijk kan ik die met wat zoeken op Google wel een beetje vinden. Maar ik zou het leuk vinden om wat foto's van Tweakers daar te zien.
Vervolgens kan je weer een beetje de interactie met elkaar aangaan: Welke MoBo heb jij gebruikt? Strakke verlichting! hoe heb je dat gedaan? Etc.

Voorbeeld
Beetje gekke link, maar op deze website waar ze piercings (of aanverwante producten) verkopen is een voorbeeld te vinden waar mensen "gebruikersfoto's" kunnen plaatsen: Crazy Factory

Het verdient wel wat uitwerking. Het moet namelijk wel gemoddereerd worden. Niet dat je geslachtsdelen bij RAM geheugen te zien krijgt ofzo...

Ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Je kan denk ik het beste dan de userreviews even afgaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het een goed idee, maar dan in een iets andere uitwerking: het kunnen taggen van foto's. Als je gewoon productkoppelingen kunt maken zoals je nu ook al kunt bij topics, dan kun je vrij gemakkelijk de user-foto's bij een product zoeken. Je mist dan natuurlijk het interactie-verhaal, maar dat is tevens meer werk en een DM of email of reactie op profielpagina is natuurlijk ook zo gestuurd.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik weet toevallig dat er plannen zijn om user generated content een betere plek te geven en volgens mij viel iets als dit daar ook onder.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik wil heel graag userfoto's bij producten. Zoals Thinkgeek al jaren doet: Customer actionshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:22:
Nou, wat ik al zei: "Natuurlijk kan ik die met wat zoeken op Google wel een beetje vinden." En userreviews met foto's doorzoeken is natuurlijk ook een optie. Efficiënt is echter anders. :)

Er zijn natuurlijk ook genoeg Tweakers die enkel een korte review invoeren (rating + twee zinnen uitleg). Zij hebben misschien geen zin om een heel verslag ervan te maken. Wellicht zijn zij wel getriggerd om gewoon even een foto van hun product te nemen en te plaatsen.

In ieder geval lijkt mij het prettiger om niet zo ver te hoeven zoeken en gewoon vanuit het product zelf een album (of zoiets) met usergenerated content aan te klikken en daar vervolgens een rij foto's te zien.
Alleen ik snap ook wel dat het geen bende moet worden en dat het wel een beetje nuttige foto's moeten zijn. Geen donkere, wazige, onduidelijke foto's.
zeef schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:04:
Ik wil heel graag userfoto's bij producten. Zoals Thinkgeek al jaren doet: Customer actionshots.
Die lightsaber sticks zijn echt geniaal trouwens :P

[ Voor 13% gewijzigd door MarvinJames op 25-11-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Señor Sjon schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:22:
Ik heb hier diverse dingen liggen waar ik best even snel wat foto's van wil schieten, maar weinig zin hele review te gaan schrijven om voor bepaalde producten even te laten zien hoe die in het echt eruit zien.

Daarbij moet je het geluk hebben dat er ook daadwerkelijk een review tussen zit met foto's, niet gewoon een tekst review of zo'n short-review.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Topicstarter
SinergyX schreef op woensdag 25 november 2015 @ 16:13:
Ik heb hier diverse dingen liggen waar ik best even snel wat foto's van wil schieten, maar weinig zin hele review te gaan schrijven om voor bepaalde producten even te laten zien hoe die in het echt eruit zien.
In dat geval bevestig je dus precies wat ik al dacht. :) Mensen die best wel even een shotje willen maken en misschien een korte review willen afgeven (zonder tekst), maar geen heel epistel met 10 foto's willen schrijven.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik geloof niet dat je Tweakers hoeft te overtuigen, het staat al op zeef's wenslijstje. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1