Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik gebruik mijn externe harde schijf voor aantal belangrijke muziekprojecten. Er worden een aantal bestanden direct gelezen vanaf de externe harde schijf die ik gebruik in mijn projecten. Helaas werd een aantal dagen geleden de harde schijf uit het niets 'ge-eject' waarna de bestanden niet meer gelezen konden worden.

Nu heb ik met disk repair van de Mac de externe HD geprobeerd te reparen, maar dit lukte helaas niet. Ik kreeg de volgende melding [zie bijgevoegde screenshot]. Ik heb de externe HD toen naar een data recovery bedrijf gebracht en zij kwamen met het volgende probleem: filesysteem is beschadigd, dit weerhoudt de harde schijf van het lezen van bepaalde dienst- en gegevensinformatie. Nu is het bedrag van reparatie wel erg aan de hoge kant.

Vandaar dat ik mijn probleem hier post, misschien dat iemand hier meer ervaring mee heeft en weet hoe ik dit zelf kan oplossen. Want ik heb het gevoel dat de externe HD niet qua hardware kapot is, maar dit een digitaal probleem is.

Harde schijf: Western Digital Ultra Passport 2TB

Alvast bedankt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/frt1DYi.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

Zie geen screenshot.
En volgens mij is recuva een handige tool. Maar geen id of die ook op de mac werkt.

Daarbij zal ik na het herstel ook meteen even denken over een backup oplossing.
Je hebt het over belangrijke muziekprojecten. Maar je hebt er klaarblijkelijk geen backups van.
Dus de vraag is hoe belangrijk zijn ze.......
Of is het het waard om er toch geld voor neer te leggen door ze te laten recoveren door een bedrijf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel degelijk een back up normaliter, maar doordat ik laatste weken veel buitenshuis heb gewerkt, had ik een aantal weken niet een back up gemaakt en juist de laatste projecten zijn erg belangrijk. Ik heb zeker mijn les hieruit geleerd door ook buiten huis te blijven back-upen.

De bestanden zijn wel degelijk belangrijk, maar het bedrag is zo hoog dat ik liever eerst zoek naar andere alternatieven.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
iemand ?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je al een datarecoverybedrijf ernaar hebt laten kijken is de oorzaak dus bekend. Je noemt het een 'digitaal' probleem maar je bedoelt waarschijnlijk 'softwarematig'. Dat het filesysteem is beschadigd ís ook inderdaad een softwareprobleem dus dat is een goede inschatting.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om het datarecoverybedrijf de boel te laten repareren, dat zal een arbeidsintensief klusje zijn en dus duur. Als het makkelijker zou kunnen, hadden ze dat wel voorgesteld denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie Icephase, ik zal het maar via de dure weg moeten doen.
Pagina: 1