Dringen hulp nodig - Pc start opnieuw op na 980 TI install

Pagina: 1
Acties:

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
(DringenD*)
Geachte mensen,

Ik heb zojuist in mijn huidige pc na sparen eindelijk een Gigabyte G1 980 ti gezet. Maar nu start de computer niet meer op, na 5-10 seconden slaat hij uit en start hij vanzelf weer.

Zie dit filmpje, excuseer de kabel bende, eerst moet de pc werken:

YouTube: Pc probleem #1

Mijn overige hardware:

i7 2600k - http://puu.sh/ly657/5bf740e038.png
PD67-GD65 B3 moederboord
Antec 1200Watt Truepower Quattro

Ik typ dit op dit moment met mijn vorige videokaart in dezelfde slot als waarin de 980 ti zit, (huidige kaart is AMD 6950).

Aan deze PSU zitten geen directe 8 pins maar alleen 6+2 pins, dat zou niet uit moeten maken geloof ik, op de sleeve staat zelfs "8 Pin (PCI) Express".

Ik heb alles wat ik dacht dat zou kunnen help geprobeerd, mijn eerste angst was dat de kaart niet zou passen in mijn CM 690 II advanced, maar hij gaat gewoon in het slot en ik kan het vast schroeven.

Daarna toen hij niet opstartte heb ik geprobeerd de meegeleverde 6pin to 8pin connector te gebruiken (ze leveren er maar 1 bij btw), dit hielp ook niet.

Toen herinnerde ik me dat ik mijn CPU had overgeclockt naar 4Ghz, dus die heb ik nu terug gezet naar 3.4Ghz, wat ook niets doet.

Als iemand iets weet zou ik het zeer waarderen, ik had mij er erg op verheugd om deze kaart te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door maffiappie op 25-11-2015 12:08 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

BIOS update.
Zeer, zeer, zeer bekend issue als je een PCI-e 3.0 videokaart in o.a. moederborden met een P67 chipset stopt.
Heb exact hetzelfde moederbord en moest ook een BIOS update doen voordat mijn 290X wilde werken.

Met een beetje zoekwerk had je dit denk wel kunnen vinden.

www.ping-win.nl

• maffiappie
Rye schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:10:
BIOS update.
Zeer, zeer, zeer bekend issue als je een PCI-e 3.0 videokaart in o.a. moederborden met een P67 chipset stopt.
Heb exact hetzelfde moederbord en moest ook een BIOS update doen voordat mijn 290X wilde werken.

Met een beetje zoekwerk had je dit denk wel kunnen vinden.
Ik heb zelf ook gezocht maar dit antwoord ben ik niet tegengekomen, mag ik vragen welke versie BIOS u op het moment dan heeft?

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

maffiappie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:13:
[...]

Ik heb zelf ook gezocht maar dit antwoord ben ik niet tegengekomen, mag ik vragen welke versie BIOS u op het moment dan heeft?
Als ik thuis zou zijn dan zou ik dit zo voor je kunnen controleren, echter duurt dat nog wel even.
Pak gewoon de laatste die ze op de website hebben staan. Zou geen enkel probleem moeten zijn :)

www.ping-win.nl

• maffiappie
Rye schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:21:
[...]

Als ik thuis zou zijn dan zou ik dit zo voor je kunnen controleren, echter duurt dat nog wel even.
Pak gewoon de laatste die ze op de website hebben staan. Zou geen enkel probleem moeten zijn :)
Oke, ik ga het proberen, wel even moeten zoeken naar een ouderwetse usb stick.

http://puu.sh/ly6OA/fc65e943ec.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door maffiappie op 25-11-2015 12:37 ]

• maffiappie
Heb het geüpdate, maar nu slaat de computer nog sneller uit, hij doe de intiële opstarts van fans en dan slaat ie al uit. Dit ging verder met de 6950 totdat hij het ineens weer deed en mij zei dat de vorige CPU settings gefaald hadden en weer terug gezet waren. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat mijn CPU met puur toeval opeens het aan het opgeven is.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:31

Nemesizz

Untouchable

maffiappie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:10:
Heb het geüpdate, maar nu slaat de computer nog sneller uit, hij doe de intiële opstarts van fans en dan slaat ie al uit. Dit ging verder met de 6950 totdat hij het ineens weer deed en mij zei dat de vorige CPU settings gefaald hadden en weer terug gezet waren. Ik krijg zo langzamerhand het idee dat mijn CPU met puur toeval opeens het aan het opgeven is.
Wel een CMOS reset gedaan na de update?
Dit word altijd aangeraden na een BIOS update en dan de settings weer goed zetten.

Overigens schat ik de kans zeer laag in dat je CPU kapot is. CPU doet het of niet, zit niks tussenin.
Gezien je PC nog deels POST (en fail-safe settings laadt) kun je een defecte CPU wel uitsluiten.
CPU's gaan ook echt zelden kapot bij normaal gebruik.

Dat CPU settings failed is overigens een beetje een foute melding van het moederbord zelf, tegenwoordig staat er vaak 'overclock failed' of 'cpu settings failed' terwijl dat er niks mee te maken heeft (vroeger kreeg je gewoon een andere foutmelding, maar fabrikanten gaan er tegenwoordig vanuit dat het alleen mis gaat bij overklokken en geven daarom zo'n generieke melding). Heel vaak gaat het dan mis bij het laden van de juiste settings van het RAM geheugen (metname bij de exotische geheugen kits).

• maffiappie
Oke, ik wil iedereen graag hartelijk danken voor de hulp, de computer draait nu plotseling prima en de kaart draait als een zonnetje. Ik kan niet met zekerheid zeggen wat het uiteindelijk verholpen heeft, maar het werkt ineens.

• justin021
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-04-2021
maffiappie schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:20:
Oke, ik wil iedereen graag hartelijk danken voor de hulp, de computer draait nu plotseling prima en de kaart draait als een zonnetje. Ik kan niet met zekerheid zeggen wat het uiteindelijk verholpen heeft, maar het werkt ineens.
Dit lijkt precies op mijn probleem wat ik eerder heb gehad, alleen dan met andere specs.

Bij mij gelde ook hetzelfde dat hij wel opstartte, maar na een aantal seconden uitviel en weer opstartte. Nadat ik de pc een aantal keren uit en aan had gezet heb ik (in 2 jaar) nooit meer een probleem hiermee gehad -even afkloppen-
Pagina: 1