Fritz!Box ping timeouts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik heb een Fritz!Box 7360 en heb een vreemd probleem. Als ik vanaf een andere internet verbinding ping naar mijn Wan IP-adres dan heb ik veel timeouts. Dit merk ik niet in de internet verbinding zelf. Het lijkt er dus op dat de Fritz!Box het niet zo nauw neemt met het ICMP-protocol. Toch wil ik graag pingen naar mijn router omdat ik op die manier controleer of de verbinding in de lucht is. Het probleem speelt voornamelijk op als er meerdere pings tegelijkertijd lopen. Dus ik open twee DOS-vensters en ping tegelijkertijd continu naar mijn Wan IP, dan is 1 op de 5 pings gegarandeerd een timeout.

Zit er ergens in de Fritz!Box een instellingen die voor bovengenoemd probleem zorgt? Ik heb naar mijn idee alle menu's doorlopen maar heb niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 19:54

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Wow... ik denk: even uitsluiten dat het niet aan de FritzBox 7360 ligt. Mijn IP wordt vanaf 2 externe machines gemonitored met Nagios. Die pingt ook en nooit iets van packetloss gemerkt.
Ik start eerste pingsessie vanaf extern IP: Niets aan de hand.
Start een tweede en derde (vanaf eigen externe IP's):
277 packets transmitted, 173 received, 37% packet loss, time 276271ms
193 packets transmitted, 111 received, 42% packet loss, time 192143ms

Je hebt er weinig aan, behalve een bevestiging dat het idd FB7360 gerelateerd lijkt te zijn...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zit er niet een soort time-out protectie op? Dat als er vaker dan 1 keer per seconde word gepingt de opdracht word genegeerd?

Ik zie bij mijn 7490 exact hetzelfde gedrag. Misschien eens per 2 seconden pingen? Dan gok ik dat je het minder vaak ziet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Maestro schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:14:
Je hebt er weinig aan, behalve een bevestiging dat het idd FB7360 gerelateerd lijkt te zijn...
Daar heb ik juist heel veel aan. Bedankt voor het bevestigen. Er zit namelijk ook nog een unmanaged glasvezelmodem voor mijn Fritz!box, nu kan met enige redelijkheid uitsluiten dat die er nog iets mee te maken zou hebben.
Hooglander1 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:17:
Zit er niet een soort time-out protectie op? Dat als er vaker dan 1 keer per seconde word gepingt de opdracht word genegeerd?

Ik zie bij mijn 7490 exact hetzelfde gedrag. Misschien eens per 2 seconden pingen? Dan gok ik dat je het minder vaak ziet.
Het gaat volgens mij niet alleen om een flood-protection. Als ik slechts 1 ping laat lopen dan krijg ik minder timeouts, maar nog steeds af en toe timeouts. Bovendien kan ik niet voorkomen dat andere mensen mijn IP-adres pingen wat mijn monitoring volledig in de war schopt. Misschien gebeurt dat al waardoor ik ook met 1 ping timeouts krijg.

Het lijkt hiermee in ieder geval duidelijk dat Fritz!box dit doet. Nu nog iemand die weet waarom, en of het ook opgelost kan worden.

• 3raser
  • Nu online

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de support van Fritz!box en kreeg het volgende antwoord.
You can ping the Fritz WAN IP Address from one external client only.
Running multiple simultaneous pings will give you ‘request timed out’ output.
Only one device will be able to receive successful replies from the Fritz.
Ik ga er vanuit dat dit bij alle Fritz!boxen hetzelfde is. Het zal een soort van beveiligingsmaatregel zijn, al zie ik er de toegevoegde waarde niet van in.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

3raser schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:44:
Ik heb contact gehad met de support van Fritz!box en kreeg het volgende antwoord.

[...]

Ik ga er vanuit dat dit bij alle Fritz!boxen hetzelfde is. Het zal een soort van beveiligingsmaatregel zijn, al zie ik er de toegevoegde waarde niet van in.
Dat is niet helemaal juist, want als je meerdere pings start vanuit dezelfde machine, dan krijg je ook time-outs...

Ik vind wel dat het mogelijk moet zijn om via ssh een .cfg file aan te passen waardoor je bepaalde regels in de interne firewall kan aanpassen, maar ik snap er zelf te weinig van om je er echt mee te kunnen helpen. Vooral omdat de meeste mensen helemaal niet willen dat de box reageert op ICMP requests.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Pagina: 1