Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Voor binnenkort (een filmavond met 50 kids) ben ik op zoek naar een kinderfilm met een boodschap of levensles, geschikt voor kinderen van 9-12 jaar. Het moet wat verder gaan dan de (al dan niet platte) animatie-humor. Het mogen best wat tranen vloeien, maar (veel) geweld en angst, dat liever niet. Eerder vroeg ik al om suggesties voor films voor op de achterbank tijdens de vakantiereis., nu echter weer een andere categorie.

Uiteraard heb ik al een klein deel van het internet afgestruimd naar de top10's, top100's en gefilterd op van alles en nog wat. Dan kom ik uit op films 'shaun the sheep', maar die vind ik eigenlijk voor wat jongere jeugd. Heeft hier iemand ervaring met dit soort films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 00:07

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Misschien wat kort door de bocht, maar volgens mij voldoen alle films van Disney en partners wel zo'n beetje aan je eis. Wil je een speciale richting op met je boodschap?

[ Voor 3% gewijzigd door Bastiaan op 25-11-2015 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27

talin

ES-MA

IMDB: Inside Out (2015)

After young Riley is uprooted from her Midwest life and moved to San Francisco, her emotions - Joy, Fear, Anger, Disgust and Sadness - conflict on how best to navigate a new city, house, and school.

Afbeeldingslocatie: https://purelivinglife.files.wordpress.com/2015/07/inside-out-18.jpg?w=660

[ Voor 67% gewijzigd door talin op 25-11-2015 11:17 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09
The Lorax of Horton hears a Who, ook animatie, maar iets anders van karakter dan het gebruikelijke Disney/Pixar materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Ben het eens met talin.
Laatst deze gekeken en er zit zeker wel een boodschap in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Watership down

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past veel beter in FTM, ik zie geen reden om deze in de HK te laten staan

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:47
Met hierboven alles van Pixar en dan vooral de vroegere dingen. Qua boodschappen en levenslessen wil ik verder deze nog in het bijzonder noemen:

IMDB: Up (2009)
IMDB: De reis van Chihiro (2001)
IMDB: De leeuwenkoning (1994)
IMDB: Finding Nemo (2003)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Springuin schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:19:
The Lorax of Horton hears a Who, ook animatie, maar iets anders van karakter dan het gebruikelijke Disney/Pixar materiaal.
Wat is de boodschap bij Horton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09
Mja, da's meer gewoon een mooi gemaakte film, het is al even geleden dat ik die gezien heb. The Lorax heeft wel echt een duidelijke boodschap (niet zomaar je natuurlijke resources uitputten).

[ Voor 3% gewijzigd door Springuin op 25-11-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Dat alles mogelijk is als je er maar in gelooft.

Net als alle andere kinderfilms ;)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:39

Sargan

Filmfreak...

Wellicht dat Free Willy wel voldoet aan je criteria?

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of The Terminator: bezint eer ge begint. :)

Even serieus: volgens mij is er inderdaad een hoop van Disney/Pixar dat geschikt is, maar mijn ervaring met kinderen in die leeftijd is, dat ze het absoluut leuk vinden als het opstaat, maar eigenlijk liever je zo gek proberen te krijgen om Jaws op te zetten.

De genoemde Up is inderdaad een hele mooie.
De films van Carry Slee zijn over het algemeen erg populair in die leeftijd, maar ik heb zelf het gevoel dat als je er 1 of 2 gezien hebt, dat je ze dan allemaal wel gezien hebt. (Al moet ik zeggen dat ik de laatste jaren geen films van haar boeken meer heb gezien.)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:42
Het probleem met de Pixar/Disney films is alleen dat het meerendeel van de kids ze waarschijnlijk al een keer gezien heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door niels132 op 25-11-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En hoe zit het met anime? Studio Ghibli heeft hele mooie films gemaakt, vaak geschikt voor jong en oud...

Nu moet ik zeggen dat ik absoluut geen ervaring met kinderen heb, maar anime ken ik dan weer wel :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:41
Ik moest aan Spirited Away denken, van dezelfde studio die ardana al noemde.
Toen ik op ongeveer dezelfde leeftijd zat als de leeftijdsgroep van TS heb ik deze film gezien. Het verhaal snapte ik toen niet helemaal maar dat zet natuurlijk ook aan tot nadenken. De beelden in de film spreken erg tot de verbeelding, ook wanneer je zoals ik niet veel met anime hebt is het erg mooi om naar te kijken. Wat ik me er vooral van herinner is dat een 10 jarig meisje (zelfde leeftijdsgroep, dus kunnen ze zich in verplaatsen) haar ouders kwijtraakt in een soort themapark waarna ze een doorgang naar een andere wereld vind en ziet dat haar ouders zich helemaal aan het volvreten zijn en langzaam aan in varkens veranderen. Ik associeerde dit toentertijd met de hebberigheid van de mensheid maar ik weet niet of dit ook echt de boodschap is die makers van de film willen meegeven.

Al met al een mooie film om te zien en geeft ook voldoende stof tot nadenken.

[ Voor 3% gewijzigd door AdmiralSnipe op 25-11-2015 22:41 ]

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Pagina: 1