Toon posts:

Mijn eerste Game pc!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
ik wil graag er mee gaan gamen Zoals Gta v minecraft , hz1z

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst rond de 500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Het liefst i7 heb gehoord dat dat het best is voor gamen?? haha

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een goede pc, zodat ik gta v minecraft h1z1 lekker kan spelen met goeden settings en een hoge fps

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee ik vind alles best als ik maar die spellen die ik wil goed kan spelen met goede settings en hoge fps

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Weet niet wat het is??

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Handig om je zelf even een beetje in te lezen en vervolgens een opzetje te maken. Aan de hand hiervan je kun aangegeven wat je van ons verwacht.
Kijk dus even bij de desktop BBG van de afgelopen maanden. reviews: Desktop Best Buy Guide - november 2015

En verwerk je eerste opzetje even in een mooi lijstje Handleiding Pricewatch

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

gooi die i7 maar eens overboord als gedachten, het is misschien wel het allerbeste, maar veel duurder dan een i5 die nauwelijks (echt nauwelijks) onderdoet voor een i7. Je videokaart is het belangrijkste, en met een budget van 500 euro ga je er echt geen i7 in krijgen.
heb je al dingen als een monitor/muis/toetsenbord, speakers/headset, Windows?
of moet dit ook allemaal binnen die 500?
zou je 2e hands overwegen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN,

Alles heb ik alleen de pc inclusief draden natuurlijk

• KevinT
  • Laatst online: 10:03
De PC inclusief draden? Wat moet ik hieronder verstaan. Heb je al een voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt geen verstand van computers maar ik heb

Beeldscherm,Muis,Toetsenbord,muismat, alleen de pc zelf nog voor 500 als het echt nodig dan 600 Maar 600 is echt Max!

Met draden bedoel ik om aan te sluiten op het stopcontact zodat de computer aan gaat (Waarschijnlijk lig je helemaal dubbel hahaha) Heeft dat een naam eigenlijk?

Groetjess

• KevinT
Dat noem je een voedingskabel, maar maakt niet uit!
Zou je het aandurven om zelf een PC in elkaar te zetten?
Dit scheelt je al gauw 50 euro ( Of je laat het een vriend doen)

Verder is het fijn om te weten of je eventueel 2ehandse onderdelen zou willen kopen. Dan kun je veel meer voor je geld krijgen. Zolang je die spullen maar op tweakers koopt bij mensen met een goede beoordeling kan het eigenlijk nooit mis gaan.

Even samenvattend:
Wil je 2e hands onderdelen overwegen?
Wil/kun je de PC zelf in elkaar zetten? (Er staat verschillende filmpjes op YT hoe dit moet)

Verwijderd

Topicstarter
Ja 2e hands componenten kopen is geen probleem!

Toevallig is mijn buurjongen heel handig met computers die weet vast wel hoe dat moet En als geef ik het zelf een gokje!

Verwijderd

Topicstarter
En anders geef ik het zelf wel een gokje*

Verwijderd

Topicstarter
En is het slim om van marktplaats af te kopen een game pc?

• KevinT
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1WD Green WD10EZRX€ 49,50€ 49,50
1Cooler Master Elite 361€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 43,-€ 43,-
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,85

Verwijderd

Topicstarter
Geen videokaart? of wel haha echt geen verstand van?

• KevinT
Ik zou persoonlijk niet op Marktplaats kopen. Je weet niet wat voor een persoon degene is aan de andere kant.
Ik heb zojuist een opzettje gegeven (Dit zijn nog allemaal nieuwe onderdelen). Je hebt alleen nog maar een videokaart nodig. Je kan dus nog een videokaart kopen voor 178 euro. Daar kun je best wel een leuke kaart voor kopen in de Vraag en aanbod van Tweakers (Marktplaats alleen dan van tweakers)

Hierbij wat advertenties:

280X:
V&A aangeboden: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB
V&A aangeboden: XFX R9 280X Double Dissipation
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X VAPOR-X in plastic folie: NIEUWSTAAT

GTX960:
V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 960 2GB SuperSC ACX 2.0+
V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 960 2GB SuperSC ACX 2.0+ ZGAN

Of misschien meteen een hele PC kopen!
V&A aangeboden: Coole Game PC (i5 2500K, R9 280X, 240GB SSD)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor video kaart raad je me aan ik denk zelf tog de GTX960?

• KevinT
Ik vind persoonlijk de 280X een betere keus. Maar het verschilt per spel hoe goed de kaart presteert. in GTA V is het aan te raden om de 280X te hebben sinds deze 3GB VRAM heeft ipv van de 2GB die de 960 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
En voor de game H1Z1 dit zijn de system requirements!

CPU: Intel i5 Quad Core or higher / AMD Phenom II X6 or higher
CPU Speed: Info
RAM: 8 GB
Video Card: nVidia GeForce GTX 560 series or higher / AMD Radeon HD 6870 or higher
Sound Card: Yes
Free Disk Space: 20 GB

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat met de videokaart 280X ? en met de aangeraden producten van u?

• KevinT
Yup! Qua videokaart zit je er dan zelfs -VER- boven. Dus dat gaat helemaal goed komen :)

Video Card: nVidia GeForce GTX 560 series or higher / AMD Radeon HD 6870 or higher

Even ter vergelijking... De HD 6870 is hetzelfde merk als de R9 280X.

De 6870 moet je even zien als... de R9 270 en dan nog 2 jaartjes ouder. Dus dan is de R9 280X 3 stappen beter... Namelijk 270->270X->280->280X.

Oftwel deze videokaart is een stuk nieuwer model en ook nog 3 stappen beter! Dus een zeer goede keuze om te kopen!

[ Voor 70% gewijzigd door KevinT op 25-11-2015 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi om te horen!

• KevinT
Toch zou ik even contact opnemen met diegene die de PC in zijn geheel verkoopt. Daar heb je echt een hele leuke PC aan en die is meteen kant en klaar! Zit ook een SSD (Hele snelle hardeschijf) Dit zorgt ervoor dat je PC in 10 seconden opstart in plaats van 1 minuut en je spelletjes starten ook nog eens een stuk sneller op! Verder is die PC gewoon goed gebouwd van wat ik zie dus een hele interessante optie voor jou budget.

V&A aangeboden: Coole Game PC (i5 2500K, R9 280X, 240GB SSD)

Verwijderd

Topicstarter
En die computer kan de games aan wat ik wil gaan spelen?
ook op redelijke hoge settings zonder dat ik lagg heb?

• KevinT
Ik heb zelf een vergelijkbare PC en ik draai GTA V op ongeveer 80 FPS en dat is op hoge settings.
Dat is gewoon heel mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Oke helemaal goed! :)

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Leuk zo'n 2e hands 960 of hele pc maar het scheelt echt niks.. ik zou voor een 2e hands GTX 770 gaan of misschien zelfs een 780. Dat in het systeem wat kevtim had samen gesteld en je hebt een veel betere pc dan die van 600 2e hands.

V&A aangeboden: Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming

http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSmaWFoZKsbW1tQA

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het lijstje van kevtim neem met de Asus GeForce GTX 770 2 GB DirectCU II OC
Is de computer helemaal compleet en goed voor de spellen die ik wil gaan spelen?

• KevinT
NO_Excuses schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:43:
Leuk zo'n 2e hands 960 of hele pc maar het scheelt echt niks.. ik zou voor een 2e hands GTX 770 gaan of misschien zelfs een 780. Dat in het systeem wat kevtim had samen gesteld en je hebt een veel betere pc dan die van 600 2e hands.

V&A aangeboden: Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 770 4GB Gaming

http://tweakers.net/categ...KRZYk5SlbRSmaWFoZKsbW1tQA
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Het punt is wel dat Darryl dan geen moeite meer hoeft te doen om zijn PC in elkaar te zetten. Hierbij heeft die ook meteen een legale windows en wat leuke extra's zoals een SSD en een goede CPU cooler. Het is gewoon makkelijker voor hem.

• KevinT
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:47:
Dus als ik het lijstje van kevtim neem met de Asus GeForce GTX 770 2 GB DirectCU II OC
Is de computer helemaal compleet en goed voor de spellen die ik wil gaan spelen?
Die zou ik niet pakken. Hij heeft er modificaties aan gedaan en dat maakt het alleen maar lastiger voor jou om gemakkelijk die PC in elkaar te zetten. Verder is de GTX 770 helemaal niet veel beter of misschien niet beter dan de 280X. De 280X is meer bestendig op de toekomst omdat deze 3GB vram heeft.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zet je zoon mooi lijstje in beeld ik heb het wenslijst al gekopieerd maar zou niet weten hoe ik dat in dit bericht kan zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand asjeblieft een nieuwe lijstje kunnen maken zodat ik een overzichtje heb van wat het beste is want nu weet ik het echt niet meer haha?

• KevinT
kevtim schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:07:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1ASRock B85M Pro4€ 62,95€ 62,95
1WD Green WD10EZRX€ 49,50€ 49,50
1Cooler Master Elite 361€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 43,-€ 43,-
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,85

Dit + een videokaart met de keuze uit. GTX 770, GTX 960 en R9 280X

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal top :)

Maar welke videokaart raden jullie mij aan om gta v h1z1 te spelen en ook mischien minecraft?

• KevinT
Maakt elkaar niet zoveel uit. Ga maar gewoon voor het goedkoopste.

Als je naar de toekomst kijkt is de 280X gewoon de meest verstandige keuze.

Verwijderd

Topicstarter
oke helemaal goed thanksss jongens

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp is het

Intel Core i5 4460 Boxed
€ 182,95

ASRock B85M Pro4
€ 62,95

WD Green WD10EZRX
€ 49,50

Cooler Master Elite 361
€ 32,50

Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
€ 43,-

Cooler Master GM G450M
€ 51,95

Totaal € 422,85 + Sapphire R9 280X VAPOR-X € 160,-

Totaal € 582,85

• KevinT
Yup!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:53:
Zou iemand asjeblieft een nieuwe lijstje kunnen maken zodat ik een overzichtje heb van wat het beste is want nu weet ik het echt niet meer haha?
Je kunt "zo'n" mooie tabel maken door in je wensenlijst op de knop "Genereer RML" de klikkne.
Je krijft dan een stuk teksts met UBB-codes die je kunt kopieeren en plakken in je post.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Verwijderd

Topicstarter
Dankje wel
Pagina: 1