Gemaakte backup is helemaal leeg (!)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:17
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een backup van al mijn Visual Studio projecten (de workspace) gemaakt en deze op de NAS gezet. Nu heb ik deze nodig, dus wilde ik mijn backup weer op mijn PC zetten. Nu blijkt echter dat er 0 bestanden in die backup zitten, enkel de folders en de bijbehorende subfolders zitten erin. Maar 0 content. Bij eigenschappen geeft synology ook aan dat de grootte van elke map 0 bytes is.

Hier baal ik enorm van.. Hoe komt dit? Kan Synology geen cpp bestanden en dergelijke opslaan? Is er een mogelikjkheid om mijn bestanden nog terug te krijgen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Beetje flauw misschien maar met een backup heb je het origineel nog, want anders is het geen backup meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
boers706 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:33:
Beetje flauw misschien maar met een backup heb je het origineel nog, want anders is het geen backup meer. ;)
Heb ik niet meer, ik had een backup gemaakt omdat ik Windows 10 schoon wilde installeren.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
I feel your pain. Dit soort zaken zijn nooit prettig. Zeker dergelijke (professionele) content.

Op welke manier heb je de backup(s) juist gemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door SanderH_ op 25-11-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jirachi schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:48:
Heb ik niet meer, ik had een backup gemaakt omdat ik Windows 10 schoon wilde installeren.
Dat is een mooie reden om nog eens extra kritisch te bekijken of je lege directories iets met autorisaties te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heb je Windows 10 al schoon geïnstalleerd? Je zou op een ander systeem zo snel mogelijk met recoverysoftware kunnen kijken wat je nog terug kan halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
MsG schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:02:
Heb je Windows 10 al schoon geïnstalleerd? Je zou op een ander systeem zo snel mogelijk met recoverysoftware kunnen kijken wat je nog terug kan halen.
Hoe bedoel je? Ik heb Windows 10 inderdaad al erop geinstalleerd (in juli al).

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-05 14:17
Jirachi schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:50:
[...]

Hoe bedoel je? Ik heb Windows 10 inderdaad al erop geinstalleerd (in juli al).
Dat is met de hoop dat de sectoren op je disk nog niet overschreven zijn maar als dat in juli al was kan je er wel vanuit gaan dat dat niet meer mogelijk is.

Backup is 1 ding maar controleren is ook belangrijk.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 20:49

Mezz0

ESXi-ZFS-NAS

ook hier een hele flauwe opmerking waar je nu niets mee kan maar misschien wel iets in de toekomst.

Check je backup eens per zoveel tijd door een restore uit te voeren.

http://esxilab.wordpress.com If all is virtual then what is real?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 06:35
-Een backup is pas een backup , als je deze ook terug gezet hebt op een andere schijf, om zo te testen of je backup werkt. Dus niet op de originele plaats terug zetten.
-Een backup is pas een backup , als je 3 kopieen hebt, en daar is je originele map niet bij.
-Een backup is pas een backup als je ook de originele file en de backup file , een verify over laat lopen, dan worden de 2 files gecontroleer of ze dezelfde zijn, meestal doet backup software dit. Dus kopieren is geen backup maken.
En zo zijn er veel regels om een goede backup te maken.
Lees veel forums, zoals hier, dan na een tijdje ga je meer inzicht krijgen.(ook security forums)

Een backup kost geld en veel tijd.

En eigenlijk heb je dus geen backup gehad.
Pagina: 1