Beste Tweakers,
Ik heb twee weken terug het best buy advies opgevolgt voor een budget game desktop met een paar problemen.
Toen mijn computer in elkaar gezet was probeerde ik allereerst in het BIOS menu de settings aan te passen. Dit lukte niet omdat de USB poorten niet werken. Ik heb vervolgens met een ps2 keyboard de settings van de BIOS veranderd maar de USB controler was wel al enabled.
De USB poorten werken tot nu toe nog niet waardoor ik denk dat de drivers nog niet geïnstalleerd zijn. De drivers staan volgens mij op de bijgeleverde CD.
Ik heb de cd geboot en vervolgens staat er:
''Driver disk preparer v1.08 - ASRock Incorporation, all rights reserved
Model Name : B85M Pro4
This model is not supported!
Reboot the system now''
Dit lijkt op een moederbord fout.
Ik probeer dan maar windows 7 via een officiele cd te installeren. Zodat ik de drivers via windows kan installeren.
Als de installatie bijna voltooid is krijg ik de foutmelding:
''De opstartconfiguratie van de computer kan niet worden bijgewerkt. De installatie kan niet doorgaan.''
Hierdoor krijg ik het gevoel dat dit ook op een moederbord probleem wijst.
Ik heb meerdere mensen om mij heen ernaar laten kijken maar heb het systeem nog niet werkende kunnen krijgen.
Geprobeerde gevallen:
- moederbord reset
- andere hardeschijf (zelfde probleem als SSD)
- alle usb poorten geprobeerd
- andere BIOS settings
- schijf formateren
Vandaag heb ik mijn nieuwe moederbord binnen gekregen en deze vertoonde de zelfde problemen.
Info systeem:
Intel core I5 4460
Sapphire R9 380 NITROallistix sport 2x4GB 1600 C9
ASROCK B85M Pro 4
coolmaster silencio 352
antec VPF 450W
Samsung ssd EVO 850 256 GB
Ik heb twee weken terug het best buy advies opgevolgt voor een budget game desktop met een paar problemen.
Toen mijn computer in elkaar gezet was probeerde ik allereerst in het BIOS menu de settings aan te passen. Dit lukte niet omdat de USB poorten niet werken. Ik heb vervolgens met een ps2 keyboard de settings van de BIOS veranderd maar de USB controler was wel al enabled.
De USB poorten werken tot nu toe nog niet waardoor ik denk dat de drivers nog niet geïnstalleerd zijn. De drivers staan volgens mij op de bijgeleverde CD.
Ik heb de cd geboot en vervolgens staat er:
''Driver disk preparer v1.08 - ASRock Incorporation, all rights reserved
Model Name : B85M Pro4
This model is not supported!
Reboot the system now''
Dit lijkt op een moederbord fout.
Ik probeer dan maar windows 7 via een officiele cd te installeren. Zodat ik de drivers via windows kan installeren.
Als de installatie bijna voltooid is krijg ik de foutmelding:
''De opstartconfiguratie van de computer kan niet worden bijgewerkt. De installatie kan niet doorgaan.''
Hierdoor krijg ik het gevoel dat dit ook op een moederbord probleem wijst.
Ik heb meerdere mensen om mij heen ernaar laten kijken maar heb het systeem nog niet werkende kunnen krijgen.
Geprobeerde gevallen:
- moederbord reset
- andere hardeschijf (zelfde probleem als SSD)
- alle usb poorten geprobeerd
- andere BIOS settings
- schijf formateren
Vandaag heb ik mijn nieuwe moederbord binnen gekregen en deze vertoonde de zelfde problemen.
Info systeem:
Intel core I5 4460
Sapphire R9 380 NITROallistix sport 2x4GB 1600 C9
ASROCK B85M Pro 4
coolmaster silencio 352
antec VPF 450W
Samsung ssd EVO 850 256 GB
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2015 22:27 ]