Let je wel op dat een wifi ontvanger redelijk belangrijk kan zijn indien hij online gamed?
Wifi is natuurlijk al een minpunt voor gamers, maar om dan ook nog de goedkoopste van de goedkoopste ontvanger te gebruiken is natuurlijk een schop nageven. Dit vraagt namelijk om de volgende telefoontjes, skype meldingen, whatsapp berichten en etc: ej grote broer, ik heb een leuke snelle pc maar internet valt de hele tijd uit, ook heb ik slecht bereik en tijdens een spelletje spelen is dat echt niet leuk, ook wilde ik me mail ophalen en dat ging niet zonder internet. Of: ej grote broer, nu heb ik net een lekker wijf leren kennen, wil ik met haar skype ( ik weet niet hoe de jeugd dat tegenwoordig doet ) en de hele tijd is de verbinding weg, dan zie ik rechts onder bij me klokje een rood kruisje, hoe kan dat?
Mijn advies:
een pci wifi kaart met antennes.
5Ghz ondersteuning (al wordt het nu misschien niet gebruikt)
pricewatch: Linksys WMP600N al dan niet 42 euro, maar wel betere specs.
Het kan goedkoper maar dan verlies je de 5Ghz, dit is dus wel een keuze die je kan maken. 5Ghz is niet ''verplicht'' maar in NL wordt het wel steeds belangrijker wegens de drukte op 2.4Ghz.
Nu weet ik niet hoe het op het adres in Frankrijk zit, waardoor 5Ghz misschien helemaal niet nodig zal zijn. Maar neem dan wel een pci kaart met antennes.
Zelf heb ik weleens de usb sticks gebruikt (makkelijk) van ''hoge'' en ''dure'' kwaliteit, maar ik vond het allemaal net niks, vervolgens een goedkopere pci wifi kaart gekocht met 2 antennes ( volgens mij zijn er inmiddels al met 3 of meer.. ) en het bereik / stabiliteit was vele malen beter.
Let ook op zoals een andere tweaker zegt met het in elkaar laten zetten door een bedrijf.
1. het kost onnodig veel geld ( hun maken ontiegelijk veel winst om dat te doen, net als met andere beroepen waarbij de klant het zelf niet weet hoe makkelijk het is vragen ze bakken met geld )
2. het is leuk om zelf te doen / proberen, al dan niet met behulp van dit forum of youtube
3. wellicht een tweaker bij jou in de buurt die het voor een kratje alfa (of ander bier) doet, dat is 1 leuker / gezelliger en 2 een stuk goedkoper en 3 de tweaker kan zich lekker klem zuipen thuis. triple win situatie
4. dat weggegooid geld kan je ook in hardware / rand apparatuur steken
[
Voor 13% gewijzigd door
LopendeVogel op 25-11-2015 06:43
]