Toon posts:

800 euro Game PC voor mijn broertje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
--

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2019 20:42 ]

Verwijderd

De onderdelen gaan allemaal werken met elkaar, maar wat doet pricewatch: Brodit Sigaretten Plug Female vaste installatie in de lijst?
CPU pricewatch: Intel Core i3-4170 Boxed voor hetzelfde geld.

Voeding kan eventueel naar pricewatch: be quiet! System Power 7 400W

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Geen SSD?
En ga je de Franse versie van Windows 10 installeren? :P

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 24-11-2015 23:00 ]

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
--

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2019 20:42 ]

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Ik vind het best wel zonde om €150 te veel te betalen om alles bij afuture te laten assembleren.
Kan je hem zelf niet in elkaar zetten en windows etc erop zetten, en daarna in de doos van behuizing stoppen en mee geven.
Dan kan je wel voor een i5 en een ssd gaan.

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 14:25

MarvinJames

Theatermaker

Heb je geen monitor nodig? Ik begrijp uit je verhaal dat hij van een laptop komt namelijk.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-12 09:21
Let je wel op dat een wifi ontvanger redelijk belangrijk kan zijn indien hij online gamed?
Wifi is natuurlijk al een minpunt voor gamers, maar om dan ook nog de goedkoopste van de goedkoopste ontvanger te gebruiken is natuurlijk een schop nageven. Dit vraagt namelijk om de volgende telefoontjes, skype meldingen, whatsapp berichten en etc: ej grote broer, ik heb een leuke snelle pc maar internet valt de hele tijd uit, ook heb ik slecht bereik en tijdens een spelletje spelen is dat echt niet leuk, ook wilde ik me mail ophalen en dat ging niet zonder internet. Of: ej grote broer, nu heb ik net een lekker wijf leren kennen, wil ik met haar skype ( ik weet niet hoe de jeugd dat tegenwoordig doet ) en de hele tijd is de verbinding weg, dan zie ik rechts onder bij me klokje een rood kruisje, hoe kan dat?

Mijn advies:
een pci wifi kaart met antennes.
5Ghz ondersteuning (al wordt het nu misschien niet gebruikt)
pricewatch: Linksys WMP600N al dan niet 42 euro, maar wel betere specs.
Het kan goedkoper maar dan verlies je de 5Ghz, dit is dus wel een keuze die je kan maken. 5Ghz is niet ''verplicht'' maar in NL wordt het wel steeds belangrijker wegens de drukte op 2.4Ghz.
Nu weet ik niet hoe het op het adres in Frankrijk zit, waardoor 5Ghz misschien helemaal niet nodig zal zijn. Maar neem dan wel een pci kaart met antennes.

Zelf heb ik weleens de usb sticks gebruikt (makkelijk) van ''hoge'' en ''dure'' kwaliteit, maar ik vond het allemaal net niks, vervolgens een goedkopere pci wifi kaart gekocht met 2 antennes ( volgens mij zijn er inmiddels al met 3 of meer.. ) en het bereik / stabiliteit was vele malen beter.

Let ook op zoals een andere tweaker zegt met het in elkaar laten zetten door een bedrijf.
1. het kost onnodig veel geld ( hun maken ontiegelijk veel winst om dat te doen, net als met andere beroepen waarbij de klant het zelf niet weet hoe makkelijk het is vragen ze bakken met geld )
2. het is leuk om zelf te doen / proberen, al dan niet met behulp van dit forum of youtube
3. wellicht een tweaker bij jou in de buurt die het voor een kratje alfa (of ander bier) doet, dat is 1 leuker / gezelliger en 2 een stuk goedkoper en 3 de tweaker kan zich lekker klem zuipen thuis. triple win situatie
4. dat weggegooid geld kan je ook in hardware / rand apparatuur steken

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 25-11-2015 06:43 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:03
ik vind 150 euro voor assembleren en installeren erg veel. voor 100 euro rij ik half nederland door om iemand te helpen met zijn build. maar dan zorg ik er wel voor dat hij zijn volgende build zelf kan bouwen.

en ik zou toch echt wel een ssd in stoppen. al is het een 128gb versie om alleen Windows op te installeren. zonder ssd anno 2015 kan eigenlijk niet meer.

Maar vertel eens welke stad of sorp je woont. misschien is er wel een tweaker om de hoek die je prima kan helpen voor x bedrag. heb geen ervaring met de assemblage van afuture.nl. maar meestal zijn dingen als kabel management niet hun sterkste kant.

en kan je broertje of jij over bv 1 jaar(vakantie bv) er een andere gpu in knallen. nu een de ratio prima. maar als je over 2 jaar bv een veel betere gpu in stopt is de i3 weer een beetje mwa in mijn ogen.

en welke resolutie praten we over? 1080p? of meer of zelfs veel minder?

[ Voor 18% gewijzigd door loki504 op 25-11-2015 07:48 ]

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 14:25

MarvinJames

Theatermaker

Om de berichten een klein beetje extra kracht te zetten, ook al is het al vaak genoeg gezegd:
Probeer inderdaad om zelf het systeem te assembleren.

Het is allereerst gewoon leuk om te doen (en je moet het toch een beetje interessant vinden anders hadden we je niet op een Tweakers forum gezien :))

Daarnaast is €150 serieus geld. (Bedrijfstechnisch gezien is het niet bijzonder veel volgens mij hoor. Dat bestaat natuurlijk niet alleen uit personeelskosten.)
Dit geld zou je echt heel goed kunnen besteden aan een SSD (hoeft niet groot qua capaciteit te zijn) van €50, een betere processor van €80 extra en een betere Wireless kaart.

• thomasbosch
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:01
Ik zie dat jullie naar netwerkkaarten kijken. Maar is powerline geen idee? Ik gebruik zelf deze: pricewatch: Sitecom Wi-Fi Homeplug 500Mbps Dual Pack (NL/EU-stekker)
Zit zelfs een funcite in dat hij ook wifi geeft voor telefoons. Instalatie is simpel: je stopt het kastje beneden bij de router er in plus een internetkabel. Vervolgens naar de des betrefende kamer het 2de apperaat er in en wacht 1 min. Netwerk kabel van dat apperaat naar de computer en klaar.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Een i3 is nou ook weer niet echt een beest maar vaak de "minimum specifications to run".

En idd, een SSD is echt gewoon een must, 1TB (of 1 disk van 2TB) is ruim voldoende lijkt me, en de snelheidswinst is gewoon echt onmisbaar. Al zet je er alleen maar Windows op en het spel dat je op dat moment speelt. Ik heb bijna geen laadtijden in Fallout 4 nu, en dat is toch wel lekker met zo'n type spel.

Die 150 euro is idd best zonde, maar goed als je niemand kent die het kan bouwen snap ik het wel.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Topicstarter
--

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2019 20:42 ]

Pagina: 1