Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lifi-netwerken via ledlicht

Pagina: 1
Acties:

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zoals op meerdere plaatsen in de reacties op dit artikel gesteld word is de zin, "Lifi, waarbij data via zichtbaar licht data wordt verstuurd, werkt met zeer snel oscillerende leds. Het gaat om knipperingen tussen 400 en 800THz, die voor het menselijk oog niet zijn waarneembaar zijn.", misleidend en fout.
De zin impliceert dat de modulatiefrequentie tussen de 400 en 800THz plaatsvind, wat niet waar is. Verder is dit ongeveer het zichtbare spectrum van het licht, waardoor ook de bijzin "die voor het menselijk oog niet zijn waarneembaar zijn" vreemd is.

Verder doet de zin "Het voordeel van lifi is dat er minder interferentie plaatsvindt en dat er zeer hoge snelheden kunnen worden behaald. " mij aan als een reclame praatje: ze gebruiken zichtbaar licht voor het verzenden van data. Tenzij je alleen lifi lampen in je huis installeert is elke gloeilamp een stoorzender, hoewel je inderdaad minder snel last hebt van de lampen van je buren...

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02
VVVJeroen schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:44:
Zoals op meerdere plaatsen in de reacties op dit artikel gesteld word is de zin, "Lifi, waarbij data via zichtbaar licht data wordt verstuurd, werkt met zeer snel oscillerende leds. Het gaat om knipperingen tussen 400 en 800THz, die voor het menselijk oog niet zijn waarneembaar zijn.", misleidend en fout.
De zin impliceert dat de modulatiefrequentie tussen de 400 en 800THz plaatsvind, wat niet waar is. Verder is dit ongeveer het zichtbare spectrum van het licht, waardoor ook de bijzin "die voor het menselijk oog niet zijn waarneembaar zijn" vreemd is.

Verder doet de zin "Het voordeel van lifi is dat er minder interferentie plaatsvindt en dat er zeer hoge snelheden kunnen worden behaald. " mij aan als een reclame praatje: ze gebruiken zichtbaar licht voor het verzenden van data. Tenzij je alleen lifi lampen in je huis installeert is elke gloeilamp een stoorzender, hoewel je inderdaad minder snel last hebt van de lampen van je buren...
Dank voor je feedback.

De zin over het lichtspectrum / knipperingen heb ik versimpeld. Ik nam aan dat met die THz'en de modulatiefrequentie werd bedoeld, maar zie dat dit inderdaad niet klopt en gewoon het lichtspectrum is :X (ik ben gewend om dat in nanometer in plaats van THz te lezen). De exacte knippersnelheid is dus niet duidelijk... Vandaar waarschijnlijk ook de verwarring over 'niet waarneembaar'. In die zin doelde ik op de knipperingen. Anyway, nu duidelijkgemaakt.

Wat reclamepraatje betreft... enigszins mee eens, maar dat maakt de mogelijke voordelen niet minder waar. Dat andere lampen het signaal storen lijkt mij inderdaad aannemelijk, maar is dat ook per definitie het geval?