[w7] Installs updates: blijft terugkomen bij elke (re)start

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Bij afsluiten of restarten van W7 zie ik een uitroepteken met de melding "Installs updates....."
Afsluiten wordt echter alleen gevolgd door "shutting down" en geen verdere meldingen.
Volgens Windows Update zijn er géén updates available.
Na elke herstart en latere afsluiting blijft deze melding verschijnen.

Is er ergens een bitje blijven hangen?
Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Grappig ik heb dat toevallig ook sinds gisteren. Geen idee waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
Kan het verband houden met de W10 aanbieding (ga ik voorlopig niet op in)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Zou kunnen, hij is hier wel gedownload maar ik accepteer het voorlopig nog niet. Persoonlijk omdat Cisco VPN dan niet meer werkt en ik dat nodig heb om vanuit huis wetenschappelijke artikelen te zoeken voor mijn master thesis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
Ik had inmiddels ook bekeken hoe de reserveringsprocedure werkt en daarmee ging ik de mist in.
Zodra je de verleiding van MS niet kunt weerstaan ga je de boot in; W10 wordt je opgedrongen.
Inmiddels opgelost met een procedure van Dennis Faas, te vinden onder....
https://www.infopackets.c...-upgrade-windows-10-ready

Blij met deze oplossing, ben weer baas in eigen huis.
Updates worden voortaan alleen gedownload, ik beslis wat er mee gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door jan_oniem op 28-11-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
jan_oniem schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:01:
Ik had inmiddels ook bekeken hoe de reserveringsprocedure werkt en daarmee ging ik de mist in.
Zodra je de verleiding van MS niet kunt weerstaan ga je de boot in; W10 wordt je opgedrongen.
Inmiddels opgelost met een procedure van Dennis Faas, te vinden onder....
https://www.infopackets.c...-upgrade-windows-10-ready

Blij met deze oplossing, ben weer baas in eigen huis.
Updates worden voortaan alleen gedownload, ik beslis wat er mee gebeurd.
Windows 10 wordt je net zo opgedrongen als iedere OS update op je Apple en Android device...dus volledig niet nodig om te doen alsof dat iets nieuws is. Eindelijk gaat iedereen mee in de laatste updates....geen gezeur meer dat machines niet gepatched zijn etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
TheVMaster schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:39:
Eindelijk gaat iedereen mee in de laatste updates....geen gezeur meer dat machines niet gepatched zijn etc...
Tja, ben ik deels mee, deze week ook al bij een heleboel kennisen van mijn ouders en die van mij langs omdat Windows 10 de boel verprutst, er is niks mis met Windows 10 maar vaak met de drivers.

En dan heb je een gloednieuwe Toshiba of Msi laptop uit 2014, zijn er geen drivers voor Windows 10 van de fabrikant, om maar over te zwijgen dat sommige van die drivers vrij exotisch zijn en als je bij de maker van de hardware aanklopt, die jouw doorstuurt naar de fabrikant van je laptop.

Sigh...

Niet dat het steeds mis gaat, deze week bij 6 mensen langs bij wie bij 4 Windows 10 werd geïnstalleerd en vooral de chipset het begaf door foute driver, in de andere 2 gevallen ging het om de touchpad drivers en alweer de chipset.

Bij die laatste moest ik de boel 2 maanden terug fixen, maar sinds de 1511 update ging het mis, ik had alle driver updates geblokkeerd maar na die update is dat ongedaan gemaakt en dus ging Windows 10 z'n drivers downloaden...

Ook alweer mis bij mijn vriendin haar PC, Windows 10 ging vrolijk zelf de Nvidia drivers updaten (GTX960) en dus crashten de games alweer, een herinstallatie van officiële Nvidia drivers van hun website heeft het verholpen gelukkig.

Microsoft moet stoppen met dat automatisch drivers updaten, zorgt voor veel ellende dus hou het bij updates only maar laat de drivers met rust zou ik zeggen, als ik voor iedere keer dat ik een PC of laptop moest fixen door een driver probleem, 25 euro per keer zou krijgen, zou ik inmiddels een Macbook Air 11" kunnen kopen... (sarcasme, maar ik zou werkelijk rond de 1000 euro al bij elkaar hebben puur door de driver shit sinds Windows 10).

En het zijn vooral problemen met de chipset, van oud naar jong het maakt niet uit hoe oud of jong een laptop of PC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
TheVMaster schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 13:39:
[...]

Windows 10 wordt je net zo opgedrongen als iedere OS update op je Apple en Android device...dus volledig niet nodig om te doen alsof dat iets nieuws is. Eindelijk gaat iedereen mee in de laatste updates....geen gezeur meer dat machines niet gepatched zijn etc...
Slechte vergelijking omdat de updates bij Windows al sinds jaar en dag automatisch aan staan.

Dat Microsoft iedereen naar één platform (geen versnippering) wil hebben snap ik heel goed maar de mate van agressie stuit me tegen de borst. Je kunt nog steeds kiezen Windows 7 of 8 tot het einde van Extended Support te gebruiken (2020 voor Windows 7 en 2023 voor Windows 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
EricJH schreef op maandag 30 november 2015 @ 04:50:
[...]
Slechte vergelijking omdat de updates bij Windows al sinds jaar en dag automatisch aan staan.

Dat Microsoft iedereen naar één platform (geen versnippering) wil hebben snap ik heel goed maar de mate van agressie stuit me tegen de borst. Je kunt nog steeds kiezen Windows 7 of 8 tot het einde van Extended Support te gebruiken (2020 voor Windows 7 en 2023 voor Windows 8 ).
Het is vooral de manier van inderdaad, ik bedoel de melding dat de update beschikbaar is vind ik best (overigens, heb ik die update verwijderd en verborgen op mijn laptop vanwege probleempjes met de performance onder Windows 10 waardoor ik op 7 blijf).

Zelf Windows 10 downloaden gaat mij te ver en zelf automatisch installeren (zonder goedkeuring van de gebruiker) al helemaal, mijn ouders hebben een oudere Dell laptop die qua drivers tot Vista gaat, maar perfect onder Windows 7 draait, Windows 10 kan ook maar de grafische kaart wordt niet ondersteund en in plaats van 1280x800 blijft de optie van 800x600 over.

Hun hadden automatische updates, de boel was gedownload en werd geïnstalleerd omdat het aangeboden was.

Met dwang installeren is echter een absolute no-go, hun laptop voldeed niet aan de eisen tot ik een 2gb RAM module bij prikte, ondanks dat de boel alsnog niet aan de eisen voldoet vindt ik dat een rare manier van kijken of iets Windows 10 wel of niet kan draaien...

Vergelijking met iOS, Android of OSX is extreem krom, daar krijg je de update aangeboden die qua "drivers" volledig compatible is voor jouw computer of smartphone, iPhone 6 krijgt dus zijn eigen update, een Samsung of LG telefoon krijgt ook voor een toestel specifieke update, hetzelfde met OSX, WIndows is iets anders ja het kan goed aflopen na de upgrade maar vaak gaat er wat mis direct na of na updaten van de drivers door Windows update die dat vrolijk automatisch doet (zoals chipset).

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 01-12-2015 02:29 ]

Pagina: 1