Tja, ben ik deels mee, deze week ook al bij een heleboel kennisen van mijn ouders en die van mij langs omdat Windows 10 de boel verprutst, er is niks mis met Windows 10 maar vaak met de drivers.
En dan heb je een gloednieuwe Toshiba of Msi laptop uit 2014, zijn er geen drivers voor Windows 10 van de fabrikant, om maar over te zwijgen dat sommige van die drivers vrij exotisch zijn en als je bij de maker van de hardware aanklopt, die jouw doorstuurt naar de fabrikant van je laptop.
Sigh...
Niet dat het steeds mis gaat, deze week bij 6 mensen langs bij wie bij 4 Windows 10 werd geïnstalleerd en vooral de chipset het begaf door foute driver, in de andere 2 gevallen ging het om de touchpad drivers en alweer de chipset.
Bij die laatste moest ik de boel 2 maanden terug fixen, maar sinds de 1511 update ging het mis, ik had alle driver updates geblokkeerd maar na die update is dat ongedaan gemaakt en dus ging Windows 10 z'n drivers downloaden...
Ook alweer mis bij mijn vriendin haar PC, Windows 10 ging vrolijk zelf de Nvidia drivers updaten (GTX960) en dus crashten de games alweer, een herinstallatie van officiële Nvidia drivers van hun website heeft het verholpen gelukkig.
Microsoft moet stoppen met dat automatisch drivers updaten, zorgt voor veel ellende dus hou het bij updates only maar laat de drivers met rust zou ik zeggen, als ik voor iedere keer dat ik een PC of laptop moest fixen door een driver probleem, 25 euro per keer zou krijgen, zou ik inmiddels een Macbook Air 11" kunnen kopen... (sarcasme, maar ik zou werkelijk rond de 1000 euro al bij elkaar hebben puur door de driver shit sinds Windows 10).
En het zijn vooral problemen met de chipset, van oud naar jong het maakt niet uit hoe oud of jong een laptop of PC is.