Ik vind dat het weer eens tijd is om mezelf lekker te verwennen en me 13 jaar oude H&K surround set (5.1) de deur uit te doen en te vervangen voor wat nieuws.
Nu ben ik een tijdje aan het luisteren geweest naar verschillende speakers en mijn oren zijn gevallen op de B&W CM8 S2
nu waren deze in de winkel getest met een Denon DRA-100 stereo versterker. Ik ga beginnen met een stereo opstelling maar gezien ik ook veel films/series kijk en niet vies van een potje oorlog op de PS4 eventueel uitbreiden naar een surround opstelling (Muziek blijft n1 voor mij)
Mijn vraag is nu, is het niet verstandiger om een surround receiver aan te schaffen? Is er veel verschil met de stereo receiver kwa geluid met bv een denon avr-X3200W of moet ik dan klasse hoger zitten X4200W of X5200?
De surround receivers hebben op papier ook veel meer vermogen?, maar als ik zo hier rond lees hoef dit geen verbetering van het geluid te zijn?
Nu ben ik een tijdje aan het luisteren geweest naar verschillende speakers en mijn oren zijn gevallen op de B&W CM8 S2
Mijn vraag is nu, is het niet verstandiger om een surround receiver aan te schaffen? Is er veel verschil met de stereo receiver kwa geluid met bv een denon avr-X3200W of moet ik dan klasse hoger zitten X4200W of X5200?
De surround receivers hebben op papier ook veel meer vermogen?, maar als ik zo hier rond lees hoef dit geen verbetering van het geluid te zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Dewwie op 24-11-2015 21:35 ]