Zakelijk Ziggo internet abonnement als particulier?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdt1979
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-04 15:02
Hallo allemaal,

heeft iemand ervaring met het als particulier afnemen van een zakelijk internet abonnement bij Ziggo?

Ik zit niet te wachten op alle TV services van hun particuliere aanbod, en wil sec een internet verbinding. Ik begrijp dat je hoe dan ook analoge TV krijgt of je wilt of niet, maar daar kan ik mee leven, ik wil alleen niet betalen voor een additionale services waar ik geen gebruik van maak.

Ik heb geen KvK registratie, werk alleen 99% van de tijd thuis. Nou zie ik dat Ziggo een mooi zakelijk abonnement heeft zonder digitale TV, en met een hoge upload - precies wat ik wil. Voor 45 euro per maand, exclusief BTW uiteraard, zou ik dan een Connect ZZP compleet abonnement af kunnen sluiten, met een 130/30 Mbit verbinding.

Ik vraag me echter af, laat Ziggo dit toe, als ik slechts een particulier ben? Nogmaals, ik ben geen echte ZZPer, en heb geen KvK nummer.

Vriendelijk dank voor uw raad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zover ik weet wel, maar de enige manier om 't zeker te weten is 't gewoon proberen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:41
Waarom die moeite? Voor 50 heb je 120/12 en voor 54 200/20.

Heb je al gewoon geprobeerd te bestellen?

[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 24-11-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdt1979
De upload is een stuk hoger bij het zakelijk abonnement: 30 Mbit. Dit vind ik ivm thuiswerken wel fijn, omdat ik vaak veel grote files naar het netwerk van mijn werk moet uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
bjvdt1979 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:38:
De upload is een stuk hoger bij het zakelijk abonnement: 30 Mbit. Dit vind ik ivm thuiswerken wel fijn, omdat ik vaak veel grote files naar het netwerk van mijn werk moet uploaden.
Aanvragen via je werkgever? Als je vaak thuis werkt dan zijn daar ook vaak voorzieningen voor, niet enkel elementen van arbowetgeving maar er is ruimte voor dit soort overwegingen. Ik ken bedrijven waar het zelfs standaard onderdeel van overeenkomst is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Voorwaarden even lezen denk ik?

Zakelijk betekent vaak wel met een jaar verlengen e.d., dus dat is een punt van aandacht.

Verder zijn de prijzen excl. BTW! Je incl. prijs is dus 55,-.

Hiervoor heb je ook internet max (200/20).

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 24-11-2015 21:43 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdt1979
Bij mijn bedrijf krijg je de vrijheid je eigen internet af te sluiten en je krijgt daarvoor een standaard vergoeding van 50 euro. Nou zou ik daar overheen gaan, maar dat maakt me niet uit. Ik wil een hoge upload en wil af van VDSL en heb geen toegang to glasvezel - dit zakelijke Ziggo abonnement klinkt mij wel goed in de oren. Vraag me dus alleen af of het kan, als particulier. Heb net een mail gestuurd naar de klantenservice, maar vraag me dus ook af of mensen hier er ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

fourstack gecheckt op eventuele DSL updates op jouw adres?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Bij de aanvraag heb je een KVK nodig deze hoeft niet geregistreerd op het aansluit punt te zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdt1979
Ik woon in een buitenwijk van Nijmegen, waar ik al aan de max zit van de VDSL mogelijkheden hier: max 30 Mbit down, 3 Mbit up. Glasvezel zit er ook niet in. Dit leek me de beste oplossing, omdat ik geen interesse heb in alle TV services van Ziggo (Horizon box, etc). Ook is de upload hier dus erg hoog, wat mij wel goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 18:56
bjvdt1979 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:44:
Bij mijn bedrijf krijg je de vrijheid je eigen internet af te sluiten en je krijgt daarvoor een standaard vergoeding van 50 euro. Nou zou ik daar overheen gaan, maar dat maakt me niet uit. Ik wil een hoge upload en wil af van VDSL en heb geen toegang to glasvezel - dit zakelijke Ziggo abonnement klinkt mij wel goed in de oren. Vraag me dus alleen af of het kan, als particulier. Heb net een mail gestuurd naar de klantenservice, maar vraag me dus ook af of mensen hier er ervaring mee hebben.
Toen ik het afsloot een jaar terug (was nog geen Ziggo maar UPC) vroegen ze puur naar een bedrijfsnaam. Voor de rest niks geen kvk etc. Dus ik denk dat het niet echt een issue is, je krijgt een beter product en hier betaal je dan ook meer voor, dat er verder geen bedrijf achter zit maakt Ziggo niet zoveel uit denk ik. Voor 64 euro heb je trouwens 40 Mb up he :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdt1979
Goede tip, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:57
Ik heb het ook ooit eens willen doen, achteraf niet gedaan..

Ik zit al een tijd bij Ziggo, dus dat jaar verlengen maakte mij niet zoveel uit. Je kan altijd naar de helpdesk bellen. Ik heb wel een KvK nummer, maar zonder zou het ook moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
bjvdt1979 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:23:
zou ik dan een Connect ZZP compleet abonnement af kunnen sluiten, met een 130/30 Mbit verbinding.
Niet doen!
Als je het ZZP abonnement hebt, dan kun je je modem niet in bridge mode zetten. Dat kan alleen met het MKB abonnement. Bovendien krijg je met het MKB abonnement een /29 subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 20:30

Croga

The Unreasonable Man

Trommelrem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:51:
Niet doen!
Als je het ZZP abonnement hebt, dan kun je je modem niet in bridge mode zetten. Dat kan alleen met het MKB abonnement. Bovendien krijg je met het MKB abonnement een /29 subnet.
Ik heb een ZZP abbonement en mijn modem staat gewoon in Bridge modus. Ik weet dus niet waar je je informatie vandaan haalt maar het is zeker geen regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:57
Trommelrem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:51:
[...]

Niet doen!
Je zal waarschijnlijk de mkb pakketten bedoelen? Deze krijgen een router erbij die je moet gebruiken van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-04 21:09
De router van ziggo is niet voor eigen gebruik, maar voor de tunnel naar de ziggo core netwerk.
Je krijgt de 0/1 poort op de Juniper met volledig open internet.
De modem zelf heeft waarschijnlijk wel een dynamische ip adres.
Je dient er een eigen router achter te zetten die meerdere ik adressen die je handmatig insteld.
Dit bovenstaande geld voor de mkb.
Je moet een Kvk hebben voor de aanvraag voor alle zakelijke verbinding.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtremer op 25-11-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Levert Ziggo nog steeds junipers dan? UPC heeft dat namelijk nooit gedaan, en ik weet wel zeker dat als je in ex-UPC gebied zit dat je nog altijd gewoon een modem krijgt zonder mogelijkheid tot bridge mode. (En dat daarom iedereen hier die fatsoenlijk internet nodig heeft het MKB-pakket neemt.)

[ Voor 109% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-04 21:09
Mijn aansluiting (mkb) is in maart 2014 opgeleverd, dus ik kan best geloven dat ze ander apparatuur hebben. Mijn juniper is een srx100 en kan dus niet upgraden worden naar de nieuwe snelheid ivm 100 me limiet.
Ik zit in origineel ziggo gebied.

Tevens is het zo dat bij het mkb abonnement je niet in de modem en router kan komen van ziggo.

[ Voor 23% gewijzigd door Xtremer op 25-11-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

CyBeR schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:19:
Levert Ziggo nog steeds junipers dan? UPC heeft dat namelijk nooit gedaan, en ik weet wel zeker dat als je in ex-UPC gebied zit dat je nog altijd gewoon een modem krijgt zonder mogelijkheid tot bridge mode. (En dat daarom iedereen hier die fatsoenlijk internet nodig heeft het MKB-pakket neemt.)
Ik zit in ex-UPC gebied en heb met mijn Klein Zakelijk aansluiting gewoon hetzelfde modem als voor een particuliere aansluiting, die nu dus in bridge mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Croga schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:09:
[...]

Ik heb een ZZP abbonement en mijn modem staat gewoon in Bridge modus. Ik weet dus niet waar je je informatie vandaan haalt maar het is zeker geen regel.
Voor de fusie was het wel mogelijk om met ZZP te bridgen. Die klanten blijven ook in bridge. Tegenwoordig kan het niet meer.
Jordyz schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:23:
[...]

Je zal waarschijnlijk de mkb pakketten bedoelen? Deze krijgen een router erbij die je moet gebruiken van Ziggo.
Zowel bij mkb als glas krijg je een router van Ziggo met een /29. Je kunt daar je eigen router achter plaatsen die NAT doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Trommelrem schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:32:
Voor de fusie was het wel mogelijk om met ZZP te bridgen. Die klanten blijven ook in bridge. Tegenwoordig kan het niet meer.
Dat verklaart. Ik zit al bijna 2 jaar op dit abbo.

• bjvdt1979
Kan iemand mij uitleggen waarom ik "bridge mode" nodig heb op de modem en dus een MKB abonnement zou moeten afsluiten? Ik neem aan dat de modem die bij het ZZP abonnement geleverd wordt ook gewoon een router heeft, en WIFI faciliteert, zoals elke modem die geleverd wordt bij bijvoorbeeld KPN/Telfort/etc?
Ikzelf heb niet meer nodig dan dat, ik heb slechts een simpel thuisnetwerk.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:14
Heb zelf Ziggo Zakelij, geloof Connect ZZP, maar dat kon prima op particuliere naam. Modem is toen nog wel in Bridge gezet.

Bridge is "handig" als je zelf alles in eigen beheer wil houden. Heb thuis eigen server die alles regelt zoals interne ip adressen en firewall, en eigen wifi accespoints. Infeite schakelt hij het hele router gedeelte wat tegenwoordig in modems zit ingebouwd uit, en functioneerd alleen als doorgeef luik. Ook is dan die openbare hotspot uit.

Specs!

• bjvdt1979
Ah, dat verklaart. Nou, ik denk dat ik voldoende heb aan de standaard routerfunctionaliteit die in de modem zelf zit, dus ik heb geen bridgemode nodig. Goldenblatt, kun je aangeven welk merk/type modem je bij je abonnement kreeg? Ik wil even opzoeken hoe het staat met de performance van dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-05 16:42
Ik heb Ziggo Zakelijk ZZP (60/10, recent gedowngrade) en heb gewoon een maandcontract kunnen nemen. Hier moest ik wel telefonisch specifiek om vragen. Heb mijn KvK nummer niet hoeven invullen.

Modem kan niet in bridge maar de Hiltron CGNV4 doet 802.11ac op 3x3 MiMo dus mij hoor je niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb net mijn telefoonnummers uit de Ziggo Office basis laten slopen zoals ze noemen. Ik wil mijn pakket verhogen qua snelheid en alleen Internet maar het schijnt dat je dus met only Internet geen digitaal tv signaal krijgt. Ik snij mij flink in de vingers als ik mijn pakket ga verhogen/pakket alleen Internet neem dus ik weet niet of ik er blij van ga worden bij Ziggo. Hoge upload top maar de rest... Je betaalt minder maar zoals nu krijg ik nog 2 telefoonlijnen en mijn Cisco staan in bridge (wat voor mij een vereiste is). Kijk goed wat je doet, of dan maar lagere upload en dan maar particulier.
Op dit moment krijg ik er letterlijk van Ziggo een vervelend gevoel bij na de fusie. Alles wat ik nu heb word maar stukken duurder. Zeker zakelijk had je vroeger bij UPC echte voordelen zoals vast ipadres, office365 etc en nu vervalt al deze voordelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kijk ook 's naar de prijsvoering sinds de fusie. Ik ga nu écht m'n abo niet meer aanpassen want dan betaal ik zo 't dubbele.

Anyway. Als je in ex-UPC gebied zit krijg je sowieso altijd een digitaal tv-signaal want dat wordt ongecodeerd op de kabel gezet. Hoe dat in Ziggo-gebied zit weet ik niet maar ik geloof dat ze dat wel redelijk geharmoniseerd hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 18:56
Ziggo-gebied heeft hetzelfde op de kabel staan. Al dan niet op een andere frequentie. Ik zie dat je tegenwoordig wel een btw nr en kvk nr op moet geven als ik door klik. Gaat dus wat minder makkelijk dan vroeger. In hoeverre dit verplicht is zou Ziggo zelf moeten beantwoorden. Vroegah had je bij UPC 1IP en 5IP, 1IP kon niet in bridge. 100% zeker want ik heb hem zelf, beide versies met de Cisco 3925 en 1 of 5 vaste IP's. Dit modem werd inderdaad ook wel eens particulier ingezet voor 100Mb abonnementen. Tegenwoordig CGNV4 wat een topding is ook qua WiFi.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 28-11-2015 15:42 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1