Marantz SR5002 kapot: standby LED knippert, versterker uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkseas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:38

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,
Recent heb ik tweedehands voor een leuk prijsje een Marantz SR5002 op de kop getikt. Fijn, eindelijk weer een Marantz! Deze viel echter na aan paar keer gebruiken een keer uit. En later nog een keer. Toen een paar keer een software reset (multi+att) uitgevoert (=terug naar fabrieksinstellingen), maar deze viel daarna echter nog steeds uit en zelfs steeds vaker/sneller. En op dit moment krijg ik deze zelfs niet meer aan.

Dat is dus wel een grote domper op de feestvreugde... :?

Ik heb nu alle kabels losgehaald. Vervolgens sluit ik de stroomkabel aan. Dan zet ik de versterker aan met de aan/uit knop. Ik hoor niets gebeuren en zie niets in het scherm, maar na ca. twee seconden gaat de rode standby LED met ca. 1 Hz (1x/seconde) knipperen.
Wanneer dan echter de versterker inschakel met de afstandsbediening ("on" ;) ) of door aan de input selector draaiknop te draaien, dan hoor ik een klik (van een relay lijkt me) en gaat de rode standby led uit en een blauwe led rechtsboven in het schermpje gaat branden.
Na enkele seconden echter hoor ik weer een klik, gaat de blauwe led uit en gaat het rode standby led weer knipperen (met 1 Hz).
Er werkt dus nog wel het een en ander. Het lijkt echter of er een beschermingsmechanisme ingrijpt. Alsof er een kortsluiting of iets dergelijks gedetecteerd wordt en er wordt ingegrepen. Er is echter niets aangesloten, ik heb immers inmiddels alle kabels losgemaakt, dus het moet iets ín de versterker zijn.

Ik heb het ook op een forum geplaatst en daar wordt dit bevestigd.
Marantz forum

Nu ben ik nog op zoek naar een oplossing! Maar ik ben zelf niet heel erg handig met elektronika. Ik heb een multimeter en een soldeerbout, dat wel, en kan nog net een spoel van een transistor of een condensator onderscheiden, maar daar houdt het ook al wel snel weer op...
Is er misschien iemand die kan helpen? Ik zou graag weer genieten van mijn 'nieuwe' Marantz..!

Bij voorbaat hartelijk dank!!
Rogier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb dit ook bij mijn oude SR4500 gehad en na een flinke schoonmaakbeurt werkte alles weer naar behoren.

Schoef dat ding even op en maak de boel eens stofvrij met perslucht oid?. That does the trick denk ik

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

je had deze al gelezen?
there are two (2) reset procedures prescribed for this model:
• a system reset which would force the unit to revert back to factory defaults removing glitches and config errors but would include memories, presets and user preferences;
• a protection reset which would bypass the protection circuitry and re-enable the system to turn on even if there are faults. This is a shop procedure as it may cause further damage to the SR5002 if not done correctly.

Read more: http://www.justanswer.com...ont-go.html#ixzz3sdMUX37V
http://www.justanswer.com...ed-wont-go.html#re.v/379/

kijk beslist ook bij de link in de tekst.
Daar worden een aantal oorzaken benoemd.

[ Voor 5% gewijzigd door SED op 26-11-2015 22:13 ]

Copyright and left by SED...