Verwijderd

Topicstarter
Via mijn Samsung S2 GT-I9100 FM-Radio app kan ik probeemloos via het audiokabeltje de FM radio beluisteren tussen 87.5 - 108 Mhz. Het audiokabeltje komt dan bijv. uit op een headset / oortjes /speakers of wat dan ook.

Maar is er ook zo'n soort FM-'radio'app waarmee ik bijv. de frequenties 433.5Mhz 434.5 Mhz of de range 863-865 Mhz kan beluisteren.

Op die frequenties hebben wij nu draadloze (FM) zenders / ontvanger headsets (Philips en Sennheiser) aan de audio-uitgang van 2 TV's gekoppeld. Prachtig zo'n FM-setje want een bereik tot wel 100m en niet alleen die ene headset is de ontvanger.

Is er dus een 'Android audiokabeltje / antenne app' voor frequenties buiten het reguliere 87.5 - 108 Mhz bereik. Ik kan hem niet vinden.

Hoor het graag,
Bvd
Bert

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01 14:31
Dat zal echt afhankelijk zijn van de tuner in je telefoon, en niet de antenne. Aangezien het geen standaard frequenties zijn voor FM/"radio" gebruik lijkt het me sterk als dit lukt. Je zou met een RTL SDR stick kunnen kijken of dit werkt. Wel heb je dan een USB on-the-go adapter nodig en mogelijk ook root, maar dat zou je even moeten uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zo'n tuner(tje) zit dus in die headsets neem ik aan. In de Philips headset afgestemd op 433.5 en 434.5Mhz en bij de Sennheiser op 863-865Mhz (die heeft nl. 3 luisterstanden).