Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345620

Topicstarter
Hey,

Ik heb thuis soms last van veel packet loss, waardoor ik het idee kreeg om via tethering internet op mijn laptop te gebruiken. Hiervoor gebruik ik een iPhone 5C met een Mobile Vikings data-abonnement.

Het probleem hiermee is dat dit internet na een tijdje uitvalt. Gemiddeld genomen duurt dit ongeveer 5 minuten, en dan blijft er op mijn (windows-) computer wel een icoontje staan dat ik internet heb, maar dit is duidelijk niet het geval.

Kenmerken van het probleem:
  • Als ik bijvoorbeeld VoIP toepassingen gebruik, kan ik op een gegeven moment enkel nog horen, maar de andere personen kunnen niet meer horen wat ik zeg. Daarom vermoed ik dat ik op dat moment nog kan ontvangen, maar niet meer zenden. Enkele ogenblikken later valt alles uit. Hetzelfde gebeurt bij games.
  • Het disablen en enablen van m'n wifi-adapter blijkt te werken om de connectie terug te krijgen. Echter zou ik liever een stabiele connectie willen zodat ik dit niet elke 5 minuten moet doen, en zodat ik online kan gamen.
  • Ook via USB doet dit probleem zich voor.
Misschien heeft dit iets te maken met DHCP of veranderingen van IP/DNS die niet doorgegeven worden aan mijn computer?

Heeft iemand suggesties of ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt
Lukkie

P.S. Ik heb een MSI GS60 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:54
Anoniem: 345620 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:35:
Hey,

Ik heb thuis soms last van veel packet loss, waardoor ik het idee kreeg om via tethering internet op mijn laptop te gebruiken. Hiervoor gebruik ik een iPhone 5C met een Mobile Vikings data-abonnement.

Het probleem hiermee is dat dit internet na een tijdje uitvalt. Gemiddeld genomen duurt dit ongeveer 5 minuten, en dan blijft er op mijn (windows-) computer wel een icoontje staan dat ik internet heb, maar dit is duidelijk niet het geval.

Kenmerken van het probleem:
  • Als ik bijvoorbeeld VoIP toepassingen gebruik, kan ik op een gegeven moment enkel nog horen, maar de andere personen kunnen niet meer horen wat ik zeg. Daarom vermoed ik dat ik op dat moment nog kan ontvangen, maar niet meer zenden. Enkele ogenblikken later valt alles uit. Hetzelfde gebeurt bij games.
  • Het disablen en enablen van m'n wifi-adapter blijkt te werken om de connectie terug te krijgen. Echter zou ik liever een stabiele connectie willen zodat ik dit niet elke 5 minuten moet doen, en zodat ik online kan gamen.
  • Ook via USB doet dit probleem zich voor.
Misschien heeft dit iets te maken met DHCP of veranderingen van IP/DNS die niet doorgegeven worden aan mijn computer?

Heeft iemand suggesties of ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt
Lukkie

P.S. Ik heb een MSI GS60 laptop
Heb je al eens kruistesten uitgevoerd? M.a.w., een andere laptop met jouw iPhone/ jouw laptop met een andere smartphone? En wat was het resultaat? Dat mis ik in je verhaal. Laat het maar weten.

P.S. Je hoeft hier geen aanhef en/ of afsluiting te gebruiken. Dit zijn zaken die als vanzelfsprekend worden aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345620

Topicstarter
Ik zal proberen om een andere laptop of iphone te vinden zodat ik zo'n test kan uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:54
Anoniem: 345620 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:29:
Ik zal proberen om een andere laptop of iphone te vinden zodat ik zo'n test kan uitvoeren ;)
Ok laat maar weten of het gelukt is. Nog even een tip: volgende keer kan je beter mijn bericht quoten als je reageert. Dan krijg ik daar bericht van.