Hey,
Ik heb thuis soms last van veel packet loss, waardoor ik het idee kreeg om via tethering internet op mijn laptop te gebruiken. Hiervoor gebruik ik een iPhone 5C met een Mobile Vikings data-abonnement.
Het probleem hiermee is dat dit internet na een tijdje uitvalt. Gemiddeld genomen duurt dit ongeveer 5 minuten, en dan blijft er op mijn (windows-) computer wel een icoontje staan dat ik internet heb, maar dit is duidelijk niet het geval.
Kenmerken van het probleem:
Heeft iemand suggesties of ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt
Lukkie
P.S. Ik heb een MSI GS60 laptop
Ik heb thuis soms last van veel packet loss, waardoor ik het idee kreeg om via tethering internet op mijn laptop te gebruiken. Hiervoor gebruik ik een iPhone 5C met een Mobile Vikings data-abonnement.
Het probleem hiermee is dat dit internet na een tijdje uitvalt. Gemiddeld genomen duurt dit ongeveer 5 minuten, en dan blijft er op mijn (windows-) computer wel een icoontje staan dat ik internet heb, maar dit is duidelijk niet het geval.
Kenmerken van het probleem:
- Als ik bijvoorbeeld VoIP toepassingen gebruik, kan ik op een gegeven moment enkel nog horen, maar de andere personen kunnen niet meer horen wat ik zeg. Daarom vermoed ik dat ik op dat moment nog kan ontvangen, maar niet meer zenden. Enkele ogenblikken later valt alles uit. Hetzelfde gebeurt bij games.
- Het disablen en enablen van m'n wifi-adapter blijkt te werken om de connectie terug te krijgen. Echter zou ik liever een stabiele connectie willen zodat ik dit niet elke 5 minuten moet doen, en zodat ik online kan gamen.
- Ook via USB doet dit probleem zich voor.
Heeft iemand suggesties of ervaring met dit probleem?
Alvast bedankt
Lukkie
P.S. Ik heb een MSI GS60 laptop