Toon posts:

Nieuwe Game-Pc bij elkaar rapen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag Tweakers,

Ik ben recent begonnen aan een nieuwe opleiding en heb hiervoor mijn Game-pc verkocht om er een redelijk goede laptop van te kopen. Deze Game-pc was niet vreselijk goed, maar kon de meest recente spellen toch wel redelijk draaien. Helaas kan ik met de laptop die ik nu heb niet gamen zoals ik dat gewend ben en dat is natuurlijk een beetje jammer. Mijn plan is dus om zelf een desktop in elkaar te zetten, eentje die aan al mijn verwachtingen voldoet, en een goede vriend wees me naar dit forum. (Ook omdat ik aangaf het lastig bij elkaar te vinden, ivm verschillende merken).

Wat ik met de pc wil doen is voornamelijk gamen, ik ben zelf een Assassin's Creed-fan, maar zelfs op mijn vorige Game-pc kon ik Unity niet goed draaien. (Alleen als ik genoegen nam met laagste instellingen en steeds korte haperingen). Enorme teleurstelling natuurlijk, dus wat ik op ze minst wil is dat ik de meest recente AC spellen gewoon goed en in mooiste graphics zou kunnen draaien.
Ik heb geen budget, wil gewoon rustig mijn tijd nemen met het bij elkaar verzamelen van de onderdelen, maar het moet uiteraard niet de duizenden euro's in gaan lopen. Blijf nog steeds een arme student ;p
Verschillende merken ben ik niet echt in bekend, wel wil ik graag een GeForce videokaart, omdat ik hier ervaring mee heb dat het goede kwaliteit levert (ook fijner met drivers ed).
Overklokken is een mogelijkheid, maar heb dit nog nooit zelf gedaan, kan schade opleveren toch? Speel het denk liever safe. En dan is mijn allerlaatste eis dat het een beetje een stille pc word. Weet van mezelf dat ik me aan te hard gezoem echt ga ergeren.

Als je me wilt helpen; fantastisch! Respect dat je dit hele verhaal hebt gelezen en alvast enorm bedankt voor de moeite die je er voor me in wilt steken.

Met vriendelijke groeten,
timootje4

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Je moet eerst met eigen inzetje komen.. Ik zag je budget niet, zonder budget kunnen we niks.. :+

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Waarom heb je alle standaard vragen weggehaald?

Show me your moves.

Verwijderd

Topicstarter
Als dat écht nodig is denk ik rond 600/700 euro. Maar was eigenlijk van plan om grotendeels tweedehands te zoeken. Het belangrijkste vind ik dat ik de nieuwste Assassin's Creeds erop kan spelen.

Bedankt voor de reactie!

Verwijderd

Topicstarter
@Koninkje
Maakt het wat uit? Heb de vragen in de tekst beantwoord.

• Scy
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-09 09:45

Scy

¯\_(ツ)_/¯

Ik wil niet als politieagentje of moderator voordoen maar je hebt de standaard layout verwijderd... je kunt niet verwachten dat wij een kant en klaar advies neer kunnen leggen als je nog niet eens (1) je budget weet (2) wat je ermee wilt doen (AC met 'mooie' graphics is relatief, je bent niet concreet) en (3) wat je zelf denkt nodig te hebben (enige kennis van zaken op hardware gebied).
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:21:
@Koninkje
Maakt het wat uit? Heb de vragen in de tekst beantwoord.
Nee, niet concreet en niet beknopt. Je mag best een verhaal als inleiding doen hoor, niks ten nadele van jouw enthousiasme.

Edit: Budget was Inmiddels gegeven, ik zou met 600/700 euro budget beginnen met een build rondom de GTX 960 of r9 380. Die zou Assassins Creed op Medium en High makkelijk 60 fps en hoger kunnen draaien (FHD), aannemend dat de verdere gekozen onderdelen de grafische kaart niet bottlenecken.*

*Resolutie nog niet doorgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Scy op 24-11-2015 17:37 ]

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Waarom heb je geen eigen opzetje gemaakt?
Wat verwacht je van ons?

Wil je dat wij een leuk lijstje maken, en dat jij op bestellen drukt en klaar? Zo werkt het niet. Je moet zelf eens gaan kijken wat mogelijk is binnen je budget, onderzoek doen naar wat je precies wilt en dan met een opzet komen.

De instelling van "hmmokay ik maak een leuk verhaaltje en yo chil ze stellen een pc samen" is niet de instelling die we verwachten, maar wel de instelling die overkomt.

Show me your moves.

• Merlinni
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-08 13:40
Heb een computer samengesteld met een niet OC processor om wat geld te besparen en je aangeeft niet zeker te weten of je wilt overclocken. 8 Gb ram (2 van 4) waar je nog 2 slots hebt om te upgraden naar 16gb maar het lijkt me niet nodig. 250Gb SSD zou je kunnen vervangen voor een HDD om goedkoper uit te zijn. GTX960 zou je op 1080p een heel eind moeten komen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4460 Boxed€ 182,95€ 182,95
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,95€ 70,95
1Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 212,-€ 212,-
1NZXT S340 Zwart€ 69,90€ 69,90
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 41,95€ 41,95
1EVGA 500B€ 52,01€ 52,01
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,71

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! ;)
Je gaf overigens aan dat je ook 2de hands producten wilt kopen, in dat geval zou je een betere videokaart kunnen halen, of een extra hdd op het geld wat je bespaard.
Pagina: 1