Game PC 2220 euro + aantal vragen betreft hardware

Pagina: 1
Acties:

• Robbie004
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p resolutie, graag met hoge instellingen met vloeiende 60FPS. Niet alles op perse op ultra te staan, dingen zoals motion blur op 50% kan ik meeleven etc. Voor grafisch vormgeving heb ik een MacBook Pro Retina uit 2015 en een high-end iMac uit 2013. De PC is dus puur gericht op gaming. Ik wil er zoveel mogelijk uithalen en pas al een aantal tweaks toe op de Windows partitie van mijn iMac.

Games zoals: GTA V, Fallout 4, Black Ops 3, STAR WARS Battlefront, etc. etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs maakt mij niks uit. Ik zit nu op een bedrag van rond de 2220 euro incl. assemblage bij Alternate. Dit vind ik een best redelijk bedrijf voor de PC die ik wil gaan gebruiken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, koptelefoon + DAC heb ik al. Tevens heb ik ook al een scherm die al gebruik voor mijn MacBook Pro thuis, de Dell 2515H.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede koeling, sowieso wil ik een waterkoeler op de processor, maar voor de videokaart twijfel ik nog. Daarom zoek ik op deze site een antwoord op mijn vraag.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[Degelijke merken, sowieso een videokaart van NVIDIA en een processor van Intel. Ik sta niet open voor AMD. ATX moederbord, kast en voeding etc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het geluidsniveau moet natuurlijk niet te hoog zijn, maar ik kan mij voorstellen dat tijdens het gamen de PC meer geluid gaat produceren. Dit is niet erg, zolang het maar geen helikopter is die gaat opstijgen.

Ga je overklokken?
Overclocken durf ik nog niet, dit komt later misschien.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

1. Heeft mijn voeding genoeg Watt? Ik ben van plan om deze te gaan bestellen: Corsair CS850M 850 Watt.

2. Welke kaart is beter, de NVIDIA EVGA GTX 980 Ti Superclocked+ ACX2.0+ 6GB of de NVIDIA GIGABYTE GTX 980 Ti GV-N98T EXTREME W-6GD (waterkoeling) of de gewone versie met ventilatoren van GIGABYTE (20 euro goedkoper, zelfde specs, 3x Windforce ventilatoren)., De videokaart van GIGABYTE is net sinds een week op de markt en Alternate heeft mij vertelt dat zij deze op voorraad hebben.

3. Kan iemand mij vertellen of dit een goede PC is om minimaal 4, hooguit 5 jaar, volop mee te kunnen samen? Ik zet de prijs er ook even bij, zodat jullie kunnen beoordelen of ik te veel betaal of juist niet.

Geheugen: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-2400 112,90 euro
Moederbord: ASUS Maximus VIII Hero, Socket 1151 237,90 euro
Voeding: Corsair CS850M 850 Watt 147,90 euro
Harde schijf: Western Digital Black 2TB 144,90 euro
Harde schijf 2 (SSD): Samsung 840 Pro 512GB, deze heb ik zelf nog op voorraad uit een oude MacBook.
Processorkoeling: Corsair Hydro H100i GTX 129,90 euro
Behuizing: Cooler Master CM 690 III (zonder Window-kit) 104,90 euro
Processor: Intel Core i7-6700K 4,2GHz Turbo (helaas al een lange tijd niet op voorraad bij Alternate).
DVD-brand, zodat ik Windows en sommige games kan installeren, simpel dingetje: Samsung SH-224FB 14,99 euro
Videokaart:

1. NVIDIA GIGABYTE GTX 980 Ti GV-N98T EXTREME W-6GD (waterkoeling) 849 euro of de gewone versie met ventilatoren van GIGABYTE (20 euro goedkoper, zelfde specs, 3x Windforce ventilatoren).
of
2. NVIDIA EVGA GTX 980 Ti Superclocked+ ACX2.0+ 6GB 749 euro

Ik heb gehoord dat de EVGA kaart wel behoorlijk warm kan worden, daarom wil ik eigenlijk gaan voor de videokaart met waterkoeling, het merk GIGABYTE spreekt mij iets meer aan, iets meer vertrouwen, ik weet eigenlijk niet waarom. Indien ik voor de EVGA kaart ga, ga ik er een Noctua NF-P12 PWM koeler achterin laten zetten.

Heeft iemand ervaring met

Assemblage wordt gedaan voor Alternate, kost 65 euro. Ik kan dan allerlei opmerkingen plaatsen bij de bestelling zoals: zet de harde schijf op SATA poort 2 zodat ik zelf mijn SSD op SATA poort 1 kan plaatsen. Maakt dit trouwens veel verschil? Ik heb ooit zoiets gelezen. Vroeger had ik ook een game PC met een GTX 580 icm i7 950, maar die heb ik allang niet meer. Klopt het ook dat de hardware van nu veel geavanceerder is dan in de tijd van de GTX 580?

Kan iemand mij antwoord geven op deze vragen. Mocht je bepaalde vragen aan mij hebben waarom ik voor een bepaald component heb gekozen, mag je dat natuurlijk ook altijd aan mij vragen. 8)

Thanks!

[ Voor 18% gewijzigd door Robbie004 op 24-11-2015 17:02 ]

~ Kwaliteit staat boven alles!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14

• Robbie004
@KappaRoss,

Hier had ik al naar gekeken, maar dit lukt niet omdat de videokaart die ik wil, niet in het lijstje staat.

Verwijderd

Zet je ze er toch handmatig bij!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
De EVGA is een prima kaart,ik heb deze in elk geval,is relatief stil,werkt probleemloos.
Zeer snel en hoge chlocksneheid.
Verder heeft EVGA een erg goede support en kan je als je wenst een andere koeler erop zetten,zonder dat je de garantie verliest.

• Robbie004
@Freaky35

Bedankt voor je reactie, hoe warm wordt de kaart als je een spel (beetje van de laatste tijd) op ultra speelt?

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Een paar opmerkingen over je build.
Je geeft aan deze computer puur te gebruiken voor gamen.
Hiervoor is een i5 meer dan genoeg, en geeft een i7 dan ook amper meer performance.
Ook heel misschien in de toekomst overklokken, gaat er heel waarschijnlijk toch niet van komen.

Dus zou een pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed genoeg voor je moeten zijn.

Ook kan het moederbord een stuk goedkoper: pricewatch: Asus B150 PRO GAMING D3 deze bijvoorbeeld.

Tenzij je van plan bent 2/3 videokaarten in het systeem te plaatsen is de voeding ook zwaar overkill.
pricewatch: Antec VPF Series 550W is ruim voldoende, en aangezien je toch een behuizing zonder window neemt heb je ook geen last van de lelijke kabels.

Ook is een aio wc setje overbodig, een goed luchtkoeler pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition koelt net zo goed, maar is een stuk stiller

• Robbie004
@Brandonvds

Bedankt voor je opmerkingen! Het moederbord wil ik graag zo houden, ik wil misschien in de toekomst (heel misschien) een PCIe SSD plaatsen, maar dat is nog niet zeker. De ventilatoren van de H100i koeler wil ik later nog vervangen door 2 Noctua ventilatoren zodat ze wat stiller zijn.

Betreft de voeding, ik vind het wel belangrijk om cable management te hebben en dat ik de kabels die aansluiten die ik ook daadwerkelijk gebruik. Ik heb nogal een slechte ervaring met dit soort goedkopere voedingen. Een paar vrienden van mij hadden ook een soortgelijke voeding, hiervan zijn een aantal doorgebrand of gaven niet genoeg power.

De processor, ik lees overal dat de i7 iets meer power geeft maar ik weet dat een i5 genoeg kracht heeft voor games. Maar ik wil er toch volop 5 jaar mee vooruit, dus besteed ik liever iets mee waar ik langer mee vooruit kan. :-)

Edit: zie ook net dat het moederbord alleen DDR3 ondersteunt, als ik eenmaal toch zoveel geld uitgeef, ga ik liever gelijk voor DDR4.

[ Voor 7% gewijzigd door Robbie004 op 25-11-2015 09:10 ]

• Robbie004
Iemand nog tips?
Edit: voeding is nu gewijzigd in een 750 watt CX750M van Corsair, dit is toch een goede?

[ Voor 73% gewijzigd door Robbie004 op 26-11-2015 14:20 ]

Pagina: 1