Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-11 13:07
Ik probeer op een nieuwe Motorola Android 5 een wifi netwerk te koppelen. Nu vindt het toestel alle netwerken in de buurt maar niet mijn netwerk met het modem naast me. Op een andere telefoon we gelijk en kan ook verbinden. Het Is ook het enige netwerk dat hij niet kan vinden. Iemand enig idee?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Graag iets meer informatie over wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen. Hier kunnen we weinig mee.

• jaydenjarno
Ik heb zelf gezocht naar netwerken en handmatig de Ssid geprobeerd maar hij kan gewoon het netwerk niet vinden. En wel.alle andere. Gaat ook alleen om dit ene netwerk

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:36
Is de Wi-Fi 5Ghz? Wellicht ondersteunt de Motorola dat niet.

• jaydenjarno
Nee is echt de 2,4 ghz. Ik m'n iPhone kan ik gewoon verbinding maken. Maar zelfs beveiligd via router pakt hij niet

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Access Point ingesteld op kanaal 12 of 13?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• jaydenjarno
Ja op kanaal 13? Kan dat het probleem zijn?

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 16:00
jaydenjarno schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:24:
Ja op kanaal 13? Kan dat het probleem zijn?
Ja niet alle apparaten ondersteunen kanaal 12 en 13 probeer dus het kanaal eens te veranderen.
Wikipedia: List of WLAN channels

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
In de VS worden kanalen 12 en 13 niet toegelaten door de FCC. Als je Motorola is geïmporteerd of denkt dat hij in de VS zit, zijn die kanalen uitgeschakeld en zal hij dus een netwerk dat op één van die kanalen uitzendt inderdaad niet vinden.

De oplossing is simpel: ofwel je netwerk instellen op een kanaal tussen 1 en 11, ofwel je Motorola duidelijk maken dat hij kanalen 12 en 13 wel degelijk mag gebruiken (maar dat is niet altijd even eenvoudig).

[ Voor 5% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-11-2015 16:33 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• jaydenjarno
Geen idee dat dat zo was. Ga zo gelijk kijken of dat het Is. op geweldig zijn. Dank voor alle hulp!!

Edit: dit was het probleem ja. Kanaal 6 was nog redelijk een en nu geen enkel probleem.. Nogmaals dank!!

[ Voor 35% gewijzigd door jaydenjarno op 24-11-2015 18:14 ]

Pagina: 1