Toon posts:

Nieuwe thermostaat draadloos

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:24
Ik had een vraag op een situatie die ik nog niet veel heb gezien. Wij hebben hier een thermostaat op een heel stom plek hangen. Namelijk naast de keuken met daaronder de enige plek waar we de magnetron/oven kwijt kunnen. Julie raden het dus al, elke keer dat wij de oven gebruiken zie je de thermostaat omhoogschieten naar 40-50c+. Dat is dus enorm onhandig als je wilt gaan verwarmen.

Nu zijn we op zoek naar een oplossing, en ik had het idee dat een draadloze thermostaat kan helpen, echter heb ik geen idee of de voeler voor de temperatuur nu overwegend bij de ontvanger zit of bij het controlestation? Hebben jullie vaker met dit bijltje gehakt en hebben jullie een oplossing voor een dergelijke situatie. Het verplaatsen van het aansluitpunt of de oven is eigenlijk geen optie.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat heb je zelf al gevonden?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Powergrim
Ik heb een aantal draadloze thermostaten gezien maar ik zie geen specs waar verwezen wordt naar de plaats van de voeler. Google zelf geeft ook geen antwoord op een situatie zoals deze. Naar mijn idee is er geen bouwer zo stom om de thermostaat op een dergelijke plek te hangen op de bouwer van ons appartement na..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:15

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat doet je vermoeden dat de voeler in het basisstation zit? Dat lijkt mij niet erg logisch.
Volgens mij doet een iSense RF wel wat jij zoekt. Is je huidige thermostaat aangesloten via OpenTherm, of is het een aan/uit-thermostaat? De iSense werkt alleen met OpenTherm namelijk.

Kijk ook eens bij Honeywell: https://www.kijkvoelbelee...staten&features=Draadloos| (draadloos)
https://www.kijkvoelbelee...staten&features=Draadloos|Modulerend+met+OpenTherm| (draadloos + OpenTherm modulerend)

[Voor 34% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2015 14:23]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En je bestaande thermostaat kun je niet verhangen?

39

• Powergrim
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:19:
Wat doet je vermoeden dat de voeler in het basisstation zit? Dat lijkt mij niet erg logisch.
Volgens mij doet een iSense RF wel wat jij zoekt. Is je huidige thermostaat aangesloten via OpenTherm, of is het een aan/uit-thermostaat? De iSense werkt alleen met OpenTherm namelijk.
Ik zal hem eens bekijken, ik heb geen Remeha CV maar de thermostaat is wel aangesloten met OT. Ik zal eens bekijken of dat werkt.

Overigens vermoed ik juist dat de voeler bij de ontvanger zit en niet bij het basisstation. Echter blijf ik goede hoop houden en hoop ik dat er een fabrikant is die de voeler juist in het basisstation hebben verwerkt. Echter kan ik dit zo niet makkelijk vinden, vandaar de vraag of iemand dit al eerder heeft meegemaakt.

Verder kan ik de thermostaat niet verhangen, ik heb nergens op een logisch plek een pot over waar ik de kabel naar toe kan verleggen. Aangezien ik huur wil ik ook niet gaan frezen voor een extra pot om de kabel goed te krijgen. Bij de woningbouw klagen om de plaats van de thermostaat werkt helaas ook niet, die geven aan dat je de oven maar moet verplaatsen, maar daar is geen plek voor.

UPDATE:
Honeywell heeft mogelijk wat ik zoek. Deze lijkt de voeler daadwerkelijk in de thermostaat te hebben: https://www.kijkvoelbelee...Round-Wireless-Modulation.

Hij is niet fancy, maar dat maakt me niet uit. Als de verwarming het maar weer goed gaat doen, ik zal eens kijken of de woningbouw deze wil hangen.

[Voor 27% gewijzigd door Powergrim op 24-11-2015 14:32]

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:31
En een gat in de muur boren en de thermostaat aan de andere kant van de muur hangen?
Of hangt de thermostaat dan buiten of zo, dat ik ook niet heel handig ;-)

• Powergrim
janne_nl schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 15:10:
En een gat in de muur boren en de thermostaat aan de andere kant van de muur hangen?
Of hangt de thermostaat dan buiten of zo, dat ik ook niet heel handig ;-)
Niet buiten, maar wel in de WC :+ . Dat willen we denk ik ook niet.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:31
haha nee, draadloos dan maar
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee