Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opbrengst en kosten - iemand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel: "Helft van de opbrengst voor Jolla-tablet ging naar Sailfish OS-ontwikkeling"
Tekst: "Meer dan de helft van de kosten betrof de softwareontwikkeling van Sailfish OS."

Kan men aub de artikels met een economische inslag laten schrijven door een redacteur die minstens een basiskennis van bedrijfseconomie heeft? Opbrengsten en kosten op een hoopje gooien is toch echt wel not done...

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:27

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Beide statements kunnen overigens best juist zijn, maar ik ben het met quantumleapje eens dat je ze nooit zomaar door elkaar moet gebruiken.
Daarnaast: als je in zo'n geval spreekt over kosten, is het beter om aan te geven welke kosten dat dan zijn; de totale productiekosten? En hoe zijn die dan bepaald? Kosten van alleen de software? R&D kosten?

In dit geval worden denk ik de totale productiekosten bedoeld en zijn opbrengst en kosten denk ik nagenoeg gelijk, vandaar het gebruik van beide termen?

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Jolla zet de pre-payments af tegen de totale kosten. Je kunt dus wel beargumenteren dat het grootste deel van de inkomsten naar Sailfish is gegaan maar erg kort door de bocht is dit wel. Daarom aangepast: nieuws: Helft van de kosten voor Jolla-tablet waren voor Sailfish OS-ontwikke...